مدیرکل اوقاف کرمان مدیر نمونه اقتصاد مقاومتی و گردشگری شد

در نخستین نشست شورای اداری از مدیرکل اوقاف وامورخیریه کرمان به دلیل احیای موقوفه باغ فتح آباد و کمک به رونق گردشگری استان تجلیل شد.
شنبه، 21 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
مدیرکل اوقاف کرمان مدیر نمونه اقتصاد مقاومتی و گردشگری شد

در نخستین نشست شورای اداری از مدیرکل اوقاف وامورخیریه کرمان به دلیل احیای موقوفه باغ فتح آباد و کمک به رونق گردشگری استان تجلیل شد.
 
به گزارش راسخون، آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در نخستین نشست شورای اداری استان کرمان در سال جاری با اشاره به نامگذاری سال 95 به "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: همه اقتصاد مقاومتی را قبول داریم و تا زمانی که اقتصاد، مقاومتی نشود، در برابر زورگویان عالم مشکل خواهیم داشت.
 
آیت الله سید یحیی جعفری با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک شبه حاصل نمی شود تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید بر اساس برنامه ریزی مناسب اجرایی شود زیرا اقتصاد مقاومتی زمان بر است و باید درسال های آینده همواره مد نظر باشد.
 
وی بر حفظ وتوجه به آثار تاریخی و فرهنگی براساس حدیث امیرالمومنین علیه السلام تاکید و یادآورشد: بسیار خوب است که مردم وقتی از اماکن تاریخی و فرهنگی ما بازدید می کنند به نظم و مسلمان بودن ما پی ببرند.
 
وی گفت: بازسازی موقوفه باغ فتح آباد در استان کرمان با همت استاندار وهمراهی مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اقدامی شایسته و قابل تقدیر است.
 
دراین مراسم علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان با اشاره به نامگذاری سال جدیدتصریح کرد: مقام معظم رهبری در هشت سال اخیر با نامگذاری سال ها با عناوین اقتصادی نشان داده است که موضوعات اقتصادی از دغدغه های اصلی نظام به شمار می رود.
 
رزم حسینی متذکرشد: تاریخ کهن استان کرمان بسیارارزشمند است و میراث تاریخی بسیار خوبی در این استان وجود دارد که باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد.
 
وی تصریح کرد: با بازسازی آثار تاریخی و اجرای طرح هایی از جمله "شهرنمونه اقتصاد مقاومتی" مقصد های گردشگری جدیدی به دنیا معرفی خواهد شد.
 
استاندار کرمان با اشاره به جدیت بخشیدن بر احیاء و مرمت آثار تاریخی در استان، احیاء و مرمت موقوفه خانه حاج آقا علی رفسنجان را نمونه بارزی از اقتصاد شکوفای استان دانست و افزود: بازسازی این موقوفه به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در آینده نزدیک ، این مکان را به مقصد مهم گردشگری رفسنجان تبدیل خواهیم کرد.
 
دراین مراسم ازحجت الاسلام محمدقاسمی زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان به خاطر تلاش برای احیای موقوفه باغ فتح آباد و کمک فراوان به رونق گردشگری استان، تجلیل بعمل آمد.
 
همچنین در این نشست مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان اظهارداشت: با توجه به اینکه موقوفه باغ فتح آباد به مرکزی برای گردشگری تبدیل شده است در ایام نوروز نزدیک به 60 هزار گردشگر از آن بازدید کردند و به عنوان یکی از اماکن پربازدید گردشگری استان کرمان بشمار می رود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.