امام جمعه قم :

بقاع متبرکه به قطب نشر معارف اهل بیت(ع) تبدیل شده اند

امام جمعه قم با بیان اینکه خدمات مختلفی در ابعاد گوناگون از سوی اوقاف و سایر نهادها به مسافران نوروزی ارائه شد گفت : در حال حاضر بقاع امامزادگان به قطب‌هایی برای نشر معارف اجداد مطهرشان تبدیل شده‌اند.
سه‌شنبه، 24 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
بقاع متبرکه به قطب نشر معارف اهل بیت(ع) تبدیل شده اند

امام جمعه قم با بیان اینکه خدمات مختلفی در ابعاد گوناگون از سوی اوقاف و سایر نهادها به مسافران نوروزی ارائه شد گفت : در حال حاضر بقاع امامزادگان به قطب‌هایی برای نشر معارف اجداد مطهرشان تبدیل شده‌اند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در آیین تجلیل از برگزیدگان طرح آرامش بهاری نوروز 95 و فعالان طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان قم که در مجتمع فرهنگی آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) برگزار شد با بیان اینکه نهادهای مختلفی از جمله اوقاف و امور خیریه در استقبال شایسته از زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) نقش دارند اظهار کرد: در این بین مراکز دیگری همچون شهردای، سپاه علی بن ابیطالب(ع) و تولیت مسجد مقدس جمکران نیز سهیم هستند.
 
وی افزود: در طول ایام نوروز، کارکنان اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادهای مذکور، استراحت و تعطیلی را کنار گذاشتند و تمام وقت در خدمت زائران بوده‌اند.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه خدمات مختلفی در ابعاد گوناگون از سوی اوقاف و سایر نهادها به مسافران نوروزی ارائه شد گفت: در حال حاضر بقاع امامزادگان به قطب‌هایی برای نشر معارف اجداد مطهرشان تبدیل شده‌اند.
 
وی ادامه داد: امامان معصوم همواره به دنبال جهاد فرهنگی بودند و فعالیت در جوار بقاع متبرکه فرزندان آنها ادامه همان مسیر است.
 
آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه اماکن مقدسه از گذشته‌های دور در قم وجود داشتند خاطرنشان کرد: با این حال شاهد هستیم که به برکت انقلاب اسلامی این بقاع متبرکه تبدیل به قطب‌های فرهنگی شدند.
 
تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) عنوان داشت: ائمه اطهار(ع) گاهی به دلیل برخی از مصلحت‌ها در جبهه‌های نظامی آتش‌بس اعلام می‌کردند اما در جبهه‌های فرهنگی هرگز و در هیچ شرایطی دست از تلاش و کوشش بر نداشتند و این، الگویی برای همه دوران هاست.
 
وی با بیان اینکه کار فرهنگی برای نوجوانان و جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: اهل بیت(ع) در روایات خود به همه ما سفارش کرده‌اند که فعالیت‌های دینی و فرهنگی برای نوجوانان در اولویت باشد.
 
آیت‌الله سعیدی افزود: هرچه در جبهه فرهنگی هزینه کنیم باز هم کم است زیرا دشمنان با بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن و فضای مجازی دام برای نوجوانان گسترانده‌اند به همین دلیل بی تفاوتی معنایی ندارد.
 
امام جمعه قم در خاتمه با بیان اینکه انتقال جنگ به کیلومترها دورتر از مرزهای کشور یکی از کارهایی است که صورت گرفته خاطرنشان کرد: سردار سرافراز اسلام جناب قاسم سلیمانی برای برقراری صلح در کشورهای مختلف تلاش می‌کند و در سایه همین تلاش‌هاست که شاهد دور شدن جنگ از مرزهایمان هستیم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.