آغاز جشن ملی طرح مهر تندرستی در کشور / کمک رسانی به دارو و درمان بیماران با اجرای نیات 2106 موقوفه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آغاز طرح مهر تندرستی از 25 بهمن ماه گفت : این طرح در راستای کمک به بیماران بی بضاعت وتامین دارو، درمان وهزینه های بستری با اجرای نیات 2106 موقوفه در کشور به مدت یک هفته در سطح کشور اجرا می شود.
سه‌شنبه، 27 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آغاز جشن ملی طرح مهر تندرستی در کشور / کمک رسانی به دارو و درمان بیماران با اجرای نیات 2106 موقوفه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آغاز طرح مهر تندرستی از 25 بهمن ماه گفت : این طرح در راستای کمک به بیماران بی بضاعت وتامین دارو، درمان وهزینه های بستری با اجرای نیات 2106 موقوفه در کشور به مدت یک هفته در سطح کشور اجرا می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه یکی از رسالت های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه ، نظارت و صیانت بر نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش و مراقبت لازم از این امانات است که عهده دار آن است ، اظهار کرد: از آنجا که تاکنون اجرای نیات واقفین در سطح کشور از رویه ای واحد برخوردار نبوده و بعضا با اعمال سلایق مواجه می گردد ، لذا به جهت رعایت مصلحت و منافع وقف و نیات واقفین و به لحاظ برون رفت از وضعیت کنونی «ویژه برنامه های اجرای امینانه نیات واقفین» این طرح تهیه شده است تا قابلیت کنترل ، نظارت ، گزارش گیری ، اطلاع رسانی و نهایت بهره وری از ظرفیت بالقوه و بالفعل موقوفات را در بر داشته باشد.
 
وی با اعلام اینکه «طرح ملی مهر تندرستی» با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات ؛ دارو و درمان و مراکز درمانی و پزشکی ، بارویکرد شفاف سازی و اطلاع رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می شود ، افزود: شناسایی افراد مستحق ، مطابق نیات واقفین و بهره مندی از اجرای نیت ، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفین و نظام مند کردن آن ، اطلاع رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات وقفین در جامعه ، زمینه سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز ، ترغیب ، تشویق و جذب خیرین در امر کمک به بیماران نیازمند و تامین هزینه های درمانی نیازمندان و گسترش وقف تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی وقفی و خیریه از دیگر اهداف این طرح است
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه نیاتی که واقفان خیراندیش برای تامین هزینه های بستری ، دارو درمان و پیشگیری از بیماری نیازمندان ، ایتام ، بی سرپرستان و افراد نیازمندان در نظر گرفته اند ، در این طرح هزینه می شود ، افزود: در مجموع 1071 موقوفه مرتبط با دارو و درمان و سلامت در کشور موجود است که 6/. درصد موقوفات کشور را شامل می شود و این موقوفات دارای 114 هزار و 622 رقبه است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مجموع نیّات واقفین مرتبط با دارو و درمان و سلامت 1265 نیّت است ، تصریح کرد : از موقوفات مرتبط با دارو و درمان و سلامت 713 موقوفه متصرفی ، 351 موقوفه غیر متصرفی و 7 موقوفه اشتراک تولیت است که از این تعداد نیز 961 موقوفه منفعتی و 110 موقوفه انتفاعی است.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به موقوفات مرتبط با کمک به مراکز درمانی که در این طرح نیات آنها اجرایی می شود ، افزود : در مجموع 483 موقوفه مرتبط با کمک به مراکز درمانی موجود است که 27/0 درصد موقوفات کشور را شامل می شود و این تعداد دارای 33 هزار و 186 رقبه است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در مجموع 579 نوع نیّت مرتبط با مراکز درمانی به ثبت رسیده است ، تصریح کرد : 295 موقوفه مرتبط با کمک به مراکز درمانی متصرفی ، 184 موقوفه غیرمتصرفی و 4 موقوفه اشتراک تولیت است که از این تعداد 384 موقوفه منفعتی و 99 موقوفه انتفاعی است.
 
وی اضافه کرد : از رقابت مرتبط با کمک به مراکز درمانی نیز تعداد 32 هزار و 139 رقبه منفعتی و هزار و 47 رقبه انتفاعی است که از این تعداد 2607 رقبه دارای کاربری تجاری ، 17 هزار و 390 رقبه دارای کاربری مسکونی ، 5 هزار و 916 رقبه کاربری کشاورزی و 7 هزار و 273 رقبه دارای سایر کاربری هاست.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به موقوفاتی که با نیت مراکز درمانی و آسایشگاهی هستند ، گفت : 552 موقوفه در سراسر کشور مرتبط با مراکز درمانی و آسایشگاهی است که 31/. درصد موقوفات کشور را شامل می شود و این موقوفات در مجموع دارای 56 هزار و 66 رقبه هستند.
 
حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه جشن ملی «مهر تندرستی» در بقاع متبرکه شاخص و مراکز درمانی موقوفه با حضور واقفان و خیرین برگزار می شود ، تصریح کرد: دریافت کنندگان خدمات در این طرح با عنایت به وقفنامه و نیت واقف و پس از آن به ترتیب اولویت عبارتند از : بیماران سرطانی ، بیماران خاص و صعب العلاج و بیماران مستمند ، ایتام ، بی سرپرستان ، سادات و ... مددجویان اجتماعی ، دانشجویان و طلاب علوم دینی ، اصحاب بقاع متبرکه و سایر اقشار نیازمند جامعه هستند .
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : بیشترین درآمد موقوفات مرتبط با دارو و درمان و بستری در استان مازندران و کمترین درآمد موقوفه در این بخش در استان خراسان رضوی است و بیشتری درآمد موقوفات مرتبط با کمک به مراکز درمانی در استان فارس و کمترین درآمد این موقوفات در استان مازندران قرار دارد ، همچنین بیشترین درآمد موقوفات مرتبط با مراکز درمانی و آسایشگاهی در استان تهران و کمترین درآمد این موقوفات در استان آذربایجان غربی قرار دارد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.