بیش از 5 میلیون نفر بار زائر در تعطیلات نوروز بقاع متبرکه استان اصفهان را زیارت کردند

همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری و در طول ایام نوروز بیش از 5 میلیون نفر بار زائر ضمن زیارت بقاع متبرکه استان اصفهان ، در این طرح شرکت کردند.
پنجشنبه، 19 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
بیش از 5 میلیون نفر بار زائر در تعطیلات نوروز بقاع متبرکه استان اصفهان را زیارت کردند

همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری و در طول ایام نوروز بیش از 5 میلیون نفر بار زائر ضمن زیارت بقاع متبرکه استان اصفهان ، در این طرح شرکت کردند.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام رضا صادقی اظهار داشت : در سال 95 با هماهنگی هایی که صورت گرفته شد اداره اوقاف و امور خیریه طرح آرامش بهاری را در 315 بقعه متبرکه استان اصفهان اجرا کرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: که اجرای این طرح زمینه را برای حضور هرچه پرشورتر مردم مومن و ولایتمدار در جوار بقاع متبرکه فراهم کرد و باعث شد تا 1 میلیون و 234 هزار و 500 نفر در ویژه برنامه سال تحویل بقاع متبرکه استان اصفهان شرکت کنند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: همچنین با تدابیری که اندیشیده شد امکانات 137 بقعه متبرکه و حسینیه ها نیز برای اسکان دائم و موقت زائران و مسافران در طول ایام نوروز آماده شدند و این امر موجب شد تا در این ایام میزبان 418 هزار و 540 نفر در زائرسراها، کمپ های موقت در جوار بقاع متبرکه و حسینیه های سراسر استان باشیم.
 
صادقی در ادامه بیان کرد: در جهت تبدیل بقاع متبرکه به پایگاه های فرهنگی نیز 107 خیمه معرفت با برنامه های گوناگون فرهنگی از قبیل؛ غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه های ویژه کودکان، ایستگاه های همه واقف باشیم، نمایشگاه های ارائه محصولات فرهنگی و... در جوار بقاع متبرکه با همکاری و مشارکت 169 مبلغ بومی و 42 مبلغ اعزامی برپا شدند و در طول اجرای طرح آرامش بهاری به زائران و مسافران خدمات دینی و فرهنگی ارائه شد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه گفت: تعداد 5 میلیون و 985 هزار نفر بار زائر نیز از بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان در طول ایام نوروز بازدید به عمل آوردند.
 
صادقی در ادامه به تجهیز اماکن مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: تعداد یک هزار و 100 جلد قرآن کریم در مساجد و تعداد 2 هزار و 300 جلد قرآن کریم و ادعیه منتخب نیز تهیه و در سراسر بقاع متبرکه استان اهدا و توزیع گردید.
 
وی به ایجاد وقف های جدید در ایام نوروز 95 اشاره کرد و عنوان کرد: همچنین در ایام نوروز و با اجرای طرح آرامش بهاری 20 وقف جدید به ارزش 47 میلیارد و 455 میلیون و 100 هزار ریال توسط واقفان نیک اندیش به ثبت رسید.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان بیان کرد: در راستای خدمت رسانی به زائران و مسافران در ایام نوروز و همچنین اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه استان تعداد 452 نفر خادم ثابت، 4 هزار و 165 نفر خادم افتخاری، یک هزار و 279 نفر از اعضاء هیئت امناء بقاع متبرکه و 227 مدیر مرکز فرهنگی و قرآنی با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری و مشارکت داشته اند که توسط اکیپ های بازرسی نیز به صورت مداوم اجرای این برنامه ها بررسی و نظارت شده اند تا رضایت خاطر مسافران و زائران جلب و برنامه ها در خور شان و منزلت بقاع متبرکه به خوبی اجرا شده باشند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.