نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

تمامی موقوفات و بقاع متبرکه تا 5 سال آینده تعیین تکلیف می شود

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : طی برنامه پنجساله ششم سازمان باید تمامی موقوفات و رقبات از جمیع جهات تعیین تکلیف شود.
دوشنبه، 6 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
تمامی موقوفات و بقاع متبرکه تا 5 سال آینده تعیین تکلیف می شود

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : طی برنامه پنجساله ششم سازمان باید تمامی موقوفات و رقبات از جمیع جهات تعیین تکلیف شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در مراسم اختتامیه هفتمین مجمع سراسری مسئولان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: اگر مدیریت زمان و وقت را داشته باشید، هیچگاه وقت برای انجام امور کم نخواهید آورد.
 
وی با اشاره به ضرورت بهره ­وری در سرمایه موقوفات و بقاع متبرکه افزود: امام علی (ع) می فرماید: "یکی از فسادها، نابود کردن مال است و براساس این روایت و دیگر روایات ائمه اطهار (ع) باید ارتقاء بهره وری در منابع اقتصادی را محقق کنیم که لازمه آن برخورداری مدیران از افکار اقتصادی و مدیریت صحیح منابع است."
 
حجت السلام محمدی بر ابلاغ هر چه سریع­تر برنامه سال 95 سازمان اوقاف تاکید و تصریح کرد: برنامه پنجساله ششم سازمان باید جامع­تر و کامل­تر تهیه و ابلاغ شود و هر معاونت سازمان و اداره کل استان نیز طبق آن، برنامه پنجساله خود را تدوین کنند.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طی پنجساله آینده باید تمام موقوفات و رقبات و بقاع متبرکه تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: اگر برخی از استان ها در این بازه پنجساله توانستند زودتر این مهم را محقق کنند، باید به تکالیف جدیدی از قبیل ایجاد موقوفات جدید و ماموریت های فرهنگی بپردازند.
 
وی  اضافه کرد: بروزرسانی مطالبات سررسید شده سازمان از اشخاص حقوقی و حقیقی باید به سرعت دنبال شود و در این زمینه تمام نیروها و امکانات باید بسیج عمومی شوند.
 
حجت السلام محمدی با اشاره به ضرورت پرهیز از کارهای پراکنده و موازی در بخش های مختلف گفت: در زمینه گزارش­دهی و اطلاع­رسانی عملکرد، اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما همچنان ضعف­هایی وجود دارد که باید در قالب صحیح گزارش­ها ارائه شود و همچنین تبیین مسائل شرعی وقف نیز در اطلاع رسانی مدنظر قرار گیرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.