بزرگترین آزمون تربیت حافظان قرآن با حضور بیش از 400 هزار نفر برگزار شد

چهارمین آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآن صبح روز پنج شنبه به طور همزمان در 360 شهرستان و 550 حوزه امتحانی کشور بر گزار شد .
شنبه، 15 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بزرگترین آزمون تربیت حافظان قرآن با حضور بیش از 400 هزار نفر برگزار شد

چهارمین آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآن صبح روز پنج شنبه به طور همزمان در 360 شهرستان و 550 حوزه امتحانی کشور بر گزار شد .
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، چهارمین آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، پنج شنبه 13 اسفندماه، همزمان با سراسر کشور و با حضور بیش از 400 هزار نفر در بقاع متبرک امامزادگان کشور برگزار ‌شد.
 
در تهران این آزمون به شکل نمادین در یکی از حوزه ها با اجرای مراسم افتتاحیه همراه بود که با حضور عباسعلی جعفری، معاون بهره‌وری و اقتصادی سازمان اوقاف، حسن ربیعی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف ،معصومه فرزانه، مشاورامور بانوان رئیس سازمان اوقاف ، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران و حجت‌الاسلام حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی این اداره‌کل همراه بود .
 
در این مراسم که در امامزاده حمیده خاتون وامامزاده جعفر باغ فیض برگزار شد حجت‌الاسلام محمدزاده ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه و تمامی افرادی که در اجرای بهتر این طرح اوقاف را همراهی کرده‌اند، گفت: خدا را شاکریم که مسئولان کشور و مدیرانی که در امر آموزش و تربیت فعالیت دارند، دغدغه قرآن را دارند، چرا که این معجزه آخرین پیامبر خدا(ص) را و روش زندگی و تربیت را به ما نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، ادامه داد:مقام معظم رهبری بر حضور عینی قرآن در زندگی مردم، تربیت قرآنی و سبک زندگی اسلامی ـ قرآنی بارها و بارها تأکید کرده‌اند، لذا باید زمینه انس مردم با قرآن در کشور فراهم شود.
 
محمدزاده اظهار کرد: همچنین طی امسال نیز 250 نفر از مربیان علاقه‌مند به دوره‌های تخصصی حفظ قرآن کریم در این دوره ثبت نام کرده‌اند و که طی اردوی آموزشی یک هفته‌ای به استان قم اعزام شدند که زیر نظر متخصصان، مشاوران و مربیان که تخصص دارند دوره‌های تربیت مربی قرآن را گذراندند.
 
آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم به صورت کتبی و در قالب 40 سؤال چهارگزینه‌ای در هشت رشته حفظ ترتیبی جزء 30، اجزاء 1 و 30، اجزاء 30، 1 و 2، پنج، 10، 15 و 20 جزء و حفظ کل و سه رشته حفظ موضوعی شامل 150 موضوع، 300 موضوع و 120 موضوع براساس کتابچه حفظ موضوعی آیات قرآن، با حضور 400 هزار نفر در 360 شهرستان و 550 حوزه امتحانی بر گزار شد ..
 
بر اساس اعلام دبیر طرح حفظ سازمان اوقاف به افرادی که 70 درصد معدل آزمون کتبی و شفاهی را کسب کنند، گواهینامه رسمی اعطا می‌شود و به قید قرعه از هدایایی چون سفر حج تمتع، عتبات عالیات و مشهد مقدس بهره‌مند می‌شوند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.