حجت الاسلام شرفخانی خبرداد :

بزرگترین آزمون حفظ قرآن باحضور400هزارنفربرگزارمی شود / آغازطرح تربیت حافظان قرآن ازسال آینده

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در چهارمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم بیش از 400 هزار نفر شرکت خواهند کرد ، گفت : یک میلیون و 200 هزار حافظ دیگر براساس برنامه 5 ساله ششم سازمان اوقاف تربیت خواهند شد.
سه‌شنبه، 11 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بزرگترین آزمون حفظ قرآن باحضور400هزارنفربرگزارمی شود / آغازطرح تربیت حافظان قرآن ازسال آینده

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در چهارمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم بیش از 400 هزار نفر شرکت خواهند کرد ، گفت : یک میلیون و 200 هزار حافظ دیگر براساس برنامه 5 ساله ششم سازمان اوقاف تربیت خواهند شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با حضور خبرنگاران با اشاره به اینکه این آزمون بزرگترین رویداد قرآنی در عرصه حفظ قرآن کشور است، اظهارداشت : مقام معظم رهبری در جمع جامعه قرآنی کشور فرمودند ؛ در کشور باید 10 میلیون نفر حافظ تربیت شود که در این راستا سازمان اوقاف متعهد شد ، طی 4 سال ، یک میلیون حافظ قرآن را تربیت کند .
 
وی اضافه کرد : برهمین اساس ستاد راهبری تربیت حافظان قرآن در اوقاف تشکیل شد و به نسبت ظرفیت هر استان، سهمیه بندی های استان ها و شهرستان ها برای تربیت حافظان انجام شد تا در طول این 4 سال محقق شود.
 
شرفخانی با اشاره به اینکه به لطف خدا در عرض 4 سال ، یک میلیون و 280 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند، گفت : این ثبت نام به معنای آن است که مردم به حفظ قرآن در کشور علاقه مند هستند و افراد ثبت نام شده نیز در تمام مقاطع سنی صورت گرفته است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح هدف گذاری برای تربیت یک میلیون و 250 هزار نفر پیش بینی شده بود ، افزود : این پیش بینی باتوجه به ریزش احتمالی افراد در این طرح در نظر گرفته شده بود .
 
وی با بیان اینکه کلاس های این طرح در سراسر کشور در امامزادگان ، مساجد ، حسینیه ها و موسسات قرآنی برگزار شد ، تصریح کرد : ارزیابی خروجی های این طرح نیازمند ارزیابی است که در این راستا آزمون سراسری حفظ قرآن پیش بینی شده است که امسال برای چهارمین سال برگزار می شود.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه این آزمون در دو بخش شفاهی توسط مربیان در کلاس های حفظ و بخش کتبی بصورت سراسری ، همزمان و کنکوری برگزار می شود ، افزود : در آزمون امسال بیش از 400 هزار نفر در 360 شهرستان و 550 حوزه امتحانی آزمون خواهند داد .
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن در 11 رشته شامل 8 رشته حفظ ترتیبی و 3 رشته حفظ موضوعی برگزار می شود و افراد باید در مجموع آزمون شفاهی و کتبی از 100 نمره ، 70 نمره را بدست آورند تا گواهی نامه حفظ را کسب کنند.
 
وی با بیان اینکه در مجموع جوایزی به ارزش 100 میلیون تومان برای افراد افراد برگزیده در نظر گرفته شده است ، افزود : این جوایز شامل کمک هزینه حج عمره ، کمک هزینه عتبات عالیات و کمک هزینه مشهد مقدس است.
 
حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه این آزمون تخصصی در 11 رشته شامل 40 سوال تستی برگزار می شود ، تصریح کرد : این سوالات با حفظ امنیت و حفاظت کامل در اختیار استانها و شهرستانها قرار گرفته است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف برای تحقق این هفته در زمینه تربیت حافظان قرآن تلاش های گسترده ای راصورت داده است ، گفت : در این راستا مرکز تربیت مربیان حفظ قرآن در قم راه اندازی شد که تاکنون 5500 نفر مربی حفظ قرآن را تربیت کردند و امسال نیز برای نخستین بار تربیت مدرس مربی حفظ نیز در دستور کار قرار گرفت که در مجموع 500 مدرس تربیت شدند تا در استانها به تربیت مربی بپردازند.
 
وی ادامه داد : آموزش مجازی حفظ قرآن کریم بصورت غیرحضوری نیز در دستور کار قرار گرفت که آزمون این افراد نیز بصورت غیرحضوری و آنلاین در پرتال جامع حفظ قرآن quranhefz.ir انجام می شود.
 
شرفخانی با اشاره به اینکه آزمون مربیان حفظ قرآن سال گذشته همزمان با آزمون قرآن آموزان برگزار شد ، گفت : امسال این آزمون بصورت جداگانه و در فرودین ماه برگزار خواهد شد .
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حوزه های امتحانی آزمون در سایت سازمان اوقاف ، رسانه ها و جراید درج شده است ، تصریح کرد : افراد شرکت کننده در این آزمون حداقل یک جزء را حفظ هستند و اکثر آنان حافظ 3 جزء قرآن هستند .
 
وی با بیان اینکه در حال تدوین برنامه 5 ساله ششم سازمان اوقاف هستیم ، خاطرنشان کرد : براساس این برنامه طی 5 سال آتی ، یکی میلیون و 200 هزار حافظ دیگر توسط اوقاف تربیت خواهند شد.
 
وی در پایان تصریح کرد : بزرگترین آزمون حفظ قرآن کریم، روز پنجشنبه به طور همزمان در 360 شهرستان برگزار خواهد شد.


 "برای رویت محل برگزاری آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم کلیک بفرمایید"

/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.