نخستین شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن 20 اردیبهشت ماه وارد ایران می شود

نشست ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئولان کمیته های برگزاری مسابقات برگزار شد.
جمعه، 27 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
نخستین شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن 20 اردیبهشت ماه وارد ایران می شود

نشست ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئولان کمیته های برگزاری مسابقات برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، نشست ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئولان کمیته های برگزاری مسابقات برگزار شد و طی آن پوستر این دوره از مسابقات رونمایی شد.
 
براساس این گزارش مسئولان کمیته های برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته کمیته های خود را ارائه کردند.
 
* یک کتاب ، یک امت شعار مسابقات بین المللی قرآن

 
حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و دبیر این دوره از مسابقات در این نشست با بیان اینکه «یک کتاب، یک امت» شعار در نظر گرفته شده برای سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن است، گفت: موضوع اتحاد و همدلی بین جوامع اسلامی هدف اصلی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن طی این سالها بوده است.
 
وی افزود: آنچه در قرآن، روایات و فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است، تمسک به قرآن و اتحاد اسلامی است و شعاری که برای مسابقات بین‌المللی قرآن انتخاب شده است نیز «یک کتاب، یک امت» است.
 
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد : در پوستر سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نام دستگاه هایی چون صداوسیما ، شهرداری تهران ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، نیروی انتظامی ، استانداری تهران ، سپاه پاسداران ، جامعه المصطفی ، سازمان بهزیستی و سازمان دارالقرآن کریم و ... درج شده است.
 
* آغاز فعایت رسانه ای با مستند سازی و تولید اخبار

 
حسن ربیعی ، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در این نشست با اشاره به اینکه جهت گیری برنامه های این کمیته براساس تصمیمات کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد عالی مسابقات ، به سمت فعالیت های تبلیغی و ترویجی سوق یافته است ، گفت : مستند سازی از فعالیت های ستاد برگزاری مسابقات آغاز شده است و ستاد خبری مسابقات نیز فعالیت خود را با اخذ مصاحبه و گفتگو با گروه های مرجع ، تاثیرگذار و صاحب نظر آغاز کرده است.
 
وی با بیان اینکه در زمینه تبلیغات در صداو سیما ، شبکه های برون مرزی و همچنین فضای مجازی نیز محتواهای لازم در حال تولید است ، گفت : در سال گذشته افکارسنجی از جامعه آماری 371 نفره انجام شد که طی آن مشخص گردید حدود 46 درصد مخاطبان براساس تبلیغات صداو سیما در مسابقات حضور پیدا می کنند و مابقی بواسطه رسانه های دیگر، تبلیغات محیطی ، تبلیغات فردی و فضای مجازی مطلع شده بودند.
 
* برنامه ریزی برای حضور نخبگان و افراد تاثیرگذار در مسابقات
 
رحیم قربانی مسئول کمیته مدعوین این دوره مسابقات نیز در این نشست با اشاره به بازبینی ساختار قبلی این کمیته اظهارداشت : این کمیته هم اکنون با 8 کارگروه و ساختاری جدید در حال فعالیت است و تلاش شده با مشارکت گیری از دستگاه های اجرایی اعم از ارتش جمهوری اسلامی ، سازمان بسیج ، بنیاد ملی نخبگان و ... برای حضور حداکثری قشرهای مختلف مردم برنامه ریزی کند.
 
وی از تشکیل کارگروه نخبگان در این کمیته خبرداد و افزود : در این کارگروه به دنبال آن هستیم تا هنرمندان ، ورزشکاران ، برجستگان علمی ، نهادهای موثر و خانواده های شهدا را برای حضور در مسابقات دعوت کنیم.
 
* به کارگیری مترجمان غیرایرانی
 
رموزی نماینده کمیته متسابقان نیز در این نشست از پیش بینی حضور 14 مترجم ایرانی و 14 مترجم غیرایرانی برای متسابقان تاکنون خبرداد و افزود : این تعداد ممکن است با توجه به تعداد شرکت کنندگان تغییر کند که این افراد علاوه بر فراهم سازی شرایط آسان برای اقامت متسابقان در امر تبلیغ و ارائه خدمات فرهنگی به شرکت کنندگان نیز تلاش هایی خواهند داشت.
 
وی از ورود اولین شرکت کنندگان این دوره از مسابقات در تاریخ 20 اردیبهشت ماه خبرداد .
 
* رشد ثبت نام بانوان فعال قرآنی از طریق سایت همایش
 

معصومه فرزانه ، دبیر هفتمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی با اشاره به اطلاع رسانی مناسب صورت گرفته طی روزهای اخیر پیرامون این همایش در رسانه های کشور ، گفت : طی این مدت با رشد قابل توجه از ثبت نام بانوان قرآنی در سایت این همایش مواجه شده ایم.
 
وی با بیان اینکه ثبت نام بخش داخلی این همایش تا 31 فروردین ماه و بخش خارجی آن تا سوم اردیبهشت ماه ادامه دارد ، تصریح کرد : همزمان با روز برگزاری همایش، غرفه عفاف و حجاب و همچنیین پاسخگویی با سوالات شرعی و شبهات برپا خواهد شد.
 
فرزانه خاطرنشان کرد : یک غرفه نمایشگاهی هم از زندگی نامه زنان شهیده قرآنی در حاشیه مسابقات برپا خواهد شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.