درآمد گمرک استان سمنان امسال 94 درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک استان سمنان از افزایش 94 درصدی درآمد گمرک این استان در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.
سه‌شنبه، 6 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 درآمد گمرک استان سمنان امسال 94 درصد افزایش یافت

 مدیرکل گمرک استان سمنان از افزایش 94 درصدی درآمد گمرک این استان در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

 

به گزارش راسخون به نقل از ایرنا ، علی سعدالدین روز سه شنبه با ارایه عملکرد چهار ماه نخست سال 94 در جمع خبرنگاران گفت: در این مدت 218 هزار و 536 تن کالا به ارزش بیش از 42 میلیون و 884 هزار و 560 دلار از گمرک استان سمنان به 24 کشور صادر شد.


وی متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی از استان سمنان در سال 94 را 196 دلار عنوان و خاطرنشان کرد: عمده این کالاها به کشورهایی مانند عراق، ترکمنستان، روسیه، افغانستان، امارات متحده عربی و جمهوری کره صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به واردات هشت هزار و 654 تن کالا به ارزش بیش از 16 میلیارد و 910 میلیون و 420 دلار از طریق گمرک استان سمنان، افزود: عمده کالاهای وارداتی شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها، مواد اولیه کارخانه ها مانند پنبه شانه نزده حلاجی نشده و الیاف تاپس اکریلیک، لوازم مصرفی مانند فویل آلومینیوم، لامپ ال ای دی، شلنگ سی. ان. جی بوده است.

سعدالدین گفت: کالاهای ترخیص شده از گمرک استان سمنان از 14 کشور و از چین، ترکیه، ایتالیا، انگلستان، امارات متحده عربی، تایوان، قرقیزستان، اسلوونی به این گمرک وارد شد.

وی با اشاره به متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی به میزان هزار و 954 دلار اضافه کرد: واردات این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال 93 از نظر وزنی 132 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 54 درصد رشد داشته است.

وی گفت: در اردیبهشت 94، یک فقره پرونده کشف مواد فرآورده های نفتی به ارزش بیش از 85 میلیون ریال، در اداره کل گمرک استان سمنان تشکیل شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: در چهار ماه نخست سال 94 این اداره کل، با احتساب ضمانت نامه ها، 59 هزار و 994 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به سال گذشته 94 درصد افزایش یافته است.

 

/117/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.