درمان های خانگی برای آرتروز زانو

زانو درد خفیف یا متوسط معمولا می توانند در خانه درمان شوند. راه های زیادی برای مقابله با زانو درد ناشی از رگ به رگ شدن یا آرتروز وجود دارند. اگر درد به علت التهاب، آرتروز یا آسیب جزئی اتفاق افتاده گزینه هایی وجود دارند که می توانید در خانه آن ها را امتحان کنید که موثر بودن این گزینه ها ثابت شده است. در این مطلب به بیان درمان خانگی برای آرتروز زانو پرداخته ایم.
دوشنبه، 7 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان های خانگی برای آرتروز زانو
برای افرادی که آرتروز دارند، ثابت نگه داشتن پا یا کاهش حرکت برای پرهیز از درد می تواند سبب خشکی مفصل و تشدید مشکل شود.
 

درمان های خانگی آرتروز زانو

برخی از انواع ورزش به حفظ عملکرد زانو و رهایی از درد کمک می کنند. از جمله این ورزش ها می توان به ایروبیک آبی، تمرینات مقاومتی و تای چی اشاره کرد. از دست دادن وزن، خصوصا اگر اضافه وزن دارید، با کاهش فشار وارده به زانو به رهایی از درد کمک می کند. برخی از مطالعات اظهار کرده اند که مکمل های زیر به رهایی از التهاب و درد ناشی از آرتروز زانو کمک می کنند:
_ کپسایسین که به رهایی از آرتریت روماتوئید یا استئوآرتریت کمک می کند.
_ زردچوبه (کورکومین) که به رهایی از آرتریت روماتوئید یا استئوآرتریت کمک می کند.
_ کندرویتین سولفات
_ گلوکوزامین
_ گیاهان آووکادو غیر صابونی سویا که از روغن ها ساخته شده اند.
 

۸ درمان خانگی برای آرتروز زانو

زانو درد خفیف یا متوسط معمولا می توانند در خانه درمان شوند. راه های زیادی برای مقابله با زانو درد ناشی از رگ به رگ شدن یا آرتروز وجود دارند. قبل از این که تلاش کنید تا دردتان را در خانه درمان کنید باید خیلی محتاط باشید. اگر درد متوسط تا شدید دارید که به علت ضربه ایجاد شده است، به پزشک مراجعه کنید. برخی از انواع زانو درد برای ترمیم به جراحی یا سایر مداخلات نیاز دارند.

در موارد شدید آرتروز به جراحی نیاز است. اگر بعد از جراحی، زانو درد دارید به پزشک مراجعه کنید. اما اگر درد به علت التهاب، آرتروز یا آسیب جزئی اتفاق افتاده گزینه هایی وجود دارند که می توانید در خانه آن ها را امتحان کنید که موثر بودن این گزینه ها ثابت شده است.

در قسمت زیر به گزینه های درمانی و مکمل هایی که به رهایی از زانو درد کمک می کنند اشاره خواهیم کرد:
 
۱- برای کشیدگی یا رگ به رگ شدن این موارد را امتحان کنید
اگر دچار کشیدگی یا رگ به رگ شدن پا شده اید، یا از جایی افتاده اید؛ تلاش در خانه برای درمان می تواند در برخی شرایط سودمند باشد.
می توانید گزینه های زیر را امتحان کنید:
_ استراحت کنید.
_ از یخ استفاده کنید.
_ از کمپرس یا بانداژ استفاده کنید.
_ پای خود را بالا نگه دارید.

پای خود را بالا نگه دارید و از کمپرس سرد یا یک کیسه یخ روی زانو استفاده کنید. اگر قالب یخ در دسترس ندارید، می توانید از سبزیجات یخ زده (همچون نخود فرنگی) استفاده کنید. زانوی خود را با بانداژ ببندید تا از ورم پیشگیری کنید. اما این باند را تا حدی سفت نبندید که مانع از جریان یافتن خون شود. هنگامی که در حال استراحت هستید پای خود را بالا نگه دارید.
 
۲- تای چی
تای چی یک ورزش باستانی چینی ذهن و بدن است که به تقویت تعادل و انعطاف پذیری کمک می کند. در مطالعه ای که صورت گرفت تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که ورزش تای چی برای افرادی که استئوآرتریت دارند مفید است. این ورزش به کاهش درد و افزایش امکان حرکت کمک می کند. آرامش ذهنی که این ورزش فراهم می کند به کنار آمدن با درد مزمن کمک می کند.
 
۳- ورزش و کنترل وزن
ورزش روزانه برای کمک به حرکت مفاصل سبب کاهش زانو درد در برخی از افراد می شود. برای افرادی که آرتروز دارند، ثابت نگه داشتن پا یا کاهش حرکت برای پرهیز از درد می تواند سبب خشکی مفصل و تشدید مشکل شود. داشتن اضافه وزن نیز می تواند سبب تشدید زانو درد شود پس کنترل وزن اهمیت زیادی دارد.
 
۴- گرما یا سرما درمانی
استفاده از پد گرمایی هنگام دوچرخه سواری به پیشگیری از خشک شدن مفصل کمک می کند. پیچاندن کمپرس سرد یا خنک اطراف پا نیز به کاهش ورم و درد کمک می کند. می توانید از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید. از کمپرس سرد در طول اولین ۲۴ ساعت پس از آسیب استفاده کنید.
 
۵- مرهم گیاهی
محققان روی یک مرهم ساخته شده از دارچین، زنجبیل، کندر رومی و روغن کنجد تحقیق کردند. آن ها به این نتیجه رسیدند که این مرهم به اندازه کرم های بدون نیاز به تجویز که حاوی سالیسیلات هستند در رهایی از درد آرتروز موثر است.
 
۶- عصاره درخت بید
طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۰۱ صورت گرفت، برخی از افرادی که آرتروز دارند با استفاده از پوست درخت بید کاهش درد را تجربه خواهند کرد. این عصاره به طور رایج برای درمان تب، درد و التهاب استفاده می شود. اگر به آسپرین آلرژی دارید یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، از عصاره درخت بید استفاده نکنید. این عصاره را به کودکان زیر ۴ سال ندهید.
 
۷- عصاره زنجبیل
زنجبیل در انواع مختلفی در دسترس است. ریشه زنجبیل یا چای زنجبیل را می توانید از عطاری ها تهیه کنید. این ادویه در غذاهای زیادی استفاده می شود. مزایای زنجبیل شامل رهایی از مشکل معده و حالت تهوع و رهایی از درد ناشی از خیلی از اختلالات هستند. مطالعه ای که روی افرادی که آرتروز دارند انجام شد، نشان داد که زنجبیل هنگامی که در ترکیب با درمان تجویزی آرتروز استفاده شود به کاهش درد کمک می کند.
 
۸- کندرویتین سولفات و گلوکوزامین
گلوکوزامین و کندرویتین سولفات دو مکمل هستند که در دهه گذشته به علت تبلیغاتی که ادعا داشتند این مکمل ها در تقویت سلامت مفاصل مفیدند، به محبوبیت زیادی رسیدند. اما تحقیقات نشان داده اند که این مواد تاثیر کمی روی درد خفیف و متوسط استئوآرتریت دارند. اما هر دو مکمل برای افرادی که درد شدید دارند مفیدند.

منبع: سایت دکتر سلام


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.