فواید ژل رویال برای سلامتی (بخش دوم)

ژل رویال یا همان ژل سلطنتی به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان با پیری زود رس مبارزه می کند. ژل رویال پوست بدن شما را جوان تر نگه می دارد. یکی از راه های جلوگیری از پیری زودرس پوست استفاده از ژل سلطنتی می باشد. در پوست بدن ما به دلایلی حفره هایی به وجود می آید که ژل رویال توانایی حذف آنها را دارد. در این مطلب به فواید ژل رویال برای سلامتی اشاره خواهیم کرد.
دوشنبه، 25 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید ژل رویال برای سلامتی (بخش دوم)
ژل رویال به دلیل داشتن پروتئین در خود این قابلیت را دارد که فشار خون را کنترل و تنظیم بکند.
 

فواید ژل رویال برای سلامتی

خواص ژل رویال برای کاهش وزن
خواص ژل رویال در کاهش وزن به طور مستقیم عمل نمی کند این خاصیت به طور غیر مستقیم وارد عمل می شود. یکی از موادی که در ژل سلطنتی وجود دارد لسیتین نام دارد که در خیلی جاها به عملکرد بدن کمک می کند از جمله در جوان سازی پوست، کم کردن کلسترول، کمک کردن به کبد و هضم راحت تر که این موارد می توانند در کاهش وزن شما تاثیر گذار باشند. به همین دلیل می گویم به طور غیر مستقیم وزن شما کم می شود. افزایش سوخت و ساز هم می تواند در کاهش وزن اثر گذار باشد که در بخش بعدی به آن می پردازیم.
 
افزایش سوخت‌وساز
چیزی که در این بخش از مقاله می خواهم به شما بگویم در مورد سوخت و ساز بدن می باشد. اسید آمینه در سوخت وساز بدن ما موثر است. اسید آمینه های موجود در ژل رویال برای ایجاد پروتئین برای سوخت و ساز نیاز ضروری می باشد. این اسید آمینه ها بدن انسان قادر به تولید آن نمی باشد. تعدا این اسید آمینه ۸ تا می باشد که به رشد ماهیچه ها و استقامت استخوان ها کمک زیادی می کند.
 
خواص ژل رویال برای ناباروری مردان
البته که مردان هم دچار مشکلات ناباروری می شوند در واقع وقتی تعداد اسپرم، تستوسترون(Testosterone) مرد دچار مشکل شود نمی تواند صاحب یک فرزند شود. ژل رویال می تواند به این مشکلات جنسی مرد کمک کند تا تعداد و میزان تحرک اسپرم، درجه تستوسترون را بهبود دهد تا یک مرد بتواند احتمال موفقیت در باروری تخمک های زن را بیشتر بکند.
 
تنظیم و کنترل فشار خون
ژل رویال به دلیل داشتن پروتئین در خود این قابلیت را دارد که فشار خون را کنترل و تنظیم بکند. نام این پروتئین هیدرولیزات نام دارد که وقتی این پروتئین با پتاسیم ترکیب می شود در باز کردن رگ ها طوری که فشار خون در سطح عادی بماند کارایی دارد. در نتیجه یکی از خواص ژل رویال در تنظیم فشار خون است.

اکثر مواقع فشار خون به دلیل بد کارکردن کلیه می باشد. اگر کلیه درست کار نکند سدیم و پتاسیم را در خون نمی توانند کنترل بکند و رگ های خونی دچار بزرگی و کوچکی های اشتباه می شوند. اگر مطالب بالا را خوانده باشید در قسمت آلزایمر استیل کولین را معرفی کردیم. یکی دیگر از وظایف استیل کولین بزرگ کردن رگ ها یا به اصطلاح گشاد کردن رگ ها می باشد. و همین کار می تواند فشار خون را تا حد زیادی پایین بیاورد.
 
خواص ژل رویال برای کاهش کلسترول خون
یکی دیگر از خواص ژل رویال یا ژل سلطنتی ایجاد تعادل در سطح کلسترول خون است. بررسی های انجام شده این را به ما نشان می دهد که زمانی که فردی از ژل رویال تغذیه می کند سطح کلسترول پایین می آید و از مشکلاتی که کلسترول زیاد در خون ایجاد می کند جلوگیری می کند. از جمله مشکلی مانند تصلب شرایین که ژل رویال در برابر آنها مقاومت نشان می دهد.
 
فواید ژل رویال برای پوست
ژل سلطنتی به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان با پیری زود رس مبارزه می کند. ژل رویال پوست بدن شما را جوان تر نگه می دارد. یکی از راه های جلوگیری از پیری زودرس پوست استفاده از ژل سلطنتی می باشد. در پوست بدن ما به دلایلی حفره هایی به وجود می آید که ژل رویال (Royal jelly) توانایی حذف آنها را دارد.
 
عوامل مفید ژل رویال برای پوست :
•    تیامین
•    کلاژن
•    ویتامین های ای(E)، ث(C)، دی(D)، ای(E)
•    لسیتین

مهم ترین آن کلاژن هست که به سرعت بافت های پوست را به همدیگر متصل می کند تا از چین و چروک پوست محافظت کند. کلاژنی که عمر سلول های پوست را بیشتر می کند. همچنین این ژل با ارزش می تواند رادیکال های آزاد مضر را از بین ببرد رادیکال هایی که لطافت پوست شما را کم تر می کند. البته فقط ژل رویال با پیری زودرس پوست مبارزه نمی کند بیماری هایی از قبیل آکنه، قارچ، اگزما را می تواند به درمان آنها یاری برساند.

فقط کاری که باید انجام بدید اینکه ژل رویال را مصرف بکنید لازم نیست کاری عجیب انجام بدید. برای اینکه بیماری های پوستی که گفته ام را با ژل رویال درست بکنید کافیه ژل رویال را روی آن قسمتی که پوست آسیب دیده بمالید و بعد از نیم ساعت آن را با آب تمیز کنید.
 
سیاهی دور چشم
خیلی از خانم ها از سیاهی دور چشم خودشان رنج می برند و از این بابت ناراحت هستند که چرا دور چشم آنها سیاهی دارد. اگر می خواهید بدون آرایش این سیاهی را به طور طبیعی از بین ببرید از ژل رویال استفاده بکنید تا اگر آرایش هم نکردید این عارضه در شما وجود نداشته باشد. البته برخی افراد پیشنهاد می دهند که ۲ قاشق غذاخوری ژل را به دور چشم بمالید اما این کار باید با مراقبت کامل زیر نظر یک پزشک انجام دهید.
 
لکه تیره روی صورت
دیده شده که برخی افراد لکه های تیره صورت خودشان را با ژل رویال تا حدود زیادی درمان کرده اند. وقتی پرسیدیم که چطور اینکار را انجام داده اند به این ترکیب با ژل رویال رسیده ایم. به اندازه ۲ قاشق ژل و یک سفیده تخم مرغ و به اندازه کمی ماست را با هم مخلوط کرده اند و روی صورت شان به مدت یک ربع گذاشته اند و آن را با آب سرد شسته اند. تعداد دفعاتی که برای انجام این کار به ما گفته اند ۳ بار در طول هفته بوده است.
 
خواص ژل رویال برای مغز
از آنجایی که می دانید هر چی بلا هست سر موش می یاد و ما آدم ها این موش ها رو برای آزمایش کردن انتخاب کردیم حالا اینجا فرصت نیست بگم که چرا ما موش ها را برای آزمایش انتخاب کردیم. اما وقتی موش هایی که دچار آلزایمر بودند را بردند داخل آزمایشگاه و ژل رویال را به زور دادن بهشون موش ها تونستند حرکت های مارپیچ ها را طی کنند یعنی اینطور بوده که قبلا نمی تونستند از مارپیچ ها عبور بکنند ولی بعد از مصرف ژل رویال تونستند. خب می فهمیم که ژل رویال بر روی مغز کوچیک آنها تاثیر گذاشته و موش ها تونستند مسیر را یاد بگیرند و از توانایی مغزی برای عبور استفاده بکنند. دانشمندهای عزیز هم گفته اند که ژل رویال بر روی مغز انسان هم تاثیر مثبتی می گذاره پس لطفا از ژل رویال استفاده کنید تا مغز قوی تری داشته باشید.
 
فواید ژل رویال برای زخم معده
بیماری زخم معده که خیلی از افراد دچار آن می شوند دلایل کاملا مشخصی دارد. یکی از دلایل آن مصرف بالای داروهای استامینوفن، ایبروفن، ژلوفن یا کل داروها از خانواده مسکن هستند که می تواند زخم معده را بیشتر و بیشتر بکند. دلیل اینکه این نوع داروها باعث زخم معده می شوند از بین بردن یک ماده چرب بین اسید معده و دیواره معده می باشد.  وقتی اسید معده با دیواره برخورد می کند قادر است آن را تجزیه بکند و همین برخورد باعث سوزش در معده و پس از آن زخم معده می شود.

حالا بریم سر اصل مطلب این وسط ژل رویال به ما چه کمکی می کند. ژل رویال که وظیفه اصلی آن بازسازی نقاط آسیب دیده در بدن می باشد. با مصرف ژل رویال به صورت مداوم یک ماده چربی محافظت کننده روی زخم ها در بدن تولید می کند که می تواند زخم های ایجاد شده در معده را تحت پوشش خود قرار دهد. کلا معده یک عضو مرطوب در بدن ما محسوب می شود. و درمان زخم در جای مرطوب سخت است. این ژل توانایی درمان این نوع زخم ها را با تحریک متابولیسم بدن دارد. کمتر چیزی می تواند این نوع عملکرد را در درمان زخم معده را داشته باشد آن هم به طور کاملا طبیعی.
 
بیشتر کردن گلوبول قرمز
خب خیلی از افراد دچار کم خونی شده اند فقط به این دلیل که سطح گلوبول قرمز در خون ها کم شده و مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده که دوست نداریم شما هم دچار کم خونی شوید. بازم می رسیم به تحقیقاتی که کرده اند تا خودمان حرفی نزنیم در این تحقیقات حدود ۳۰ نفر  در یک بازه زمانی مشخص روزانه ۳ گرم ژل رویال خوردند و قبل از شروع تحقیق تعداد گلوبول ها را تخمین زدند و بعد از اینکه کار آزمایشی آنها تمام شد تعداد گلبول ها افزایش پیدا کرده بود.

منبع: asaleyek.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.