وزیر بهداشت : واقف زمین را برای امور درمانی وقف کرده است / همکاری مطلوب اوقاف در زمینه بهداشت و درمان

وزیر بهداشت با اشاره به وقوع سالانه ۲۵ هزار حادثه منجر به سوختگی برای افراد در کشور گفت : در حال حاضر ۲ هزار تخت بیمارستانی و ۴۰۰ تخت ICU سوختگی کمبود داریم.
دوشنبه، 21 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وزیر بهداشت : واقف زمین را برای امور درمانی وقف کرده است / همکاری مطلوب اوقاف در زمینه بهداشت و درمان

وزیر بهداشت با اشاره به وقوع سالانه ۲۵ هزار حادثه منجر به سوختگی برای افراد در کشور گفت : در حال حاضر ۲ هزار تخت بیمارستانی و ۴۰۰ تخت ICU سوختگی کمبود داریم.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مراسم آغاز ساخت بیمارستان 180 تختخوابی فوق تخصصی سوانح و سوختگی در موقوفه عمیدی نوری با اشاره به اینکه در کشور با مشکل کمبود تخت برای بیماران سوختگی مواجه هستیم ، اظهار داشت: برای 25 هزار سوختگی در کشور که سالانه به وقوع می‌پیوندد نیاز به 2 هزار تخت بیمارستانی و 400 تخت ICU سوختگی داریم ولی متاسفانه در کشور تنها 50 درصد این میزان، حدود 870 تخت بیمارستانی و 100 تخت ICU داریم که در این زمینه کمبود داشته و نیاز مبرم به سرمایه‌گذاری و توجه جدی به بیماران حوادث سوختگی داریم.
 
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیماران حوادث سوختگی همچون بیماران اعصاب و روان جز مظلوم‌ترین بیماران هستند گفت: هزینه‌های زیادی برای درمان سوختگی بر دوش خانواده‌هایی که با این مشکل مواجه‌اند سنگینی می‌کند و معمولا این بیماران نیاز به 10 تا 20 عمل جراحی داشته که فوق‌العاده پرهزینه است.
 
دکتر هاشمی اضافه کرد : یکی از مثال های این قبیل حوادث ، حادثه شین آباد است که تعدادی از این دانش آموزان تا 20 مرتبه عمل شدند .
 
وی با اشاره به نظرات مردم و همسایه های اطراف این زمین موقوفه ، گفت: واقف این زمین را برای امور درمانی بیمارستان وقف کرده ولی برخی از ساکنین مخالف ساخت این بیمارستان‌ هستند. کار را با زور نباید انجام داد و رضایت ساکنین برای ما شرط است.
 
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: هر چه قانون حکم کند ، باید عمل کرد و با زور نمی‌خواهیم بیمارستان سوانح سوختگی را در منطقه یوسفیان برای مردم راه‌اندازی کنیم.
 
هاشمی از نایب رئیس شورای شهر خواست تا این موضوع را بررسی کند و هر آنچه را که قانون حکم کرده و خیر و صلاح است مسئولان مربوطه انجام دهند.
 
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه سلامت نه نزد سیاستگذران در مجلس و نه مجریان در دولت توجه جدی نمی شود ، افزود : کاش یکبار برای همایشه در دولت و مجلس برای سلامت و بهداشت مردم بعد از گذشت سی سال ، راه حلی اندیشیده و اقدامی شود، دولت و مجلس اقداماتی داشته اند اما کافی نیست.
 
وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در مسجد ارگ تهران گفت: در آن زمان به صورت مقطعی اقداماتی انجام شد ولی باید در زمینه راه‌اندازی بیمارستان‌های مربوط به سوانح و سوختگی اهتمام وجود داشته باشد و امیدواریم هر چه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی بتوانند مراکزی را دایر کنند که از رنج بیماران سوختگی و اعصاب و روان کاسته شود.
 
هاشمی با بیان اینکه متاسفانه در کشور بیماران با سوختگی 30 تا 40درصد گاهی جان خود را از دست می‌دهند گفت: این در حالی است که در دنیا افراد با سوختگی 70 تا 80 درصد نیز می‌توانند با اقدامات پزشکی و درمانی لازم زنده بمانند.
 
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه توجه به بیماران سوختگی را باید در صدر برنامه‌ها قرار دهیم گفت: در برخی از استان های کشور در این زمینه مشکل جدی وجود دارد و علی‌رغم داشتن نیروی تخصصی و مجرب بیمارستان و تجهیزات به اندازه کافی نیست.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد : سازمان اوقاف در دوره اخیر همکاری بسیار مناسبی در زمینه درمان و بهداشت در تهران و سراسر کشور داشته است که از توجه ویژه حجت الاسلام و المسلمین محمدی قدردانی می کنیم زیرا سلامت مسئله ای نیست که بتوان تنها سامان داد و باید مردم و خیرین نیز کمک کنند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.