مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال/

باخت بلندقامتان ایران مقابل لهستان با اشتباهات سریالی/شاگردان کولاکوویچ محکوم به شکست برزیل

تیم ملی والیبال ایران اولین بازی خود را در مرحله ی نهایی لیگ ملت های 2019 با اشتباهات سریالی و فاحش، به لهستان باخت تا برای صعود به جمع 4 تیم برتر راهی جز شکست برزیل نداشته باشد.
جمعه، 21 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
باخت بلندقامتان ایران مقابل لهستان با اشتباهات سریالی/شاگردان کولاکوویچ محکوم به شکست برزیل
تیم ملی والیبال ایران اولین بازی خود را در مرحله ی نهایی لیگ ملت های 2019 با اشتباهات سریالی و فاحش، به لهستان باخت تا برای صعود به جمع 4 تیم برتر راهی جز شکست برزیل نداشته باشد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون،
ساعت 2:30 بامداد امروز در شیکاگوی آمریکا، تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود در مرحله ی نهایی لیگ ملت های 2019 به مصاف لهستان رفت که در پایان با نتیجه 3 بر یک مغلوب حریف شد.

در حالی که تیم لهستان برتری خاصی نسبت به ملی پوشان ایران نداشت، اما ناهماهنگی ها و دریافت های ضعیف بازیکنان کشورمان باعث شد تا در وقت های حساس امتیازهای زیادی به حریف بدهیم و آنها با استفاده از این عملکرد ضعیف توانستند به پیروزی برسند.
 
شاگردان کولاکوویچ ست اول با نتیجه (25 بر 21) پیروز شدند اما در ست های دوم تا چهارم با نتایج (25 بر18)، (25 بر 21) و (25 بر 22) به لهستان باختند.
 
ست اول: ایران 25 – لهستان 21
 
این ست با عملکرد خوب بازیکنان ایران همراه شد و از همان ابتدا بچه ها عزم خود را برای پیروزی جزم کردند. تلاش لهستانی ها بی ثمر بود و ایران توانست 3 امتیاز ابتدایی را از آن خود کند. در ادامه اما حریف توانست اختلاف امتیاز را کم کند و با حداقل اختلاف 8 بر 7 به وقت استراحت اول برود.
 
بعد از این وقفه، بازهم بلندقامتان ایران موفق عمل کردند و توانستند 11 بر 8 پیش بیافتند. این عملکرد مربی لهستان را مجبور کرد تا وقت استراحت درخواست کند. اما این وقفه هم مانع ایران نشد و عبادی پور امتیاز سرویس گرفت. در ادامه لهستان تنها 2 امتیاز گرفت و ایران توانست با برتری 16 بر 10 به وقت استراحت فنی دوم برود.
 
در ادامه بازهم ایران امتیاز گرفت. هینن سرمربی لهستان با ایجاد وقفه باعث شد تا تیمش 2 امتیاز را جبران کند. آنها توانستند نتیجه را 14 به 18 کنند و در ادامه این روند امتیازگیری پیش رفت تا اینکه ایران توانست با عملکردی با ثبات نتیجه را 25 بر 21 به نفع خود رقم بزند.
 
ست دوم: ایران 18 – لهستان 25
 
بازهم شاگردان کولاکوویچ عملکرد خوبی در شروع این ست داشتند و توانستند 3 امتیاز پیش بیافتند. در ادامه اما دفاع روی تور حریف و دریافت های خوب آنها باعث شد تا کار به تساوی کشیده شود. سرویس های خوب بازیکنان حریف باعث شد تا دریافت ها در زمین ایران دچار مشکل شود و این عملکرد نتیجه 8 بر 5 را در وقت استراحت فنی اول به سود حریف رقم زد.
 
در ادامه عملکرد خوب بازیکنان ایران و رقابت پایاپای با حریف، باعث شد تا امتیازات دو تیم در عدد 10 برابر شود. دو تیم تا امتیاز 13 هم مساوی پیش رفتند اما اشتباهات مکرر در زمین ایران باعث شد تا لهستان وقت استراحت فنی دوم را با 3 امتیاز اختلاف برتری با نتیجه 16 بر 13 رقم بزند.
 
تلاش بازیکنان ایران در ادامه اختلاف امتیاز را کم کرد اما نتوانست جبران کند. عملکرد خوب بازیکنان لهستان باعث شد تا در زمین ایران ناهماهنگی ایجاد شود. این عملکرد دور از انتظار شاگردان کولاکوویچ باعث شد تا حریف از فرصت استفاده کند و 22 بر 18 پیش بیافتد. سرمربی ایران برای متوقف کردن روند امتیازگیری حریف وقت استراحت فنی گرفت اما نتوانست نتیجه ای بگیرد و لهستان 25 بر 18 به برتری رسید تا دو تیم در ست شماری یک بر یک شوند.
باخت بلندقامتان ایران مقابل لهستان با اشتباهات سریالی/شاگردان کولاکوویچ محکوم به شکست برزیل 

ست سوم: ایران 21 – لهستان 25
 
ست سوم هم با عملکرد خوب بازیکنان ایران همراه شد. دو تیم در ادامه تا امتیاز 4 پایاپای پیش رفتند. بلندقامتان ایران توانستند از حریف پیشی بگیرند و در وقت استراحت فنی اول 8 بر 7 به برتری برسند.
 
در ادامه بازهم این بچه های تیم ملی کشورمان بودند که عملکرد خوب خود را ادامه دادند و 11 بر 8 پیش افتادند. هینن درخواست وقت استراحت کرد و موفق شد با این وقفه روند خوب ایران را قطع کند. آنها در امتیاز 11 با ملی پوشان ما برابر شدند و در ادامه 2 امتیاز هم پیش افتادند. کولاکوویچ  درخواست وقت استراحت فنی کرد اما چاره ساز نشد و این تیم حریف بود که با برتری 16 بر 13 به وقت استراحت فنی دوم رفت.
 
بعد از این وقفه، بازهم روند امتیازگیری دو تیم با 3 اختلاف پیش رفت. تلاش بازیکنان ایران برای جبران عقب افتادگی فایده ای نداشت و لهستانی ها با افزایش اختلاف امتیازی، موفق شدند این ست را 25 بر 21 به سود خود به اتمام برسانند.
 
ست چهارم: ایران 22 – لهستان 25
 
این ست برخلاف ست های قبلی با عملکرد خوب لهستانی ها آغاز شد. دو تیم پایاپای پیش رفتند اما این تیم حریف بود که توانست 8 بر 6 به وقت استراحت فنی اول برود.
 
بعد از این وقفه بازهم لهستان امتیاز گرفت اما دفاع روی تور ایران با عملکرد خوب توانست امتیازهای عقب افتاده را جبران کند و دو تیم در امتیاز 10 برابر شوند. امتیازگیری دو تیم مساوی پیش رفت تا اینکه لهستانی ها 2 امتیاز پیش افتادند و 16 بر 14 به وقت استراحت فنی دوم رفتند.
 
سرویس های خوب بازیکنان لهستان، دریافت را در عقب زمین ایران با مشکل روبرو کرد و این تیم 3 امتیاز اختلاف ایجاد کرد. نتیجه 21 بر 18 باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. این وقفه هم نتیجه ای نداشت و لهستانی ها بازهم امتیاز گرفتند. ایران در ادامه توانست اختلاف را به عدد 3 کاهش دهد اما این تیم حریف بود که با حفظ این اختلاف، 25 بر 22 پیروز شد و در مجموع 3 بر یک ایران را شکست داد.
 
بدین ترتیب؛ تیم ملی لهستان با 2 پیروزی صعود خود را به نیمه نهایی مسجل کرد و تیم ملی ایران برای راهیابی به جمع 4 تیم برتر باید برزیل را شکست دهد.
 
جدال ایران و برزیل بامداد شنبه ساعت 2:30 برگزار می شود.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.