نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

ارتقاء موقوفات متکی برسرمایه انسانی کارآمداست / منفعلان عامل بیشترین خیانت به اسلام

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : عمده خیانت صورت گرفته در 14 قرن گذشته به اسلام ، از سوی افراد منفعل و خنثی صورت گرفته که از حق دفاع نکردند.
چهارشنبه، 23 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارتقاء موقوفات متکی برسرمایه انسانی کارآمداست / منفعلان عامل بیشترین خیانت به اسلام

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : عمده خیانت صورت گرفته در 14 قرن گذشته به اسلام ، از سوی افراد منفعل و خنثی صورت گرفته که از حق دفاع نکردند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه روز دوشنبه 21 دی ماه در نشست یکروزه معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل اوقاف استانها با اشاره به اینکه عمده خیانت صورت گرفته در 14 قرن گذشته به اسلام ، از سوی افراد منفعل و خنثی صورت گرفته که به موقع از حق دفاع نکردند ، اظهارداشت : در زمان واقعه کربلا ،امام حسین (ع) از برخی از افراد خواستند که در این قیام به ایشان کمک کنند که برخی به علل دنیا طلبی و حب دنیا دعوت حضرت را اجابت نکردند.
 
وی با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه ادارات اوقاف ،نیروی انسانی است ، افزود : مدیریت ، بکارگیری و شناسایی این سرمایه عظیم در اختیار معاونان توسعه مدیریت منابع و پشتیبانی است .
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه اگر بدانیم این سرمایه واقعی است و آن را صحیح مدیریت مدیریت کنیم ، سرمایه های دیگر نیز صحیح مدیریت خواهد شد ، گفت : سرمایه موقوفات ، بقاع متبرکه و سرمایه های نقدی و غیرنقدی سازمان اوقاف در گرو مدیریت صحیح سرمایه انسانی این سازمان است.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اگر سرمایه انسانی اهلیت و قابلیت لازم را نداشته باشد ، سرمایه های دیگر نیز حیف و میل می شود ، تصریح کرد : سازمان ، وزارتخانه و هرنهادی که نیروی انسانی توانمند و خوب داشته باشد ، ثروتمند است و باید برای ارتقا بهره وری و کارآمدی این سرمایه برنامه ریزی کرد.
 
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در یکی از دیدارها خطاب به مدیران و مسئولان سازمان اوقاف فرمودند ؛ همت و اراده بر این باشد که مجموعه سازمان اوقاف، پاکیزه ، پرنشاط و فعال باشد ، تصریح کرد : پاکیزه بدین معنا که نیروهای مومن ، امین ، امانتدار نسبت به اموال وقف ، بقاع متبرکه و بیت المال در مجموعه اوقاف حضور داشته باشد و پرنشاط یعنی اینکه بی حال ، تنبل و منفعل نباشند.
 
حجت الاسلام محمدی اضافه کرد : برنامه ریزی لازم برای چابک سازی و کارآمد سازی نیروی انسانی موجود در سازمان اوقاف صورت گیرد و نیروها براساس تخصص ، کارآمدی ، انگیزه ، امانتداری و تدین و انقلابی بودن ارزیابی شوند .
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سرمایه انسانی اشرف سرمایه ها است و باید نوع رفتار و برخورد با آنها صحیح باشد ، گفت : انسان ها دارای شخصیت ، جایگاه ، حرمت ، روح و روان هستند که باید خوب و صحیح مدیریت شوند.
 
وی با اشاره به اینکه میان نیروهای کارآمد و فعال و نیروهای منفعل باید در زمینه حق و حقوق و همچنین خدمات تفاوت باشد ، تصریح کرد: باید نیروی انسانی بداند در صورت تلاش و فعالیت از وی تقدیر می شود و در صورت کوتاهی نیز مورد بازخواست قرار می گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه در زمینه منابع و امکانات باید صرفه جویی و قناعت صورت گیرد ، افزود : البته این بدین معنا نیست که نباید هزینه کرد بلکه باید به جا و صحیح هزینه کرد و بهره برداری صحیح صورت گیرد.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه خط مقدم عملیاتی و برنامه اوقاف در شهرستان ها است ، تصریح کرد : کار و ماموریت اصلی اوقاف در ادارات شهرستان هاست که باید از توان و نیروی انسانی لازم برخوردار باشند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.