معاشرت های از راه دور در زمان قرنطینه (بخش دوم)

در زمان شیوع بیماری‌های واگیردار، باید تا جای ممکن از منزل خارج نشویم و در قرنطینه خانگی بمانیم. اما بسیاری از ما بنا بر اقتضای شغل یا زندگی مجبور به خروج از منزل هستیم و راهکار ما برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها معاشرت از راه دور است. حفظ فاصله ۲ تا ۳ متری از دیگران خطر ابتلا به بیماری های ویروسی را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد و ترشحات آلودهٔ دهان و نفس دیگران را از ما دور نگه می‌دارد. با ما همراه باشید. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 7 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معاشرت های از راه دور در زمان قرنطینه (بخش دوم)
قرنطینه یعنی جدا‌ماندن از دیگر افراد. اگر در قرنطینه هستید، هیچ فردی نباید در مکان قرنطینهٔ شما حضور داشته باشد.
 

بایدها و نباید‌های معاشرت از راه دور در زمان قرنطینه

آیا می‌توان باشگاه رفت؟
حضور در باشگاه‌های ورزشی به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. ورزش‌ کردن برای سلامتی مفید است اما در شرایطی که امروز در آن به سر می‌بریم بهتر است محافظه‌کار باشید. خلاقیت خود را به کار بیندازید و ورزش در خانه را امتحان کنید. از نرم‌افزارها یا ویدئوهای ورزشی استفاده کنید، موسیقی محبوب تان را با صدای بلند گوش کنید و در منزل خودتان ورزش کنید.
 
آیا می‌توانم با دوستم (با حفظ فاصله ۲ تا ۳ متری) بیرون از منزل قدم بزنم؟
قدم‌زدن، پیاده روی یا دویدن در مکان‌های بدون جمعیت، بی‌خطر به نظر می‌رسد. می‌توانید با دوست یا اعضای خانواده به محیطی خلوت مانند جنگل بروید و از قدم‌زدن در طبیعت و هوای پاک لذت ببرید. پیدا‌کردن مکانی خلوت برای شهرنشینان قطعا کار دشواری است و باید بسیار محتاط و مراقب باشند. یادتان باشد هرچه میزان تعامل اجتماعی خود را بیشتر کنید، خطر ابتلا به بیماری افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل، تعداد مراودات و تعداد افرادی را که با آنها تعامل دارید، به حداقل ممکن کاهش دهید و حفظ فاصله ۲ تا ۳ متری را فراموش نکنید.
 
آیا حضور در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها خطرناک است؟
سعی کنید در ساعات خلوت به فروشگاه‌ها مراجعه کنید تا با کمترین تعداد افراد روبه‌رو شوید. اول‌صبح‌ها، ظهرها یا آخر‌شب‌ها احتمالا بهترین زمان برای تهیه اقلام ضروری‌اند. تا جایی که می‌توانید، خرید‌ اینترنتی انجام دهید و جز در موارد ضروری به فروشگاه‌ها مراجعه نکنید. سعی کنید حجم خرید‌های خود را تا حد ممکن افزایش دهید تا دفعات حضورتان در فروشگاه به حداقل برسد.
 
آیا می‌توان از حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کرد؟
اگر امکان یا موقعیت کار‌کردن در منزل (دورکاری) را دارید، حتما از این فرصت استفاده کنید. اگر مجبورید در محل کار حاضر شوید، سعی کنید ساعت ورود و خروج خود به محل کار را طوری تنظیم کنید که به ساعات شلوغی خیابان برخورد نکنید. اگر محل کارتان فاصلهٔ زیادی با منزل ندارد، حتما سعی کنید پیاده یا با دوچرخه سر کار حاضر شوید. اگر برای حمل‌و‌نقل مجبورید از حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنید، اصل اول حفظ فاصله شخصی‌ است. وقتی در وسایل حمل‌و‌نقل عمومی هستید، سعی کنید نزدیک پنجره باشید و در صورت امکان، از ماسک و دستکش استفاده کنید.
 
آیا باید از اقوام و دوستان خود بخواهیم مهمانی‌هایی مانند جشن تولد و عروسی را لغو کنند؟
در شرایط کنونی، یکی از بهترین راه‌های ابراز عشق به دیگران، دور‌ماندن و فاصله‌گرفتن از آنهاست. این کار گاهی شجاعت زیادی می‌طلبد. شکستن عرف‌ها و ضوابط اجتماعی اغلب کار دشواری‌ است. سعی کنید درخواست لغو مراسم‌ها را با مهربانی و ادب مطرح کنید و شرایط را به‌روشنی برای مخالفان تشریح کنید.
 
آیا نباید به سالمندان سر بزنیم؟
میزان ابتلا به بیماری ویروس کرونا با افزایش سن و بیماری‌های زمینه‌ای افزایش می‌یابد. به همین دلیل و برای حفظ سلامتی عزیزان سالمندمان بهتر است ملاقات با آنها را تا حد امکان کاهش دهیم. این کار قطعا بسیار دشوار خواهد بود، اما چاره چیست؟ شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار‌های ارتباط آنلاین و اینترنت، روزانه چند بار حال نزدیکان تان را جویا شوید و خطر ابتلا به بیماری را برای همه کاهش دهید. اگر مجبور شدید ملاقاتی حضوری با سالمندان داشته باشید، تمامی ضوابط معاشرت از راه دور را به کار بگیرید و کمترین تماس ممکن با این افراد و وسایل منزل شان را داشته باشید.
 
آیا باید تمامی نوبت‌های غیر‌ضروری مانند نوبت آرایشگاه را لغو کنیم؟
کوتاه‌کردن مو در آرایشگاه رابطه‌ای یک‌به‌یک است؛ بنابراین خطر ابتلا به ویروس در این رابطه کمتر از حضور در اجتماعات گروهی‌ است. اگر واقعا مجبور نیستید، لغو تمامی قرار‌ها و نوبت‌ها شرط احتیاط است؛ اما اگر حضور در آرایشگاه برایتان ضروری‌ است، باید از آرایشگر خود بخواهید تمام ضوابط بهداشتی را رعایت کند. می‌توانید انعام یا عیدی بیشتری به آرایشگر بدهید و از او بخواهید تمامی وسایل را پیش چشم شما ضدعفونی و از ماسک و دستکش استفاده کند.
 
آیا باید تماس‌های فیزیکی با اعضای خانواده و همسر را محدود کنیم؟
پاسخ به این سؤال دشوار است. منزل امن‌ترین مکان برای شماست و نگرانی اصلی ما تجمعات شلوغ گروهی‌ است. از سوی دیگر، تماس‌ نزدیک با اعضای خانواده اجتناب‌ناپذیر است؛ پس بهترین کار این است که تمامی اعضای خانواده نکات بهداشتی و ضوابط معاشرت از راه دور را رعایت کنند تا خیال همه آسوده باشد. البته اگر نشانه‌های بیماری در یکی از اعضای خانواده ظهور کرد، تمام افراد خانواده باید هوشیارتر باشند و فاصلهٔ خود را با او حفظ کنند.
 
اگر نشانه‌های بیماری را داشتم و در قرنطینهٔ ۱۴روزه بودم، آیا دیگران می‌توانند به ملاقاتم بیایند؟
خیر. قرنطینه یعنی جدا‌ماندن از دیگر افراد. اگر در قرنطینه هستید، هیچ فردی نباید در مکان قرنطینهٔ شما حضور داشته باشد.
 
وقتی در قرنطینه هستم، می‌توانم بیرون از محل قرنطینه کمی قدم بزنم؟
اگر در محله‌ای خلوت زندگی می‌کنید، قدم‌زدن در جایی مانند حیاط منزل احتمالا ایرادی ندارد. اما احتیاط کنید که هیچ تماسی با دیگر افراد نداشته باشید. در فاصله‌گرفتن از دیگران بسیار سخت‌گیر باشید؛ در غیر این صورت، ممکن است ناخواسته بیماری خود را به دیگران هم انتقال دهید.

منبع: سایت چطور


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
سبک زندگی مرتبط