مراقبت های هفته هفتم بارداری (بخش دوم)

تغذیه بین هفته‌های 5 تا 8 بارداری، نقش مهمی را در رشد سیستم عصبی، گوارشی، تنفسی، گردش خون و سیستم تولید مثل ایفا می‌کند. در این مطلب با توصیه های لازم در هفته هفتم بارداری آشنا شوید تا بتوانید سلامت خود و نوزاد درون شکم تان را حفظ کنید. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 8 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مراقبت های هفته هفتم بارداری (بخش دوم)
سونوگرافی در ماه دوم بارداری می تواند سن بارداری را با دقت بیشتری پیش بینی کند.
 

روش هایی برای از بین بردن تهوع های صبحگاهی

_ وعده های غذایی خود را بیشتر و حجم آن را کم تر نمایید.
_ اجتناب از عذاهای چرب و ادویه دار
_ برخی از زنان فکر میکنند نوشابه های گازدار ممکن است کمک کممده باشند ولی بدانید که نوشابه های گاز دار وضع را بدتر می کنند.
_ زنجبیل در هر نوعی میتواند کمک شایانی به رفع تهوع در شما بکند. چای زنجبیلی، بیسکوییت زنجبیلی و …
_ مطمئن شوید که به اندازه کافی بدن تان ویتامین B6 دریافت می کند.(بیش از حد آن نیز مفید نیست)

ممکن است داروهایی باشند که تحمل این حالت را برای شما آسان تر نمایند ولی قبل از تهیه به دکتر و یا داروساز تاکید نمایید که شما حامله هستید. بهتر است بیشتر به بهداشت دهان و دندان خود برسید.چرا که یکی از عوارض بارداری پوسیدگی دندان می باشد. البته اگر دهان شما به بلعیدن حساس شده است و دچار تهوع می شوید، سعی کنید مسواک را زیادی به درون دهان تان فرو نبرید.
 

هفته هفتم بارداری و ورزش های مناسب برای مادر

با استفاده از وزنه‌های سبک می توانید عضلات زردپی، باسن، قسمت تحتانی کمر و شانه ها را تقویت کنید تا بعدها در وضع حمل، حمل کردن کودک با کالسکه، بغل کردن کودک و کیف بچه و غیره با مشکل مواجه نشوید.
 

سونوگرافی در هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری زمان ایده آلی برای گرفتن اولین سونوگرافی است. در مرحله جنینی، حدس زدن سن بارداری کار آسانی نخواهد بود. چون ژنتیک فردی هر جنین در طول رشد ممکن است با فرد دیگر متفاوت باشد و این کار را سخت می کند. شما با انجام اسکن اولیه می توانید دقیق ترین سن بارداری خود را دریافت کنید. به غیر از پیش بینی تاریخ زایمان، انجام یک اسکن در هفته هفتم بارداری می تواند چیزهای خاصی را در مورد بارداری که باید بدانید، نشان دهد، که عبارتند از:
1. سونوگرافی در ماه دوم بارداری می تواند سن بارداری را با دقت بیشتری پیش بینی کند.
2. همچنین سونوگرافی می تواند منبع از دست دادن خون را در مادران باردار، در صورت وجود شناسایی نماید.
3. فایده دیگر اسکن این است که سلامت رحم، تخمدان ها و لوله های فالوپ مادران باردار را تایید خواهد کرد.
4. سونوگرافی وجود بارداری خارج از رحم را تشخیص خواهد داد.
5. انجام اسکن، عمل چک کردن رشد مناسب جنین را متناسب با سن بارداری شما انجام می دهد.

در هفته هفتم بارداری، ضربان قلب جنین شما با وضوح بالا در سونوگرافی شنیده می شود که در آن بال بال زدن منظم جنین آشکارا دیده می شود.
 

هفته هفتم بارداری و مراقبت‌های مادر و جنین

1- اگر تا این هفته به پزشک مراجعه نکرده‌اید باید دیگر خودتان را به یک متخصص نشان دهید. پزشک سؤالات متعددی از جمله سابقه بیماری، عوارض ژنتیکی، سابقه بارداری قبلی و … را می‌پرسد و جدول اضافه‌وزن را به شما می‌دهد که بدانید در هر هفته چه مقدار باید وزن اضافه کنید.

2- دنبال یک راه حل می‌گردید که تهوع صبحگاهی خود را برطرف کنید. برای این منظور می توانید از روش هایی که ذکر شد، استفاده نمایید.
 

هفته هفتم بارداری و تغذیه مناسب برای مادر و جنین

مصرف آهن خود را از طریق مواد غذایی افزایش دهید و خوردن مولتی ویتامین‌های بارداری خود را پس از مشورت با پزشک، آغاز کنید. تغذیه بین هفته‌های 5 تا 8 بارداری، نقش مهمی را در رشد سیستم عصبی، گوارشی، تنفسی، گردش خون و سیستم تولید مثل ایفا می‌کند.

افزایش حجم خون در طول بارداری و نیازهای جنین در حال رشد، مادر را در معرض خطر ابتلا به فقر آهن و کم خونی قرار می‌دهد. آهن در مواد غذایی از قبیل: گوشت‌ گاو، خوک، مرغ، سبزیجات برگ سبز، لوبیا و نخود یافت می شود. مواد سرشار از ویتامین سی مانند گوجه فرنگی و پرتقال را به رژیم غذایی خود راه دهید تا در جذب آهن به شما کمک کند. میزان آهنی که در طول بارداری به شما پیشنهاد می‌شود حدود 27 میلی گرم است.
 

هفته هفتم بارداری و هشدارها :

_ خوردن فست فود ممنوع
_ خونریزی یا لکه بینی
_ درد کمر
_ محو ناگهانی علائم حاملگی
 

 هفته هفتم بارداری و نکاتی برای پدرها 

– هنگامی که همسرتان را در حال بالا آوردن می بینید، سعی کنید بهترین رفتار خود را نشان دهید و مراقب او باشید. منزل خود را تمیز و بهداشتی نگه دارید. 

– به صحبت های همسر خود گوش کنید؛ گاهی احساس بدبختی می کند که به خاطر تغییرات هورمونی می باشد.

منبع: سایت دکتر سلام


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.