آشنایی با آنتی هیستامین های طبیعی (بخش دوم)

ریحان مقدس به تثبیت ماست سل‌ها کمک می‌کند و تاثیری آرام‌بخش روی آن‌ها دارد. در نتیجه می‌توان آن را به عنوان آنتی هیستامین طبیعی استفاده کرد. همچنین آویشن یک گیاه دارویی است که مقدار زیادی ویتامین c دارد و به تثبیت ماست سل‌ها نیز کمک می‌کند. در این مطلب با آنتی هیستامین های طبیعی آشنا خواهید شد.
يکشنبه، 18 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با آنتی هیستامین های طبیعی (بخش دوم)
زنجبیل حاوی ترکیباتی قوی است که قادر است مانع واکنش‌های آلرژیک شود و شاید برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های آلرژیک مفید باشد.
 

آشنایی با آنتی هیستامین های طبیعی

1. خوراکی‌هایی که بر اساس پژوهش‌ها حاوی آنتی هیستامین طبیعی هستند
 
الف. سبزیجاتی که حاوی آنتی هیستامین طبیعی هستند :
پژوهشگران نشان داده‌اند شاهی آبی (آب تره) می‌تواند تا ۶۰ درصد هیستامینی را که از ماست سل‌ها ترشح می‌شود خنثی کند. جوانه‌ی نخود فرنگی نوعی سبزی است که دارای آنزیم‌هایی به نام اکسیداز (DAO) با غلظت بالا است. این آنزیم‌ها که هیستامین را از بین می‌برند، در نخود سبز، عدس، و نخود به وفور یافت می‌شود (البته این امکان وجود دارد که نخود تاثیر عکس داشته‌باشد، بنابراین آن را با احتیاط مصرف کنید). سیر و پیاز همان تاثیر شاهی آبی را دارند: این‌ها مانع از ترشح هیستامین از ماست سل‌ها می‌شوند.
 
ب. گیاهان دارویی که حاوی آنتی هیستامین طبیعی هستند :
ژینکو بیلوبا – ژینکو بیلوبا یک گیاه دارویی چینی است که اغلب با هوشیاری ذهنی و تقویت حافظه همراه است. پژوهشی در 2009 حاکی از آن است که شاید عصاره‌ی ژینکو بیلوبا در درمان ورم ملتحمه آلرژیک فصلی موثر باشد.

مورینگا نیز تا 72 درصد هیستامین ترشح‌شده را خنثی کند. مورینگا فواید بسیار زیاد دیگری برای سلامتی دارد و می‌توانید دانه‌ی آن را نیز مصرف کنید.

ریحان مقدس به تثبیت ماست سل‌ها کمک می‌کند و تاثیری آرام‌بخش روی آن‌ها دارد. در نتیجه می‌توان آن را به عنوان آنتی هیستامین طبیعی استفاده کرد.

گل حنا – گل حنا به خاطر خواص شفابخشی که برای پوست دارد معروف است. پژوهشی که در ۲۰۱۰ انجام شد نشان داده‌است ترکیبات اصلی این گیاه تاثیر چشمگیری بر پیشگیری از آلرژی دارد.

آویشن (آویشن باغی) یک گیاه دارویی است که مقدار زیادی ویتامین c دارد و به تثبیت ماست سل‌ها نیز کمک می‌کند.

ترخون مانند آویشن و ریحان عمل می‌کند، یعنی به تثیبت ماست سل‌ها و جلوگیری از ترشح هیستامین کمک می‌کند.

بابونه (بابونه‌ی آلمانی) را می‌توان به عنوان یک گیاه دارویی یا یک افزودنی به چای مصرف کرد. این گیاه دارویی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. بابونه نیز مانع از ترشح هیستامین می‌شود.

نعنا حاوی فلاونوئید است که رنگدانه‌های گیاهی و فیتونوترینت هستند و مشاهده شده‌است که مانع از ترشح هیستامین می‌شوند، به ویژه هنگام درمان عوامل حساسیت‌زا که محیطی هستند و سبب جمع شدن خلط می‌شوند.

سیاهدانه هم به شکل دانه و هم به شکل روغن یافت می‌شود و با نام گل رازیانه، گشنیز رومی، و زیره‌ی سیاه نیز شناخته می‌شود. این گیاه دارویی به عنوان آنتی هیستامین عمل کرده، از بافت پوششی روده محافظت می‌کند و به این طریق مانع از ترشح هیستامین در روده‌ها می‌شود. این گیاه فواید بسیار زیاد دیگری برای سلامتی دارد و “درمان همه‌چیز به جز مرگ” نام گرفته است.
 
2. ریشه‌هایی که می‌توان به عنوان آنتی هیستامین مصرف کرد
گالانگال که زنجبیل تایلندی نیز نامیده می‌شود، می‌تواند به عنوان یک آنتی هیستامین و تثیبت‌کننده‌ی ماست سلول‌ها مصرف شود. یک پژوهش نشان داده‌است این خوراکی این قدرت را دارد که از واکنش‌های آلرژیک پیشگیری کند.

زنجبیل در اصل به عنوان آنتی هیستامین و تثیبت‌کننده‌ی ماست سل مصرف می‌شود. پژوهشی در ۲۰۰۹ به این نتیجه رسیده است که زنجبیل حاوی ترکیباتی قوی است که قادر است مانع واکنش‌های آلرژیک شود و شاید برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های آلرژیک مفید باشد.

ریشه‌ی نیلوفر آبی (لاله‌ی مردابی) در بسیاری از بازارهای آسیایی یافت می‌شود و به تقویت دستگاه ایمنی، و تثبیت ماست سل‌ها کمک می‌کند. یک پژوهش حاکی از آن است که ریشه‌ی نیلوفر آبی می‌تواند مانع از ترشح هیستامین شود.

زردچوبه هم ادویه است و هم ریشه، و خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.  کورکومین ماده‌ی فعال در زردچوبه است و مشاهده شده‌است که مانع از فعال شدن ماست سل‌ها، و از این رو مانع از ترشح هیستامین می‌شود.
 
3. میوه‌هایی که با آلرژی‌ها مبارزه می‌کنند
انار. مشاهده شده‌است آب انار به عنوان یک تثبیت‌کننده‌ی کارآمد و موثر ماست سل‌ها عمل می‌کند.

سیب دارای مقدار زیادی کوئرستین است و برای جلوگیری از ترشح هیستامین از ماست سل‌ها نیز مفید است.

کیپر (کبر) نیز سرشار از کوئرستین است، و ضد میکروب نیز هست. این ریشه میکروارگانیسم‌ها را می‌کشد یا مانع رشدشان می‌شود. با این حال، اکیدا توصیه می‌شود آن را در نمک نگه‌داری کنید، چون خوراکی‌هایی که در سرکه نگه‌داری می‌شوند و در کل نگه‌داری خوراکی‌ها می‌تواند سبب واکنش هیستامین شود.

ترگیل (منگوستین) میوه‌ی کوچکی است که در آب و هوای استوایی یافت می‌شود. ترگیل در جنوب شرق آسیا به عنوان یک داروی سنتی برای التهاب و بیماری‌های عفونی استفاده می‌شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد ترگیل واکنش ایمنی التهابی را کاهش می‌دهد و می‌تواند به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل کند.

هلو از التهاب ماست سل‌ها جلوگیری می‌کند. این اخیرا در پژوهشی در مجله‌ی سم‌شناسی مواد خوراکی و شیمیایی گزارش شده است.

سبوس برنج سیاه. پژوهشی در ۲۰۱۰ ارزش بالقوه‌ی سبوس برنج سیاه را به عنوان یک ماده‌ی خوراکی ضدالتهابی و آنتی هیستامین، و احتمالا به عنوان یک ماده‌ی درمانی برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با التهاب مزمن نشان داده‌است.

جوانه‌ی ماش مانند نعنا سرشار از فلاونوئیدها، یعنی فیتونوترینت‌ها است. ماش مانع از ترشح آنزیم‌های تحریک‌کننده‌ی هیستامین در ماست سل‌ها می‌شود و برای جلوگیری از ترشح هیستامین مفید است.

با خوردن این آنتی هیستامین‌های طبیعی در ترکیب با مکلمل‌هایی که قبلا ذکر شد، شاید بتوانید به طور طبیعی واکنش آلرژیک شدید را کاهش دهید. مشاهده شده‌است داروهایی که در حال حاضر برای درمان آلرژی‌ها استفاده می‌شود اثرات جانبی مضر و رنج‌آوری دارد.
 

آنتی هیستامین‌های طبیعی – هشدارها و اثرات جانبی

لطفا آگاه باشید که ممکن است خوراکی‌ها و مکمل‌های آنتی هیستامین که در بالا ذکر شد در داروهای شیمیایی اختلال ایجاد کند. اگر هر گونه دارو مصرف می‌کنید بهتر است قبل از مصرف هر یک از آنتی هیستامین‌های طبیعی با پزشک‌تان مشورت کنید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.