حجت الاسلام محمدی : کارگروه جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور در حوزه سلامت تشکیل شود / اوقاف آماده همکاری و عقد تفاهم نامه با سه وزارتخانه

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این سازمان آمادگی دعوت و حمایت از ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت را دارد ، گفت : برای تحقق این امر می توان کارگروهی تشکیل داد تا بصورت هدفمند برای جذب و ساماندهی این سرمایه ها برنامه ریزی کند.
يکشنبه، 23 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حجت الاسلام محمدی : کارگروه جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور در حوزه سلامت تشکیل شود / اوقاف آماده همکاری و عقد تفاهم نامه با سه وزارتخانه

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این سازمان آمادگی دعوت و حمایت از ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت را دارد ، گفت : برای تحقق این امر می توان کارگروهی تشکیل داد تا بصورت هدفمند برای جذب و ساماندهی این سرمایه ها برنامه ریزی کند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در ششمین نشست مشترک شورای راهبردی وقف و سلامت که عصر امروز با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وجمعی از مدیران ومعاونان دو مجموعه برگزار شد اظهارداشت : در زمینه موقوفات مرتبط با درمان و یا موقوفاتی که امکان شرعی برای قرار گرفتن در حوزه سلامت و بهداشت وجود دارد ، سازمان اوقاف آمادگی همکاری با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را دارد.
 
وی با اشاره به اینکه به برکت همدلی ، همفکری و همکاری صورت گرفته میان دو مجموعه سازمان اوقاف و وزارت بهداشت اتفاقات خوبی در حوزه موقوفات درمانی کشور افتاده است ، تصریح کرد : تمامی موقوفات کشور بصورت موضوعی در حال احصا شدن است تا مشخص شود بطور مثال در حوزه بهداشت و درمان چندموقوفه با چه تعداد رقبه وجود دارد و چه تعداد از آنها درآمد زا و چه تعداد فاقد درآمد است و مدیران کل استانها نیز موظف شده اند در این زمینه فعال شوند.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه سازمان اوقاف آمادگی امضای تفاهم نامه مشترک مشابه اقدام صورت گرفته با وزارت بهداشت را با سایر وزارتخانه ها دارد ، گفت : موقوفات مشترکی میان سازمان اوقاف و وزارتخانه های آموزش و پرورش ، آموزش عالی و کشاورزی وجود دارد که امیدواریم با مطرح شدن نتایج این تفاهم نامه مشترک از سوی وزیر محترم بهداشت در جلسه هیات وزیران ، این وزارتخانه ها نیز برای این امر ترغیب شوند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: سازمان اوقاف بنای مدیریت این موقوفات تخصصی و یا تصرف آنها را ندارد، بلکه بنا داریم اطلاعات تمام موقوفات کشور در یک نهاد ثبت و ضبط شود و اصل موقوفات حراست شود و حتی براساس نیاز جامعه موقوفات جدیدی در این حوزه ها ایجاد شود.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف آمادگی دعوت و حمایت از ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت کشور را دارد ، افزود : برای این امر می توان کارگروهی تشکیل داد تا بصورت هدفمند برای جذب این کمک ها و هدایت و ساماندهی این سرمایه ها برنامه ریزی کند.
 
حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد : خیران حوزه سلامت و حتی پزشکان را می توان در زمینه وقف در حوزه سلامت فعال کرد تا موقوفاتی را ثبت کنند و تولیت و مدیریت آن را خود برعهده بگیرند.
 
* حاتمی: 2836 واحد درمانی موقوفه عام در کشور وجود دارد
 
براساس این گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین حاتمی، معاون اوقافی ، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف در این نشست با اشاره به اینکه در راستای ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری که نهاد های کشور با محوریت وزارت بهداشت مجری آن شدند ، شورای وقف و سلامت در آذرماه 93 تشکیل شد ، اظهارداشت : برای سال اول مقرر شد دبیرخانه این نشست به مدت یک سال در سازمان اوقاف تشکیل شود و در حوزه عملکرد نیز 5 جلسه برگزار شد که مجموعاً 50 مصوبه داشت که از این تعداد 80 درصد مصوبات اجرایی شده است و 10 درصد درحال اجرا و 10 درصد بدون اقدام مانده است.
 
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان برخی دانشگاهها و ادارات کل اوقاف استانها افزود : در استانهای خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، تهران ، خراسان رضوی ، مرکزی ، یزد ، کرمان و قم این تفاهم نامه منعقد شده است و در همه استانها نیز جلسات مشترک برگزار می شود.
 
حاتمی با بیان اینکه 1127 مرکز درمانی وقفی در کشور وجود دارد ، افزود : این مراکز درمانی شامل بیمارستان ، درمانگاه ، خانه بهداشت و ... است ، بطور مثال در استان آذربایجان شرقی 50 مرکز درمانی وقفی وجود دارد.
 
معاون اوقافی ، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه استان فارس با دارا بودن 237 مرکز دارای بیشترین مراکز درمانی وقفی است ، افزود : در حوزه بیمارستان های وقفی ، بیشترین بیمارستانها به ترتیب با 30 بیمارستان در تهران ، 19 بیمارستان در فارس و 15 بیمارستان در خراسان رضوی وجود دارد و در حوزه درمانگاه های وقفی نیز به ترتیب استانهای تهران با 136 درمانگاه و خراسان رضوی با 59 درمانگاه دارای بیشترین بیمارستانها هستند.
 
وی با اشاره به ایجاد نرم افزار اندرویدی ویژه جمع آوری اطلاعات موقوفات درمانی ، افزود : در حوزه نیازمندی ها حوزه سلامت نیز دانشگاههای علوم پزشکی ، نیازمندی های خود را ارائه کردند و کتاب چشم انداز کریمان نیز از سوی وزارت بهداشت منتشر شد تا برای جهت دهی به نیات واقفان در وقف های جدید مورد استفاده قرار گیرد.
 
حاتمی با اشاره به اینکه براساس ماده یک قانون اوقاف ، بناها و اموالی که مردم برای امور عام المنفعه و خیر اختصاص می دهند موقوفه به جساب می آید ، گفت : براساس این ماده قانونی 2836 واحد درمانی وقفی در کشور تعریف می شود که شخص خیری برای مصرف عام المنفعه در اختیار قرار داده است که از این تعداد 1723 مورد ، خانه بهداشت است.
 
معاون اوقافی ، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با اشاره به بررسی اوقاف وقف در قالب شواری وقف و سلامت گفت : در قالب این شورا مقرر شد با همت دو نهاد سازمان اوقاف و وزارت بهداشت این اوراق منتشر شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.