همه حساب ویژه ای روی ایران باز کرده اند

مصطفی کارخانه در گفتگو با راسخون: برزیل فقط روی تجربه ما را شکست داد/شک نکنید والیبال ایران به مرحله نهایی صعود می کند

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه تنها باخت ما در لیگ ملت ها مقابل قهرمان المپیک فقط روی تجربه ی حریف بود، گفت: شک نکنید با این عملکرد درخشان، تیم ملی ما به مرحله ی نهایی صعود می کند و در بین 6 تیم برتر قرار می گیرد.
دوشنبه، 20 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مصطفی کارخانه در گفتگو با راسخون: برزیل فقط روی تجربه ما را شکست داد/شک نکنید والیبال ایران به مرحله نهایی صعود می کند
سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه تنها باخت ما در لیگ ملت ها مقابل قهرمان المپیک فقط روی تجربه ی حریف بود، گفت: شک نکنید با این عملکرد درخشان، تیم ملی ما به مرحله ی نهایی صعود می کند و در بین 6 تیم برتر قرار می گیرد.
 
مصطفی کارخانه در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت های والیبال اظهار داشت: عملکرد فوق العاده ی تیم نشان دهنده ی همه چیز است. ما توانستیم از 6 بازی، 5 برد بدست بیاوریم و در جدول جزو 3 تیم برتر جهان هستیم. تنها باخت ما هم مقابل برزیل قهرمان المپیک بوده است که تنها و تنها روی تجربه ی حریف بازی را دادیم. از نظر جایگاه و عملکرد همان طور که انتظار می رفت، بودیم.
 
وی افزود: ما تیم باتجربه ای داریم و انتظار می رفت که بتوانیم در این دوره خیلی بهتر از گذشته کار کنیم. همه چیز خوب است. یک موقعی باید نگران وضعیت بود که بازیکنان بی تفاوت و بی انگیزه باشند اما الان این طور نیست. در چهره ی بازیکنان ما مصمم بودن، انگیزه، جدی بودن و فعل خواستن را داریم می بینیم. پشت این عملکرد خیلی چیزها نهفته است. به رخ کشیدن قدرت والیبال ایران، ترانسفر شدن، دیده شدن و بستن قرارداد خوب و راه یافتن به تیم های بزرگ دنیا و خیلی مسائل دیگر. خروجی این عملکرد هم به نفع خود بازیکنان است و هم به نفع والیبال ملی.
 
سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران تصریح کرد: تیم ملی ما بین تیم های بزرگ سری در آورده است. روی تیم ما همه ی دنیا حساب ویژه ای باز کرده است. هرتیمی وقتی روبروی ما می ایستد می داند که اگر ساده بازی کند، با شکست روبرو می شود. نسبت به سال های گذشته رشدی که والیبال ملی ما داشته، نمی خواهیم به راحتی بازنده باشیم. این که نمی خواهیم تسلیم شویم. توپ گیری داخل زمین ما خیلی رشد کرده است. سرویس های خوب می زنیم. دفاع های عالی انجام می دهیم. همه ی استانداردهای یک تیم بزرگ با شخصیت جهانی را تیم ملی ما دارد.
 
مصطفی کارخانه گفت: قبل از اعزام تیم به این مسابقات، وقتی با بازیکنان تیم ملی صحبت می کردم، همه می گفتند تمرینات خوبی کردیم. وقتی تیمی خوب آماده شود، خوب هم در مسابقات ظاهر خواهد شد. بهترین سال والیبالی ماست. برای اینکه بازیکنان تیم ملی به اوج پختگی و تکامل تجربه ای رسیدند.
 
وی در خصوص بازیکنان جوانی که به تیم اضافه شده اند، تاکید کرد: بازیکنانی مثل یلی و مجرد مقابل ژاپن عالی بودند. اول اینکه خود کولاکوویچ باید جسارت این را داشته باشد که تعویض کند. دوم هم مسئولین و مردم ما باید بپذیرند که اگر بخواهیم روند خوب والیبال را شاهد باشیم، جوانگرایی کنیم. حالا اگر باختی هم در این کوران داشتیم را نباید مهم بدانیم و کادر فنی را سرزنش کنیم. وقتی تیم ببازد، همه به مربی حمله می کنند. چون ورزش ما نتیجه گراست، کمی این موضوع به تیم و کادر فنی سنگینی می کند و فشار می آورد. وقتی راحت نتوانی بازی کنی، نتیجه نمی گیری و باخت می آید.
 
کارشناس والیبال ایران با اشاره به نزدیکی و صمیمیت بازیکنان با کادر فنی تیم ملی، افزود: خوشبختانه کولاکوویچ انسان باشخصیت است. سن و سال او نیز طوری است که حکم معلم و پدر را برای بازیکنان دارد. این احساس راحتی بازیکنان با سرمربی هم قطعا در روند مثبت تیم تاثیر دارد. هرچقدر سن و سال مربی بیشتر باشد، پذیرشش برای بازیکنان راحت تر است.
 مصطفی کارخانه در گفتگو با راسخون: برزیل فقط روی تجربه ما را شکست داد/شک نکنید والیبال ایران به مرحله نهایی صعود می کند
مصطفی کارخانه با اشاره به تنها شکست تیم ملی والیبال مقابل برزیل گفت: تجربه ی برزیل در این بازی به ما چربید وگرنه در بیشتر دقایق دیدید که اصلا چیزی از ما بیشتر نداشتند و بازیکنان به این باور رسیدند که می توانند تیم های بزرگ را هم شکست دهند. رفته رفته کادر فنی ما شناخت بیشتری نسبت به حریفان پیدا و براساس ضعف و قوت تیم ها برنامه ریزی می کنند.      
 
وی تاکید کرد: تیم ما صددرصد می تواند جزو 6 تیم پایانی قرار بگیرد. در این دوهفته ای که در ایران بازی داریم، می توانیم هر 6 بازی را پیروز شویم. پیروزی در این بازی ها که میزبان هستیم، خیلی برای ما خوب است و شانس ما را بالا می برد. می توانیم همه ی تیم ها را ببریم چون بالاتر از همه هستیم. شرایط ما نسبت به بقیه ی تیم ها بهتر است چون برخی تیم ها مثل ایتالیا، برزیل، فرانسه، لهستان و آمریکا دست به جوانگرایی 50 درصدی زده اند و ما این فرصت را داریم که با این تیم نتیجه ی خوبی بگیریم.
 
سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران افزود: شرایط کلی تیم ملی ما بهتر از هرسال دیگری است. داریم باثبات تر از همیشه کار می کنیم و پیش می رویم. تیمی مثل ایتالیا که 8 دوره قهرمان لیگ جهانی شده، دو دوره نائب قهرمان المپیک شده، نیازی ندارد که در لیگ ملت ها دنبال نتیجه باشد. برایشان اهمیتی ندارد و دست به جوانگرایی می زنند. اما تیمی مثل ایران که قهرمان نشدیم و تشنه ی مدال هستیم، حیف است که دست به جوانگرایی بزنیم. 50 سال طول می کشد که تیم ملی ما بازیکنانی مثل محمد موسوی و سعید معروف بسازد. به راحتی نباید این سرمایه ها را از دست بدهیم. اما اگر تیم ما نتیجه نگیرد و جزو 6 تیم نرود، باید بین 60 تا 70 درصد تیم را تغییر دهیم چون تیم ما کم کم درحال پیر شدن است.
 
مصطفی کارخانه در پاسخ به این سوال که آیا کولاکوویچ می توانست برخی از ستاره های والیبال را بازهم دعوت کند یا نه؟ گفت: قالب تیمی که داریم، خوب است. مربی هر کسی را دعوت کند، معمولا یکی دو نفر بیرون می مانند. نفرات خوبی داریم. همه براساس لیاقت و شایستگی انتخاب شدند. تیم ملی والیبال ما تا اینجای کار بر اساس همین انتخاب های درست، نتیجه گرفته است. بازیکنان با تمام وجودشان بازی می کنند. این مهمترین فاکتور تیم ملی است. اگر با قاطعیت و بااعتمادبه نفس می گویم که تیم ملی ایران جزو 6 تیم نهایی می شود، برای اینکه دارم می بینیم که چطور بازیکنان با جدیت و اراده برای تیم بازی می کنند.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.