فواید مصرف زعفران در دوران بارداری (بخش سوم)

زنانی که در دوران بارداری خود گیاه زعفران را به طور منظم مصرف می کنند، مشاهده خواهند کرد که مشکلات پوستی بدن آن ها کاهش یافته و جوش های ایجاد شده بر روی پوست صورت شان هم به طور کامل از بین رفته است. در این مطلب به بیان فواید مصرف زعفران در دوران بارداری خواهیم پرداخت.
سه‌شنبه، 29 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید مصرف زعفران در دوران بارداری (بخش سوم)
پتاسیم موجود در زعفران باعث سلامت کلیه در بدن مادر باردار و جنین داخل رحم او شده و تعادل مطلوبی را در بین الکترولیت ها به وجود خواهد آورد.
 

فواید مصرف زعفران در دوران بارداری

1. احساس آرامش و خواب راحت، با مصرف زعفران در دوران بارداری:
از آن جایی که شکم هر مادر حامله ای در طی دوران بارداری او در حال رشد بوده و موجی از نوسانات هورمونی و کشش استخوان ها را به دنبال خواهد داشت، بنابراین این حالت می تواند در هنگام خواب شبانه برای او بسیار ناراحت کننده باشد. اگر شما هم در طی دوران بارداری خود، در هنگام خواب شبانه دچار استرس و ناراحتی می شوید، مصرف چای زعفران همراه با شیر می تواند مانند نوش دارویی کامل عمل کرده و خواب راحتی برای شما به ارمغان بیاورد. البته، یادتان باشد که خواص آرام بخشی گیاه زعفران بسیار خفیف بوده و به مرور زمان و با مصرف منظم این چای، آرامش و بهبود وضعیت خواب را برای شما به وجود خواهد آورد.
 
2. از بین بردن جوش های زننده بدن مادران باردار با مصرف گیاه زعفران:
برخی از زنان حامله ممکن است به دلیل بروز نوسانات هورمونی، دچار مشکلات پوستی هم گردند. معمول، این جوش ها و ملاسما که ماسک حاملگی نیز نامیده می شود، بیشتر مربوط به پوست صورت زنان باردار خواهد بود اما، زنانی که در دوران بارداری خود گیاه زعفران را به طور منظم مصرف می کنند، مشاهده خواهند کرد که مشکلات پوستی بدن آن ها کاهش یافته و جوش های ایجاد شده بر روی پوست صورت شان هم به طور کامل از بین رفته است.
 
3. از بین رفتن احتقان بینی، با مصرف زعفران در دوران بارداری :
آغاز روند بارداری باعث می شود که بدن بیشتر زنان مستعد ابتلا به انواع آلرژی ها و عفونت ها گردد. فراموش نکنید که دلیل بروز این حالت، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شما است. پس، اگر شما هم در هر ماه، دوبار به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید، او به شما خواهند گفت که چگونه می توانید از بدن خود در برابر ابتلا به عفونت ها و آلرژی محافظت کنید، چون شدت این بیماری در افراد مختلف، متفاوت است. جالب است بدانید آخرین چیزی که می توانید برای رهایی از آلرژی مصرف کنید، قرص های ضدهیستامین می باشد، که مصرف این داروها هم در دوران بارداری، برای جنین داخل رحم تان بسیار خطرناک است. اما، نوشیدن شیر همراه با زعفران به آسانی می تواند آلرژی و احتقان بینی را در بدن شما از بین ببرد. همچنین، اگر شما به عنوان زن حامله دچار تب شدیدی می شوید، به خاطر داشته باشید که مخلوط چند رشته از زعفران به صورت خمیر و قرار دادن بر روی پیشانی، به منظور پایین آوردن درجه حرارت بدن شما بسیار مفید خواهد بود.
 
4. افزایش هیجان مادر در هنگام حرکت جنین داخل رحم، با مصرف منظم زعفران در دوران بارداری:
از آن جایی که مصرف گیاه زعفران می تواند گرمای مرکزی بدن مادران باردار را افزایش دهد، بنابراین مصرف منظم آن باعث می شود که جنین داخل رحم مادر به حرکت در اطراف رحم مجبور شود. این حالت هم به نوبه خود منجر به افزایش هیجان در مادر باردار می شود. مصرف منظم گیاه زعفران در دوران بارداری می توانید امکان حرکت بیشتری را برای جنین شما به وجود آورده و شما را با لذت بردن از وجود فرزند متولد نشده خود، شاد نماید.
 
5. از بین بردن درد لثه های زنان باردار با مصرف منظم گیاه زعفران:
هورمون هایی که مسئول بروز درد لثه در بدن انسان هستند، در طی دوران بارداری دچار تغییر شده و درد دندان و لثه را برای زن حامله به ارمغان خواهند آورد. فراموش نکنید که این درد با مسواک زدن دندان های شدت می گیرد. اگر هزینه خرید گیاه زعفران برای شما مهم نیست، می توانید از پودر این گیاه برای ماساژ دادن آرام لثه های خود استفاده کنید، چون انجام این کار می تواند درد و حساسیت لثه های شما کاهش داده و به حفظ بهداشت دهان شما در طی دوران بارداری کمک زیادی بکند.
 

مزایای دیگر مصرف زعفران در دوران بارداری

به دلیل این که زعفران حاوی پتاسیم و ریز مغذی های فراوانی است، می تواند بیشتر نیازهای بدن مادران باردار را بر آورده کند. پتاسیم موجود در این گیاه باعث سلامت کلیه در بدن مادر باردار و جنین داخل رحم او شده و تعادل مطلوبی را در بین الکترولیت ها به وجود خواهد آورد.

نتایج مطالعات اخیر دانشمندان نشان داده است بدن افرادی که بیشتر از غذاهای غنی از پتاسیم استفاده می-کنند، دارای توده های عضلانی کوچک بوده و تراکم استخوان بیشتری دارند. همچنین، به یاد داشته باشید که ممکن است استخوان های بدن زنان بارداری که در معرض کمبود کلسیم قرار دارند، بر اثر فشار ناشی از بزرگ شدن جنین داخل رحم، دچار شکستگی شود. از طرفی دیگر، از دست دادن کلسیم زیاد در طی دوران بارداری می تواند دندان های زنان باردار را ضعیف کرده و باعث پوسیدگی گسترده آن ها شود. اما، شما هم به عنوان زن حامله می توانید سلامت استخوان ها و دندان های خود را در طی کل دوران بارداری با مصرف زعفران تضمین کنید. علاوه بر این، به دلیل این که گیاه زعفران غنی از اسید فولیک، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین و ویتامین های A و C می باشد، مصرف منظم آن در دوران بارداری، یک روش ایده آل برای تامین نیازهای بدن زنان باردار خواهد بود.

منبع: mamanam.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما