فواید عسل خام برای سلامتی (بخش اول)

خواص عسل خام را در دنیای جدید بطور جدی بررسی می‌کنند و در نتیجه می‌توانند فواید عسل خام را اثبات و توضیح دهند. بسیاری از خواص عسل خام از لحاظ علمی تأیید شده‌اند و سعی بر این داریم تا در این مطلب این موضوع را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.
دوشنبه، 25 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید عسل خام برای سلامتی (بخش اول)
آنتی اکسیدان‌های طبیعی، ضد باکتری‌ها و پروبیوتیک‌های موجود در عسل خام اثبات شده است که در برابر تمام نوع های  آکنه و ریزش مو موثر باشد.
 

مقدمه

اما آیا عسل خام می‌تواند به شما در داشتن زندگی طولانی‌تر کمک کند؟ آیا به خوردن عسل عادت می‌کنید؟ شما فقط می‌توانید با توجه به یک مطالعه در علوم پیرامون، زندگی کنید. بنابراین نتایج همیشه باید در این زمینه باشد. کسانی که به طور منظم عسل خام مصرف می کنند عمرشان طولانی‌تر از کسانی که مصرف نمی‌کنند. این موضوع باعث تعجب نیست. هنگامی که شما نظر بسیاری از مطالعات دیگر انجام‌شده در مورد خواص عسل خام را بررسی می‌کنید، این موضوع نشان می‌دهد که عسل خام پیشگیری یا درمان بیماری‌های فردی مانند سرطان، دیابت و بیماری‌های قلب را در پی دارد.
 

خواص عسل خام

این تحقیق که نشان می‌دهد که موضوع کاهش مرگ و میر در همه‌ موارد (خطر مرگ از هر چیزی) در طی پیگیری و خوردن ۲۵ ساله‌ عسل خام نباید ما را شوکه کند. در این تحقیق ابتدا ۶۶۵ مرد را مورد بررسی قرار دادند و تنها عوامل خطر، برای بیماری‌های عروقی را در میان دیگران اندازه‌گیری کردند. از این ۶۶۵ مرد، ۴۱ نفر در طی هفت روز با غذا عسل می‌خوردند. باز هم تعجب ندارد که ۴۱ مرد که عسل می‌خوردند، به طور کلی سالم‌ تر از ۶۲۴ مرد که عسل مصرف نمی کردند باشند. پس این موضوع چه چیزی را به ما می‌گوید؟ ما تنها خوردن عسل را فقط در یک هفته نگاه نکنیم چون ما با همین موضوع نمی‌توانیم نتایج بسیار زیادی را به دست آوریم. با این وجود ما می‌توانیم بر اساس مطالعات پیگیری ۲۵ ساله نتیجه‌گیری کنیم و این موضوع مهمی است که بگوییم عسل بخشی از یک رژیم واقعاً سالم است که منجر به زندگی طولانی‌تر می‌شود.
 
افزایش طول عمر با مصرف عسل خام
آیا عسل به تنهایی زندگی را طولانی‌تر می‌کند؟ یا تنها یک غذای مصرف‌شده توسط این افراد است که اغلب آن‌ها از غذای فرآورده شده، تصفیه شده و مصنوعی جلوگیری می‌کنند؟ من معتقدم که مصرف عسل بخشی از شیوه‌ زندگی سالم است که این افراد به دنبال آن هستند. از سوی دیگر، مطالعات اخیر نشان داده‌اند که عسل ممکن است در جلوگیری یا درمان در حیوانات، انسان‌ها و در شرایط آزمایشگاهی و شرایطی نظیر دیابت، فشار خون بالا، کلسترول و مسائل ایمنی و غیره به ما کمک کند.

ما همچنین می‌دانیم که عسل خام در آنتی‌ اکسیدان‌ها و باکتری‌های سالم مانند اسید و فیلوس تأثیر بسیار زیادی دارد که هر دو به زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر مرتبط هستند. با توجه به سنی که دارید، اگر فشار خون پایین دارید یا کلسترول کم و قند خون متعادل دارید، میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی در بدن شما وجود دارد. چه چیزی باعث شده که عسل یک گلوله‌ جادویی شود و یا مصرف عسل یک عامل یا غذا در رده‌ غذاهای سالم باشد؟ تحقیقات بیش‌تری لازم است اما هیچ خطری را در بر نخواهد داشت. روزانه یک قاشق غذاخوری عسل خالص و خام در صبحانه تان داشته باشید و همراه با نان یا دیگر موارد مصرف کنید.
 
درمان سینوزیت با مصرف عسل خام
عسل خام باعث کشتن باکتری‌هایی می‌شود که باعث سینوزیت مزمن می‌شوند. آیا مسائل سینوسی مزمن را عسل حل می کند؟ مطالعه جدیدی از محققان دانشگاه آمستردام نشان می‌دهد که عسل دلیل موثر در کشتن باکتری‌هایی که سبب سینوزیت مزمن می‌شود، است. سینوزیت مزمن هر ساله میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در سینوزیت مزمن، غشاهای مخاطی در حفره‌های سینوسی، ملتهب می‌شوند، باعث سردرد، گرفتگی بینی و دشواری تنفس می‌شوند. اگر چه این می‌تواند به علت آلرژی ایجاد شود، سینوزیت مزمن نیز می‌تواند توسط باکتری‌هایی ایجاد شود که در بینی و سینوس‌ها مستعمره می‌شوند. آنچه که من برای افراد مبتلا به سینوس پیشنهاد می‌کنم این است که روزانه ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری عسل خام را مصرف کنند یا در چای گیاهی بریزند و نوش جان کنند.
 
کاهش سطح کلسترول
استفاده از عسل خام باعث کاهش سطح کلسترول می‌شود. دانشمندان اخیراً خواص عسل خام را به عنوان یک جایگزین برای قندهای تصفیه شده مورد بررسی قرار دادند و نشان دادند که در مقایسه با شکر، عسل ممکن است تری گلیسیرید پایین خون تولید کند. هدف از پژوهش حاضر تعیین تأثیر قند عسل بر تجمع چربی و کلسترول در دو گروه موش بیش از ۱۱۶ روز بود. آنچه که آن‌ها یافتند این بود که کلسترول کل در موش‌های تغذیه شده با عسل پایین‌تر بود. نتایج نشان می‌دهد که مصرف عسل خام ممکن است به طور بالقوه کلسترول پایین تر را در طول یک دوره طولانی ایجاد کند. جزئیات مطالعه را می‌توان در مجله فدراسیون انجمن‌های آمریکایی برای زیست شناسی تجربی یافت.
 
درمان آکنه با عسل خام
 پزشکان اخیرا موفق به استفاده از عسل برای درمان فرم شدید آکنه به نام (Hydradentitis Suppurative HS) شده اند. این یک اختلال مزمن و ناتوان کننده است که در عمق پوست است و در آن غده عرق واقع شده است. دکتر یک داروی ویژه عسل به نام Leptospermum بر روی زخم استفاده می‌کند. این نوع از اثرات ضد باکتری عسل برای بسیاری از ارگانیسم‌هایی که در زخم‌های مزمن یافت می‌شود، حتی با کسانی که مقاومت آنتی‌بیوتیکی دارند، ثبت شده است.

این اثرات ضد ‌باکتریایی قابل توجهی را نشان می‌دهد. در یک مورد خاص، یک مرد جوان ۱۷ سال با سابقه ۳ ساله این نوع آکنه و قسمت‌های تکراری آن از تشکیل آبسه دردناک که نیازمند مراقبت‌های پزشکی و جراحی بود پانسمان عسل را انجام داد و با هر تغییر پانسمان، سلامتی تا زمان بهبودی کامل دیده شد.

شما لازم نیست که از این فرم آکنه شدید رنج ببرید تا خواص عسل بر روی پوست خود را تجربه کنید. آنتی اکسیدان‌های طبیعی، ضد باکتری‌ها و پروبیوتیک‌های موجود در عسل خام اثبات شده است که در برابر تمام نوع های  آکنه و ریزش مو موثر باشد. من به شدت استفاده از محصولات مراقبت از پوست که عسل خام  نیز یکی از آن هاست را توصیه می کنم.
 
ادامه دارد...

منبع: ahoota.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.