فاز نخست صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف به بهره برداری رسید

فاز نخست بخش زیارتی صحن و شبستان حضرت زهرا (س) روز چهارشنبه 11 فروردین ماه مصادف با میلاد این بانوی بزرگوار با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی ، رئیس دفتر مقام معظم رهبری ، رئیس سازمان اوقاف و جمعی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران و عراق در شهر نجف اشرف به بهره برداری رسید.
چهارشنبه، 11 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
فاز نخست صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف به بهره برداری رسید

فاز نخست بخش زیارتی صحن و شبستان حضرت زهرا (س) روز چهارشنبه 11 فروردین ماه مصادف با میلاد این بانوی بزرگوار با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی ، رئیس دفتر مقام معظم رهبری ، رئیس سازمان اوقاف و جمعی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران و عراق در شهر نجف اشرف به بهره برداری رسید.
 

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه عملیات ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا (س) از سال 90 در دو بخش زیارتی و غیر زیارتی با تخریب و خاک برداری قسمت ضلع غربی حرم حضرت علی (ع) آغاز شد، اظهارداشت : ساخت این پروژه عظیم در نجف اشرف که یکی از دومین صحن بزرگ جهان اسلام به شمار می‌آید، اهمیت و جایگاه قابل توجهی در بین شیعیان و مسلمانان جهان دارد.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه مساحت حرم امیرالمومنین علی (ع) تنها 11 هزارمترمربع است این درحالیست که در صورتی که شاید بسیاری از امامزاده‌های داخل ایران ابعاد بیشتری داشته باشند، گفت : این موضوع موجب شد که ستاد بازسازی عتبات عالیات، طرح توسعه حرم علوی را به عنوان نخستین و مهمترین اولویت خود در دستور کار قرار دهد.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در ساخت این پروژه عظیم جهان اسلام از متخصصین و توانایی‌های ایرانیان استفاده شده است، بیان داشت: مهندسان، طراحان، پیمانکاران و کارگران ایرانی تمام تخصص و مهارت خود را برای ساخت این پروژه به کار گرفته‌اند تا ان شاء الله این صحن به عنوان اثری ماندگار در هنر و معماری اسلامی ثبت و ضبط شود.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: همچنین تمامی مصالح و مواد ساختمانی از ایران به نجف متقل می‌شود و کاملا ایرانی است.پیمانکار ایرانی صحن نیز تنها هزینه‌های صرف شده را دریافت می‌کند و سودی از ساخت این پروژه نخواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه این صحن در دو بخش زیارتی و غیر زیارتی با انجام کار شبانه روزی در حال تکمیل است، اظهار کرد: این صحن که شامل بخش‌های فرهنگی، زیارتی، اقامتی، کتابخانه، موزه، رستوران و مضیف و ...است، برای سال‌های طولانی پاسخگوی نیازهای رفاهی زائران و شیفتگان امام اول شیعیان خواهد بود.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه با تکمیل پروژه صحن حضرت زهرا (س) فضای زیارتی حرم بیش از 20 برابر افزایش یافته و حدود 220 هزار متر زیر بنا رفته است، افزود: بخش‌های زیادی از مراحل سفت کاری و تاسیساتی به پایان رسیده است که همزمان با میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، بهره‌برداری از نخستین قسمت بخش زیارتی صحن آغاز شده و سایر فازها به مرور تکمیل می‌شود.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به مشارکت مردم در ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: همه ایرانیان می‌توانند از یک متر تا 50 متر در ساخت صحن از طریق پرداخت وجوهات مشارکت داشته باشند که خوشبختانه تا امروز این مشارکت و همراهی چشمگیر بوده است.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت : حرم کنونی حضرت علی (ع) در ابعاد 110 در 110 متر است که با بهره‌برداری از صحن و شبستان حضرت زهرا(س)، این حرم مطهر گنجایش پذیرش انبوه زائران و نمازگزاران را خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: این صحن شامل بخش‌های زیارتی، فرهنگی، موزه، کتابخانه، رستوران و مضیف، بخش اداری و اقامتی و همچنین بیش از 900 چشمه سرویس بهداشتی برای زائران است.
 
حجت الاسلام محمدی به دیگر پروژه آماده افتتاح ستاد بازسازی عتبات عالیات در نوروز 95 اشاره کرد و گفت: بیمارستان 120 تخت‌خوابی امام سجاد(ع) در کربلا با بخش‌های دندانپزشکی، اطفال، چشم پزشکی، زنان و زایمان، ناباروری، پاتولوژی، پوست، اورتوپدی، گوش، حلق و بینی، واحد CCU و ICU، آندوسکوپی و کولونوسکوپی، اتاق‌های عمل و بستری اورژانس نیز همزمان با افتتاح فاز نخست صحن حضرت زهرا(س)، گشایش یافت.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این بیمارستان مجهز، جهت رفاه حال زائران و مجاوران حرم‌های شریفه و با نذور و کمک‌های خیرین ساخته شده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.