هم‌زمان با چهارمین نشست از سلسله نشست‌های خیر ماندگار صورت می‌گیرد؛

بررسی رویکرد برنامه ششم توسعه کشور در بخش خیریه‌ها

دبیر علمی سلسله نشست‌های خیر ماندگار بنیاد آلاء گفت: چهارمین نشست از سلسله نشست‌های خیر ماندگار با عنوان «نهاد خیر در نماد برنامه؛ بررسی توجه برنامه ششم به فعالیت‌های خیریه» با سخنرانی استاد نادر ریاحی؛ محقق و پژوهشگر در حوزه وقف و امور خیر برگزار می‌شود.
سه‌شنبه، 22 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بررسی رویکرد برنامه ششم توسعه کشور در بخش خیریه‌ها

دبیر علمی سلسله نشست‌های خیر ماندگار بنیاد آلاء گفت : چهارمین نشست از سلسله نشست‌های خیر ماندگار با عنوان «نهاد خیر در نماد برنامه؛ بررسی توجه برنامه ششم به فعالیت‌های خیریه» با سخنرانی استاد نادر ریاحی؛ محقق و پژوهشگر در حوزه وقف و امور خیر برگزار می‌شود.
 
به گزارش راسخون، نعمت‌الله موسی پور در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری چهارمین نشست از سلسله نشست‌های خیر ماندگار در روز سه‌شنبه هفته جاری افزود: نشست چهارم با عنوان «نهاد خیر در نماد برنامه؛ بررسی توجه برنامه ششم به فعالیت‌های خیریه» با سخنرانی استاد نادر ریاحی؛ محقق و پژوهشگر در حوزه وقف و امور خیر و به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.
 
وی بیان داشت: با توجه به تدوین برنامه ششم توسعه کشور در دولت لازم است تا مدیران خیریه‌های فعال در کشور و همچنین علاقه‌مندان و فعالان حوزه امر خیر نظرات، انتقادات و مباحث مرتبط با این حوزه را در اختیار برنامه ریزان و مدیران فعال در عرصه تدوین برنامه ششم قرار دهند.
 
همچنین استاد نادر ریاحی؛ سخنران نشست چهارم خیر ماندگار بابیان این‌که تاکنون هیچ قانون جامع و کاملی در خصوص خیریه‌های کشور تدوین نشده است، بیان داشت: در حال حاضر قانون مدون خیریه‌های کشور در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی لذا باید فعالان امر خیر کشور با ارائه نظرات و پیشنهاد‌های خود به تکمیل شدن این قانون کمک کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به رویکرد برنامه ششم توسعه کشور در بحث خیریه‌های کشور افزود: به دلیل ناکافی بودن آگاهی دولتمردان و مسئولان تدوین برنامه ششم از موضوعات مرتبط با امور خیر و خیریه‌های کشور برنامه ششم توسعه کشور کمترین توجه را در بین برنامه‌های توسعه در این موضوع دارد.
 
ریاحی افزود: به نظر می‌رسد برگزاری این نشست بتواند ضمن آگاه‌سازی فعالان خیر کشور به مباحث مرتبط با امر خیر کشور در برنامه ششم توسعه زمینه سیاست‌گذاری صحیح دولت را در این بخش فراهم کند.
 
وی تأکید کرد: نقش دولت در موضوعات مرتبط با امر خیر تنها منوط به تدوین قوانین و مقررات امور خیر کشور است و دولت‌مردان باید با ریل‌گذاری صحیح زمینه رشد و بالندگی هر چه بیشتر خیرین و خیریه‌ها را فراهم کنند.
 
لازم به توضیح است ششمین نشست از سلسله نشست‌های خیر ماندگار با موضوع «نهاد خیر در نماد برنامه؛ بررسی توجه برنامه ششم به فعالیت‌های خیریه» با سخنرانی استاد نادر ریاحی؛ محقق و پژوهشگر در حوزه وقف و امور خیر در روز سه‌شنبه مورخ 22 دی‌ماه از ساعت 15 تا 17 در محل سالن اجتماعات شهید رجایی؛ ساختمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به نشانی شهرک غرب، بولوار شهید فرحزادی، تقاطع بزرگراه نیایش، خیابان تربیت‌معلم، برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۵-۸۸۶۱۸۴۹۳ بنیاد خیریه آلاء تماس بگیرند.

 

هم‌زمان با چهارمین نشست از سلسله نشست‌های خیر ماندگار صورت می‌گیرد؛بررسی رویکرد برنامه ششم توسعه کشور در بخش خیریه‌ها

/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.