خواص آب نیشکر برای سلامتی (بخش اول)

اگر سابقه پوسیدگی دندان که منجر به بوی بد دهان می‌شود، دارید، باید نیشکر را به‌ عنوان یک درمان خانگی در نظر بگیرید. نیشکر، حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است که به ساخت مینای دندان کمک ‌می‌کند. جریان ثابت مواد مغذی از پوسیدگی دندان جلوگیری ‌کرده و دندان‌ها را تقویت می‌کند. در این مطلب به خواص آب نیشکر برای سلامتی اشاره خواهیم کرد.
دوشنبه، 25 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص آب نیشکر برای سلامتی (بخش اول)
یک ساقه نیشکر یا یک لیوان آب‌نیشکر خوشمزه را به کودک درحال‌رشد بدهید و با این کار می‌توانید مشکلات مرتبط به دندان و استخوان را فراموش‌کنید.
 

مقدمه

یک لیوان آب نیشکر خنک، نه‌ تنها عطش‌مان را رفع ‌می‌کند بلکه به ما قدرت هم می‌دهد. با دانستن شهرت و خواص آب نیشکر در مبارزه با گرما، تعجبی نیست که هندوستان یکی از تولیدکنندگان اصلی نیشکر باشد. نیشکر در زبان محلی، اسامی متفاوتی دارد اما اصل قضیه این است که نیشکر، گرمای بدن فرد را کاهش‌می‌دهد. نیشکر به ‌دلیل سرشار بودن از کربوهیدرات، پروتئین، موادمعدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن و پتاسیم و ویتامین‌های A، B کمپلکس و C، به حفظ تناسب اندام‌تان نیز کمک‌می‌کند.
 

نیشکر- خلاصه

کشت نیشکر به‌دلیل تعلق‌ داشتن به خانواده گندمیان، آسان است و قیمت پایینی دارد. اگر چه نیشکر، اصالتا بومی گینه ‌نو است، اما امروزه، بخشی از کشاورزی بیشتر از نیمی از جهان از جمله آسیا و امریکاست. هم می‌توانید تکه‌های نیشکر را بخورید، هم اینکه یک لیوان آب آن را با نعناع، زنجبیل و سنگ نمک سیاه بنوشید.
 

حقاق جالبی درباره نیشکر

– نیشکر، هیچ‌گونه چربی نداد. در واقع نیشکر، یک نوشیدنی ۱۰۰% خالص است. حدود ۳۰ گرم قند دارد. بنابراین، نیازی به اضافه‌کردن شکر برای شیرینی نیست.
– نیشکر، گیاهی گندمی از جنس تباشیر است و ۳۰ نوع مختلف دارد.
– در ۱۴۹۳، کریسیتوفر کولومبوس، نیشکر را به کارائیب برد تا در آنجا بکارد و به‌این‌صورت، کشت نیشکر به تمام دنیا رسید.
– بلندی گیاه بالغ نیشکر می‌تواند تا حدود ۹۳۰ سانتی‌متر برسد. بسته به آب‌وهوا، ۹-۲۴ ماه طول‌می‌کشد تا یک گیاه نیشکر، بالغ‌شود.
– شکر گرفته‌شده از آب نیشکر، فقط ۱۵ کالری دارد.
– آب نیشکر، ترکیبی از ساکاروز، فروکتوز و انواع مختلف گلوکوز است. بنابراین، طعم شیرینی دارد.
– ۲۰۰ میلی‌لیتر آب نیشکر بدون افزودنی، ۱۸۰ کالری دارد که بسیار پایین است.
– آب نیشکر خام، ۱۳ گرم فیبر رژیمی دارد که برای انجام عملکردهای بدن ضروری است.
 

خواص آب نیشکر برای سلامتی

آب نیشکر می‌تواند در زمان کوتاهی به جوانسازی پوست‌تان کمک‌کند. در فهرست پایین، فواید آب نیشکر برای پوست آمده‌است.
 
۱. آکنه را درمان‌ می‌کند
استفاده منظم از آب نیشکر برای درمان مشکلات پوست مانند آکنه مفید است. بنابراین، اگر مستعد آکنه هستید، برای نتایج موثر، ماسک صورت آب نیشکر را امتحان‌کنید.
 
مواد مورد نیاز :
- آب نیشکر
- خاک رنگ‌بر
 
کاری که باید انجام‌دهید
۱. مقداری خاک رنگ‌بر را در آب نیشکر بریزید تا مایع تقریبا غلیظی به دست‌آید.
۲. ماسک را بر صورت و گردن‌تان بگذارید.
۳. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.
۴. از یک حوله مرطوب برای پاک‌کردن صورت و گردن استفاده‌کنید.

این درمان را حداقل یک‌بار در هفته استفاده‌کنید: آب نیشکر، منبع خوبی از اسیدهای آلفاهیدروکسی (AHA) مانند اسید گلیکولیک است که به افزایش بازده سلول کمک‌می‌کند. همچنین، آکنه، به ‌دلیل انسداد منافذ پوست به‌ وجود می‌آید که آب نیشکر به با لایه‌ برداری پوست و رفع سلول‌های مرده، آن را از بین‌ می‌برد.
 
۲. درمقابل پیری از پوست‌تان محافظت‌می‌کند
آیا نگران چین‌ و چروک‌های بی‌وقتی هستید که باعث‌ می‌شوند بزرگ‌تر از سن‌تان به ‌چشم بیایید؟ نگران‌ نباشید! می‌توانید به کمک آب نیشکر، علائم پیری را به‌تعویق بیندازید. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و ترکیبات فنولیک، نیشکر را به گزینه خوبی برای رسیدن به پوستی درخشان، نرم و مرطوب تبدیل‌می‌کند.
 
۳. انرژی‌زای فوری
اگر دچار کم‌آبی هستید، آب نیشکر یکی از بهترین منابع انرژی فوری است. آب نیشکر، قادر به خوب‌کردن حال شما در مدت‌زمان کمی است و شما را خوشحال و سرزنده می‌کند. نیشکر دارای قند ساده (ساکاروز) است که به‌آسانی جذب بدن می‌شود. این قندها برای جبران قند ازبین‌رفته بدن به‌کارمی‌روند.
 
۴. بارداری بی‌خطر را تضمین‌ می‌کند
آب نیشکر، افزودنی خوبی برای رژیم غذایی زنان باردار است. باعث لقاح سریع‌تر و بارداری بی‌خطر می‌شود. این آبمیوه شگفت‌انگیز، حاوی مقادیری اسیدفولیک یا ویتامین B۹ است که از نقص‌های عصبی مادرزادی مانند مهره‌شکاف جلوگیری‌می‌کند. همچنین، تحقیقات نشان‌داده‌اند که آب نیشکر، مشکلات تخمک‌گذاری زنان را به حداقل رسانده و از این طریق، احتمال لقاح را افزایش‌می‌دهد.
 
۵. از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان جلوگیری‌می‌کند
بوی بد دهان، یکی از دلایل اصلی شرمندگی در محیط اجتماعی است. اگر سابقه پوسیدگی دندان که منجر به بوی بد دهان می‌شود، دارید، باید نیشکر را به‌ عنوان یک درمان خانگی در نظر بگیرید. نیشکر، حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است که به ساخت مینای دندان کمک‌می‌کند. جریان ثابت مواد مغذی از پوسیدگی دندان جلوگیری‌کرده و دندان‌ها را تقویت‌می‌کند. همچنین، بوی بد دهان، علامت کمبود مواد مغذی نیز است که در این مورد، نیشکر کمک‌می‌کند.
 
۶. رشد استخوان‌ها و دندان‌ها را تسهیل‌می‌کند
یک ساقه نیشکر یا یک لیوان آب‌نیشکر خوشمزه را به کودک درحال‌رشد بدهید و با این کار می‌توانید مشکلات مرتبط به دندان و استخوان را فراموش‌کنید. نیشکر یک منبع سرشار از کلسیم است که به ساخت اسکلت بدن، یعنی استخوان‌ها و دندان‌ها کمک‌می‌کند. این مسئله، نیشکر را به یکی از بهترین مواد موثر در رشد کودک تبدیل‌می‌کند.
 
۷. اختلال تشنج فبریل را درمان‌می‌کند
آب نیشکر به درمان اختلال تشنج فبریل (تب) که در کودکان در حال رشد بسیار شایع است، معروف است. اختلالات تشنج فبریل به ‌دلیل ایجاد درجات بالای تب، خطرناکند. این اختلالات باعث از دست ‌دادن پروتئین شده و آن را به خطری برای بدن تبدیل ‌می‌کنند. آب‌ نیشکر به جبران پروتئین ازدست‌رفته معروف است.
 
ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.