در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه مطرح شد / از درخواست برای مردمی تر شدن مسابقات تا محکومیت فاجعه منا در مسابقات قرآن

نشست هم اندیشی مسئولان برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با دبیران، خبرنگاران، تصویر برداران و عکاسان رسانه های مختلف کشور برگزار شد.
چهارشنبه، 1 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه مطرح شد / از درخواست برای مردمی تر شدن مسابقات تا محکومیت فاجعه منا در مسابقات قرآن

نشست هم اندیشی مسئولان برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با دبیران، خبرنگاران، تصویر برداران و عکاسان رسانه های مختلف کشور برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، نشست هم اندیشی مسئولان برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با دبیران و خبرنگاران رسانه های مختلف کشور به همت کارگروه اطلاع رسانی کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این دوره از مسابقات برگزار شد.
 
براساس این گزارش در این نشست اصحاب رسانه ؛ نقطه نظرات ، پیشنهادها ، نیازمندی ها و انتقادهای خود را پیرامون چگونگی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم ارائه کردند.
 
* مردم در مسابقات قرآن دخیل شوند
 
ایزد مهر آفرین دبیر سرویس فرهنگی روزنامه جوان در این نشست گفت : مردم و بازدیدکنندگان در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن و فرآیندهای آن مشارکتی ندارند ، درحالی که می توان در انتخاب نفر برتر و دیگر اجزای مسابقات آنها را دخیل کرد تا مورد توجه و استقبال آنان نیز قرار گیرد.
 
* مسابقات رسانه ای قرآن برگزار شود
 
نجاری ، خبرنگار خبرگزاری رسا نیز در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در این سالهای برگزاری و در طول انقلاب تاثیرات بسیاری داشته است ، افزود : برنامه های تلویزیونی خندوانه ، شب کوک ، هوش برتر و ... در رسانه ملی با استقبال مواجه شد اما متاسفانه مسابقات قرآنی با استقبال مواجه نمی شود، بر این اساس پیشنهاد می کنم ، مسابقات رسانه ای قرآن برگزار شود.
 
* سخنگویی برای مسابقات معرفی شود
 

تیمور کاکایی خبرنگار خبرگزاری ایکنا گفت : برای کسب اخبار و رویدادهای مختلف مسابقات قرآن و به منظور دسترسی بهتر اصحاب رسانه به اطلاعات ، سخنگویی برای مسابقات معرفی شود تا اخذ مصاحبه و اطلاعات تسهیل شود.
 
* نام اهل بیت در تزئین و نمادهای مسابقات درج شود
 
مریم اسماعیلی خبرنگار خبرگزاری ابنا با اشاره به اینکه در تزئین ها و نمادهای مسابقات در کنار عبارات قرآنی باید نام اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز قرار گیرد ، افزود : نیاز است ، در زمینه اختصاص مترجمان به خبرنگاران همکاری های بهتری صورت گیرد.
 
* استقبال گسترده مردم از مسابقات در فعالیت های رسانه ای دیده شود
 

شیخانی ، خبرنگار بسیج پرس نیز در این نشست با اشاره به اینکه حضور و استقبال گسترده مردم از مسابقات بین المللی در رسانه ها مغفول می ماند ، گفت : رسانه ها این حضور مردم را پوشش دهند .
 
* پوشش رسانه ای مسابقات صرف خبر نباشد
 

سینا علی محمدی ، دبیر فرهنگ و هنر روزنامه جام جم با اشاره به اینکه در پوشش رسانه ای مسابقات تنها به صرف تولید خبر خلاصه نشود ، گفت : گزارش های تحلیلی و حاشیه ای جذاب از مسابقات تهیه شود که در رسانه های مختلف و شبکه های مجازی نیز مورد استقبال قرار گیرد.
 
* محکومیت بی کفایتی سعودی ها در فاجعه منا
 

مهدی آقا موسی تهرانی، خبرنگار خبرگزاری تسنیم نیز در این نشست با اشاره به اینکه در فاجعه منا متاسفانه پنج از تن از جامعه قرآنی کشور به شهادت رسیدند ، افزود : فضای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن با حضور نخبگان قرآنی جهان اسلام مناسب برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص این فاجعه است که می توان با کارهای رسانه ای و هنری بسیار زیبایی پیرامون این شهدای قرآنی نه صرف تهیه پلاکاردهای تبلیغاتی برای محکومیتبی کفایتی سعودی ها اقدام کرد.
 
* رابط رسانه ای یا سخنگو در هیات داوران مشخص شود
 
مهدی خدایی ، دبیر سرویس فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حوزه بین الملل خبرگزاری ها نیز باید اطلاع رسانی مسابقات دنبال شود ، افزود : برخی از شبکه های برون مرزی از قبیل پرس تی وی و العالم با محدودیت هایی برای پخش در سطح جهان مواجه هستند که می توان از ظرفیت سرویس بین الملل خبرگزاری های مختلف استفاده کرد و برای اطلاع رسانی به افراد مختلف در سطح جهان به زبان های مختلف اخبار را در این رسانه ها منتشر کرد.
 
وی با اشاره به اینکه ارتباط گیری اصحاب رسانه با هیات داوران بسیار مشکل است ، افزود : پیشنهاد می کنم رابط رسانه ای با هیات داوران مشخاص شود تا خبرنگاران از آن طریق با هیات داوران در ارتباط باشند یا برای این هیات یک سخنگو جهت پاسخگویی به رسانه ها معرفی شود.
 
* گروهی در فضای مجازی برای خبرنگاران قرآنی ایجاد شود
 

محمدرضا رضایی از خبرگزاری شبستان گفت : برای ارتباط بهتر اصحاب رسانه و همچنین ارتباط گیری این قشر با مسئولان گروه رسانه ای در فضای مجازی ایجاد شود تا از آن طریق اطلاعات مورد نیاز و هماهنگی های لازم صورت گیرد.
 
وی ادامه داد : پیشنهاد می کنم در رسانه های مختلف صفحه یا پرونده ویژه مسابقات در صفحه اصلی ایجاد شود تا مخاطبان با مراجعه به آن بخش بصورت تجمیع شده از اخبار مسابقات با خبر شوند.
 
* نخبگان قرآنی جهت معرفی به جامعه در اختیار رسانه ها قرار گیرد
 

فرهادی ، خبرنگار شبکه خبر با اشاره به اینکه به منظور معرفی افراد شاخص قرآنی و قهرمانان قرآنی در رسانه ها نیازمند بانک اطلاعاتی هستیم ، گفت : بانک اطلاعاتی چهره های قرآنی در اختیار رسانه ها، قرار گیرد تا با ظرافت های خاص خود این افراد را به جامعه معرفی کنند.
 
* کادرسازی برای فعالان قرآنی شود
 
مجید زندی خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی تصریح کرد : برای کادر سازی و تربیت چهره های قرآنی در آینده باید فعالیت های قرآنی مدارس را تقویت کرد و به این منظور می توان نفرات برتر مسابقات قرآنی را به مدارس فرستاد تا برای این قشر کلاس های آموزشی برگزار کنند.
/2759/



اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.