چرا مالیات خرید و فروش مسکن حذف شد؟

نگرانی از رکود مسکن، سبب حذف مالیات خرید و فروش از قانون مالیات‌های مستقیم شد.
پنجشنبه، 22 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چرا مالیات خرید و فروش مسکن حذف شد؟

نگرانی از رکود مسکن، سبب حذف مالیات خرید و فروش از قانون مالیات‌های مستقیم شد.

 

به گزارش راسخون ، محمدرضا پورابراهیمی داورانی نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، در پاسخ به این سوال که بودجه‌ی زیادی برای خرید و فروش مسکن در کشور جابه‌جا می‌شود اما چرا مالیاتی پرداخت نمی‌شود، گفت: در حال حاضر مالیات بر اساس قانون تعیین شده و درصد مشخصی دریافت می‌شود، اما این مبلغ موضوع بحث ما در اقتصاد برای جلوگیری از گرفتن سودهای غیرمتعارف از این اقلام نیست.

 
پورابراهیمی گفت: در سال گذشته پیشنهادی را در مجلس مطرح کردیم و در کمیسیون اقتصادی هم تصویب شد که یک پایه‌ی مالیاتی جدید به نام مالیات بر عایدی مسکن (CGT) محسوب می‌شد. این پیشنهاد بیان می‌کرد که اگر شخصی خرید و فروش مسکن را انجام دهد موظف است برای تفاوت قیمت آن مقداری مالیات پرداخت کند به طور مثال خانه‌ای را 100میلیون تومان خریداری کرده است و 150 میلیون تومان می‌فروشد و بایستی برای تفاوت قیمت آن با یک نرخ مشخص به طور مثال 10درصد مالیات پرداخت کند که این کار در همه جای دنیا معمول است.
 
پور ابراهیمی ادامه داد: دولت با این پیشنهاد موافق بود اما حساسیت‌های ایجاد شده در رکود مسکن سبب شد که مخالفینی پیدا کند و رای نیاورد و از متن قانون مالیات‌های مستقیم حذف شد.
 
همچنین گفت: گزارش و اطلاعات این پیشنهاد هنوز در مجلس وجود دارد و در آینده می‌تواند به عنوان یک پایه بنیادی در اقتصاد ایران مطرح شود.
 
/117/

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.