روش های خانگی برای روشن سازی پوست (بخش دوم)

عصاره خیار فواید بسیاری برای پوست دارد. خیار منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین A و C است و عصاره خیار می تواند باعث آبرسانی به پوست شود و همچنین به کاهش سوزش و التهاب نیز کمک کند. در این مطلب به روش های خانگی برای روشن سازی پوست اشاره خواهیم کرد.
جمعه، 25 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش های خانگی برای روشن سازی پوست (بخش دوم)
به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کننده، به حفظ پوستی سالم و روشن کردن پوست نیز کمک می کند.
 

روش های خانگی برای روشن سازی پوست

1. ژل آلوئه ورا
آلوئه ورا به خاطر اثرات خنک کنندگی و ضد التهابی، می تواند برای روشن کردن پوست با به کار رود. آلوئه ورا تقسیم سلولی را ارتقاء داده و بافت آسیب دیده را ترمیم می کند و به درمان افزایش تجمع رنگدانه ها در پوست نیز کمک می کند. همچنین، تجمع ملانین در ملانوفورها، باعث روشن شدن پوست می شود. آلوئین، یک جزء فعال و موثر در آلوئه ورا می باشد، باعث افزایش تجمع ملانین می شود. یک مطالعه نشان داد که آلوئه ورا می تواند به عنوان یک عامل ملانولیتیک غیر سمی، برای درمان افزایش تجمع رنگدانه ها در پوست مورد استفاده قرار بگیرد.

- ژل آلوئه ورا را به صورت خود بمالید.
- اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه این ژل بر روی صورت بماند و سپس با آب ولرم بشوئید
 
2. زرد چوبه
زردچوبه از تولید ملانین جلوگیری می کند و تن یکنواختی به پوست چهره می دهد. همچنین به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کننده، به حفظ پوستی سالم و روشن کردن پوست نیز کمک می کند. کورکومین یک ترکیب اصلی در زردچوبه است. یک مقاله مطالعاتی که در سال 2016 منتشر شد، نشان داد که استفاده از زرد چوبه و محصولات و مکمل های حاوی کورکومین، برای بهبود سلامت پوست مورد تائید هستند.

این بررسی هم شامل محصولات خوراکی و هم به صورت موضعی بوده است. برای تهیه خمیر زردچوبه، پودر زردچوبه و ماست را با یکدیگر مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را بر روی پوست خود بمالید. برخی از انواع پودر زرد چوبه می توانند لکه های زرد رنگی را بر روی پوست شما بگذارند . این مساله پس از پاکسازی پوست، برطرف می شود.
 
3. روشن کردن پوست با خیار
عصاره خیار فواید بسیاری برای پوست دارد. خیار منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین A و C است و عصاره خیار می تواند باعث آبرسانی به پوست شود و همچنین به کاهش سوزش و التهاب نیز کمک کند. علاوه بر این، عصاره خیار از سنتز رنگدانه و ترشح چربی جلوگیری می کند. خیار می تواند باعث روشن کردن پوست و استحکام و انعطاف پذیری پوست شود، به این دلیل که خیار یک عامل اتصال کلاژن ها می باشد . خیار همچنین به خنک شدن پوست نیز کمک می کند و برای تمام انواع پوست می تواند مورد استفاده قرار گیرد. خیار را رنده کرده و آب آن را بر روی پوست خود بمالید.
 
4. جو دوسر
جو (Avena sativa) برای درمان مشکلات پوستی مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است. جو برای خلاص شدن از شر جوش ها، خشکی پوست و اگزما بصورت موضعی استفاده می شود. مطالعات انجام شده است نشان می دهند که جو دو سر کلوئیدی، باعث روشن کردن پوست و تقویت پوست می شود. جو حاوی فلاونوئید هایی است که می تواند اشعه ماوراء بنفش با طول موج نسبتا طولانی(UV-A) را جذب کند (320 تا 370نانومتر). سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از بلغور جو دوسر کلوئیدی را به عنوان یک ماده محافظ پوست تائید می کند.

بلغور جو دوسر می تواند با لایه برداری پوست، باعث احیاء پوست شود. این کار به روشن کردن پوست و نرمی آن کمک می کند. مقداری بلغور جو دو سر پخته شده را پس از سرد شدن، به صورت یک ماسک به صورت خود بمالید و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه که خشک شد، با آب ولرم بشوئید.
 

تفاوت روشن کردن پوست، روشن تر شدن پوست و سفید کردن پوست

روشن کردن پوست به شما کمک می کند تا به یک تن یکنواخت پوست برسید و لکه های تیره نیز بهبود پیدا کنند. روشن تر شدن پوست، ناشی از لایه بردای پوست است و ظاهری شاداب و تازه را به پوست می دهد. سفید کردن پوست باعث می شود که رنگ پوست، به رنگی روشن تر تغییر پیدا کند. برای سفید کردن پوست، از مواد شیمیایی استفاده می شود که ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. 

منبع: سایت دکتر سلام


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.