پیشگیری از دعواهای نوروزی میان همسران (بخش دوم)

در ایام عید نوروز قبل از اینکه بخواهید به منزل اقوام خودتان بروید حتما از قبل به صاحبخانه اعلام کنید تا هم او بداند که باید منتظر مهمان باشد و هم شما با آرامش خاطر بهتری به مهمانی بروید. اگر شما به صورت سرزده بروید ممکن است در خانه آنها مهمانی باشد که به خاطر حضور آن مهمان و به صورت ناخواسته کمی به شما و همسرتان بی‌توجهی شود و این موضوع جر و بحث بین شما و همسرتان را پیش بیاورد. پس حتما هماهنگی داشته باشید. در این مطلب به راهکارهای برای پیشگیری از دعواهای نوروزی میان همسران اشاره خواهیم کرد.
دوشنبه، 5 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیشگیری از دعواهای نوروزی میان همسران (بخش دوم)
یکی از دعواهای اساسی در ایام عید بین زوجین پیش می آید، آماده شدن برای مهمانی رفتن است.
 

پیشگیری از دعواهای نوروزی میان همسران

با همسرتان پاسکاری کنید
شما باید به‌خاطر خدا به پدر و مادر همسرتان عاشقانه و بی‌ریا محبت کنید. چقدر زیباست روز اول عید که قرار است به دیدن بزرگ‌ترها بروید، آقای خانه پیشنهاد بدهد که من می‌خواهم به دیدن پدر و مادر همسرم بروم و خانم نیز بگوید که دل من می‌خواهد به دیدن پدر‌شوهر و مادر شوهرم بروم. نهایتا هرکدام توپ را به زمین فرد مقابل پاس می‌دهند نه برای اینکه برنده شوند بلکه برای اینکه عشق بین خود را به خدا نشان دهند.
 
زود آماده شوید
خانم‌های عزیز بهتر است برای مهمانی رفتن زودتر از معمول آماده شوند. برنامه‌ریزی کنید و سر ساعت حاضر باشید. یکی از دعواهای اساسی در ایام عید بر اثر همین موضوع پیش می‌آید. همیشه لباس‌های تان را مرتب نگه‌دارید و اگر همسرتان می‌گوید که فلان ساعت ‌می‌خواهیم جایی برویم راس ساعت حاضر شوید. حتی قبل از همسرتان نیز حاضر شوید تا او آزرده‌خاطر نشود.
 
اگر همسرتان راه را گم کرد سکوت کنید
یکی دیگر از موضوعاتی که باعث دعوا بین زن و شوهر می‌شود آدرس پرسیدن در خیابان است. بارها شده آقا آدرسی را بلد نبوده و خانم جلوی دیگران عنوان کرده است که آنقدر در خیابان‌ها چرخیدیم تا آدرس را پیدا کردیم. بهتر است در این مرحله سکوت کنید و اگر او آدرس را بلد نیست با او همراهی کنید و از ایجاد تنش در آن موقعیت جلوگیری کنید نه اینکه او را تحقیر کنید.
 
جزئی‌نگری همسرتان را درک کنید
معمولا خانم‌ها جزئی‌نگر و آقایان کلی‌نگر هستند و این موضوع باعث می‌شود بعد از اینکه از مهمانی می‌آیند صحبت‌هایی را مطرح کنند. مثلا بگویند فلانی این کار را کرد. دیدی برای عید چی خریده بودند. فلان وسیله‌ای که در خانه‌شان بود اصلا قشنگ نبود و حرف‌های دیگر که از سر جزئی‌نگری بیان می‌شود در این مواقع بهتر است آقا سکوت کند و با جمله «این چه حرف‌هایی است که می‌زنی» حرف همسرش را قطع نکند. فقط همه‌‌چیز را گوش کند و بگذارد همسرش روحیه جزئی‌نگری خود را بروز دهد.
 
به همسرتان احترام بگذارید
وقتی به مهمانی می‌روید یا مهمانی به خانه شما می‌آید به همسرتان احترام بگذارید و به او کمک کنید. بعضی اوقات آقایان و خانم‌ها در مهمانی‌های عید و به‌خاطر اینکه بیشتر از گذشته یکدیگر را می‌بینند و زمان‌های زیادی را کنار هم هستند ناخواسته حرف‌هایی می‌زنند که ممکن است به کام همسرشان تلخ باشد. بهتر است در طول این چند روز بیش از گذشته به یکدیگر احترام بگذارید تا اگر اختلافی نیز بین شما وجود دارد شخص سومی متوجه آن نشود.
 
به‌صورت سرزده جایی نروید
قبل از اینکه بخواهید به منزل اقوام خودتان بروید حتما از قبل به صاحبخانه اعلام کنید تا هم او بداند که باید منتظر مهمان باشد و هم شما با آرامش خاطر بهتری به مهمانی بروید. اگر شما به‌صورت سرزده بروید ممکن است در خانه آنها مهمانی باشد که به‌خاطر حضور آن مهمان و به صورت ناخواسته کمی به شما و همسرتان بی‌توجهی شود و این موضوع جرو بحث بین شما و همسرتان را پیش بیاورد. پس حتما هماهنگی داشته باشید.
 
با هوشمندی نظر بدهید
گاهی اوقات ممکن است همسرتان لباسی برای رفتن به مهمانی بپوشد که مورد پسندتان نیست. برای انعکاس این موضوع به او بهتر است خیلی با آرامش و به دور از عصبانیت موضوع را در میان بگذارید. حتی می‌توانید به او بگویید که این لباس به شما نمی‌آید و بهتر است لباس زیباتری به تن کنید. طوری نگویید که به او بر بخورد و احساس کند که می‌خواهید نظرتان را به او تحمیل کنید.
 
در بچه‌داری همراه باشید
اگر صاحب فرزند هستید حتما در مهمانی رفتن در این زمینه به همسرتان کمک کنید و باری را از دوش او بردارید. کارهای فرزندن‌تان را فقط به مادرش نسپارید. اجازه دهید او نیز در این ایام از دید و بازدید‌ها و دیدن فامیل و اقوام و هم‌صحبتی با آنها لذت ببرد. بعضی از آقایان اصلا کاری به مسائل بچه‌ها ندارند و همه کار را به همسرشان می‌سپارند. درصورتی که همسر شما نیز حق دارد برای مدتی استراحت کند و شما در این روزها که تعطیل هستید باید وقت بیشتری را به کمک کردن به او اختصاص دهید.

منبع: سایت فردا نیوز


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.