بیرانوند پنالتی نگرفت، ایران باخت/اولین شکست تیم ملی با ویلموتس مقابل گربه سیاه

تیم ملی فوتبال ایران با شکست مقابل میزبان خود بحرین، اولین باخت را با ویلموتس تجربه کرد و صدر جدول گروه سوم مقدماتی جام جهانی 2022 و مقدماتی جام ملت های 2023 چین را از دست داد.
سه‌شنبه، 23 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
بیرانوند پنالتی نگرفت، ایران باخت/اولین شکست تیم ملی با ویلموتس مقابل گربه سیاه
تیم ملی فوتبال ایران با شکست مقابل میزبان خود بحرین، اولین باخت را با ویلموتس تجربه کرد و صدر جدول گروه سوم مقدماتی جام جهانی 2022 و مقدماتی جام ملت های 2023 چین را از دست داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، تیم ملی فوتبال ایران از گروه سوم مقدماتی جام جهانی 2022  و در سومین دیدار خود امشب ساعت 20 در منامه میهمان بحرین بود که در پایان با یک گل از میزبان خود شکست خورد.
شاگردان ویلموتس که در دو بازی اول مقابل هنگ کنگ و کامبوج به برتری رسیده بودند، اولین شکست خود را تجربه کردند و با 6 امتیاز به رده سوم سقوط کردند.

ترکیب تیم ملی بحرین:
  • سید محمد جعفر، عبدالله هزاع، سید مهدی باقر، ولید الحیام، احمد بوغمار(80-رضا عیسی)، محمد الحردان، عبدالوهاب، المالود، جاسم الشیخ(90-علی هرام)، مهدی حمیدان(73-کمیل الاسود)، سید ضیا سعید و عبدالله یوسف
 ترکیب تیم ملی ایران:
  • علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی زادگان، مجید حسینی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی(74-احمد نورالهی)، محمد محبی(60-مهرداد محمدی)، مهدی طارمی، کریم انصاری فرد(70- وحید امیری) و سردار آزمون
 
شرح نیمه اول:
ایران بازی را هجومی آغاز کرد و اولین موقعیت بازی دقیقه 3 با شوت محکم انصاریفرد برای ما به دست آمد که این توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه ی حریف راهی اوت شد.

در ادامه بحرینی ها سعی داشتند با ارسال های خود مهاجمان را پشت سر مدافعان ما صاحب موقعیت کنند که این حربه ی آنها با هوشیاری بازیکنان ما خنثی شد.

ایران می توانست دقیقه 19 به گل برسد. پاس خوب طارمی برای حاج صفی با ضربه ی بد این بازیکن هدر رفت تا قدر این فرصت مناسب را هم نداشته باشیم.

بحرینی ها دقیقه 32 با شوت دروازه ی ایران را تهدید کردند که توپ خطرناک آنها پس از برخورد با مدافعان ما به بیرون رفت. این ضربه ی کرنر حریف با ضربه سر خطرناک مهاجمان آنها به شکلی خطرناک از کنار دروازه ی بیرانوند راهی اوت شد.

میزبان که از بازی بد ایران فرصت عرض اندام پیدا کرده بود بازهم دقیقه 34 صاحب موقعیت گل شد. این بار ضربه ی مهاجم حریف که در موقعیت مناسبی هم حضور داشت، بازهم به بیرون رفت.

دقیقه 42 حرکت عالی رامین رضائیان داخل محوطه ی جریمه حریف با خطای مدافعان بحرین همراه شد اما داور ازبکستانی اعتقادی به پنالتی نداشت.
ایران که فرصت های خوبی برای گشودن دروازه ی بحرین داشت، نتوانست از آنها سود ببرد و در نهایت نیمه ی اول با تساوی بدون گل دو تیم راهی رختکن شدند.
 
شرح نیمه دوم:
شروع نیمه ی دوم هم با حملات ایران همراه بود. دقیقه 49 کریم انصاریفرد می توانست دروازه ی بحرین را باز کند اما تعلل او باعث شد تا مدافعان حریف این موقعیت مناسب را دفع کنند.

دقیقه 50 و 51 دو موقعیت پشت سر هم مهاجمان ایران از دست دادند تا بازهم دروازه ی بحرین بسته بماند.

 مهاجمان ایران که از فرصت های به دست آمده در نیمه ی دوم خوب استفاده نمی کنند، این بار دقیقه 54 توسط مهدی طارمی یک فرصت هدر رفت. ارسال رضائیان را این بازیکن با ضربه ی سر به بیرون فرستاد.

بحرینی ها که چشم به ضد حملات دوخته اند، دقیقه 59 بالاخره روی یک حرکت خطرناک صاحب موقعیت شدند اما بیرانوند توپ را به آغوش کشید. دقیقه 60 نیز این تیم صاحب موقعیتی خطرناک شد اما توپ مهاجم این تیم با برخورد به مدافعان ایران راهی کرنر شد.

دقیقه 65 بالاخره ضد حملات حریف کار دست مدافعان ایران داد. فرار سریع محمد حردان باعث شد تا سیدمجید حسینی روی او مرتکب خطا شود. داور ازبکی بلافاصله سوت خود را به نشانه ی خطای پنالتی به صدا در آورد. این بازیکن نیز برخلاف جهت حرکت بیرانوند گل اول این دیدار را برای میزبان به ثمر رساند.

در ادامه ایران برای زدن گل مساوی به آب و آتش زد. حملات بازیکنان ما با سراسیمگی و بی دقتی مهاجمان بی ثمر بود. تعویض های ویلموتس نیز نتوانست روند بازی را تغییر دهد و بحرینی ها نیز توانستند با تجمع در زمین خودی از اندوخته ی خود دفاع کنند.

دقیقه 82 ایران صاحب فرصت دیگری نیز شد اما سردار آزمون نتوانست ضربه ی سر طارمی را به گل تبدیل کند و توپ از جلوی پای این بازیکن راهی اوت شد.

دقیقه 92 نیز شوت نورالهی با فاصله ای اندک از بالای دروازه به بیرون رفت تا در نهایت ایران با یک گل از گربه سیاه خود شکست بخورد و از صدرنشینی به رده سوم سقوط کند.
 
در دیگر دیدار گروه سوم، تیم ملی عراق با 4 گل کامبوج را از پیش رو برداشت و با تفاضل گل بهتر و 7 امتیاز صدرنشین شد و بحرین نیز با همین امتیاز در رده دوم قرار گرفت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.