جام جهانی والیبال 2019/

کانادا اولین قربانی ایران در ژاپن/بلندقامتان بردند، امیدها زنده شد

تیم ملی والیبال ایران اولین برد خود را در جام جهانی 2019 ژاپن مقابل کانادا کسب کرد تا با فراموشی 2 شکست قبلی، شروعی تازه در این جام داشته باشد.
جمعه، 12 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
کانادا اولین قربانی ایران در ژاپن/بلندقامتان بردند، امیدها زنده شد
تیم ملی والیبال ایران اولین برد خود را در جام جهانی 2019 ژاپن مقابل کانادا کسب کرد تا با فراموشی 2 شکست قبلی، شروعی تازه در این جام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، صبح امروز تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در جام جهانی 2019 به مصاف کانادا رفت که در پایان موفق شد با نتیجه 3 بر یک حریف خود را از پیش رو بردارد و به اولین پیروزی خود در این جام برسد.
 
شاگردان کولاکوویچ که در 2 بازی قبلی به روسیه و مصر با نتیجه مشابه 3 بر یک باخته بودند، با غلبه بر کانادا ضمن کسب اولین برد، امیدها را برای درخششی دوباره زنده کردند تا بار دیگر هیجان و امید والیبال دوستان ایرانی زنده شود.
کادر فنی تیم ملی برخلاف دو دیدار قبلی برای مصاف با کانادا به بازیکنان اصلی استراحت داد و در ترکیب از جواد کریمی، مسعود غلامی، امیرحسین اسفندیار، فرهاد قائمی، علی‌اصغر مجرد، پوریا یلی و محمدرضا موذن(لیبرو) استفاده کرد و مزد اعتماد به جوانان را گرفت.
 
گرچه سروقامتان ایران در ست اول نمایش خوبی نداشتند و نتیجه را (25 بر 18) به کانادا واگذار کردند اما در ست های دوم، سوم و چهارم توانستند با نمایشی کم نقص به ترتیب با نتایج ( 25-23)، (27-25) و (25-19) حریف را مغلوب کردند.
 
ست اول: ایران 18 – کانادا 25
امتیاز اول را کانادا گرفت. در ادامه بازی پایاپای پیش رفت اما این حریف بود که با برتری 8 بر 7 به وقت استراحت فنی رفت. بعد از این وقفه ایران در عقب زمین نتوانست دریافت های خوبی داشته باشد و حریف با سرویس های پیاپی موفق شد 4 امتیاز اختلاف ایجاد کند و 15 بر 11 پیش بیافتد. بعد از ثبت این نتیجه بلندقامتان ایران به خود آمدند و با سرویس های برق آسای مجرد موفق شدند به یک امتیازی کانادا برسند. سرمربی حریف برای از دست ندادن نتیجه، درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه کانادا موفق شد با عملکرد خوب خود در خط سرویس و روی تور اختلاف امتیازی ایجاد کند و ست اول را 25 بر 18 به سود خود به پایان برساند.

ست دوم: ایران 25 – کانادا 23
ایران در این ست شروع مقتدرانه ای داشت و توانست با عملکرد بهتر و 2 امتیاز اختلاف، با برتی 8 بر 6 به وقت استراحت فنی برود. بلندقامتان ایران بعد از این وقفه بازهم اختلاف را افزایش دادند و با درخشش در روی تور موفق شدند، با نتیجه 14 بر 10 پیش بیافتند. در ادامه اما کانادا اختلاف را به یک کاهش داد و ایران با برتی 16 بر 15 به وقت استراحت فنی دوم رفت. دو تیم بعد از ورود به زمین، پایاپای پیش رفتند. نتیجه در امتیاز 23 مساوی شد اما ایران با گرفتن 2 امتیاز متوالی موفق شد ضمن رسیدن به امتیاز 25، بازی را به تساوی یک بر یک برساند.
 
ست سوم: ایران 27- کانادا 25
در ست سوم بازهم برتری با شاگردان کولاکوویچ بود. سرویس های خوب بازیکنان ایران باعث شد تا ما با برتری 8 بر 6 به وقت استراحت فنی اول برویم. بعد از این وقفه دو تیم در روی تور جدال تنگاتنگی داشتند و کانادا با کم کردن اختلاف، وقت استراحت فنی دوم را با شکست 16 بر 15 به نیمکت رفت. بعد از ورود دو تیم به زمین بازهم رقابت پایاپای دو تیم ادامه پیدا کرد و نتیجه در عدد 25 مساوی شد. اینجا بود که بلندقامتان ایران با تلاش زیاد موفق شدند 2 امتیاز متوالی دیگر بگیرند و 27 بر 25 ست سوم را نیز از آن خود کنند.
 
ست چهارم: ایران 25 – کانادا 19
در ست چهارم کانادا و ایران بازی را پایاپای شروع کردند اما این تیم حریف بود که با برتری 8 بر 7 موفق شد وقت استراحت فنی اول را از آن خود کند. ایران بعد از این وقفه به خود آمد و توانست با ایجاد اختلاف امتیاز و عملکردی بهتر نتیجه را 16 بر 13 در وقت استراحت فنی دوم از حریف پیشی بگیرد. در ادامه بازهم شاگردان کولاکوویچ با حفظ برتری خود، اختلاف را افزایش دادند و این ست را مقتدرانه 25 بر 19 گرفتند تا در مجموع 3 بر یک به برتری برسند.
 
ایران در چهارمین دیدار خود در جام جهانی فردا به مصاف استرالیا می رود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.