اجرای نیت واقف خیراندیش حسینعلی البرز با تجلیل از 100 دانش آموز ممتاز

طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه ور ئیس سازمان اوقاف از 100 دانش‌آموز ممتاز آذربایجان غربی در مقاطع مختلف تجلیل ونیت واقف خیر اندیش مرحوم حسینعلی البرز اجرا شد.
چهارشنبه، 8 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
اجرای نیت واقف خیراندیش حسینعلی البرز با تجلیل از 100 دانش آموز ممتاز

طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه ور ئیس سازمان اوقاف از 100 دانش‌آموز ممتاز آذربایجان غربی در مقاطع مختلف تجلیل ونیت واقف خیر اندیش مرحوم حسینعلی البرز اجرا شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی  نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ،  نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، کشور و مدیرکل اداره آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد از 100 دانش آموز ممتاز تحصیلی در مقاطع مختلف تجلیل شد.  
 
حسین حاجی بزرگی مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز، در این مراسم به نیات این بنیاد فرهنگی اشاره کرد و گفت: این بنیاد در طول 53 سال فعالیت خویش به بیش از 10 هزار دانشجو در کشور وام دانشجویی اعطا کرده است.
 
وی همچنین از ایجاد اشتغال برای 5 هزار نفر دانشجو در کشور خبر داد و تصریح کرد: این بنیاد از ابتدای تاسیس خویش تاکنون به 4 هزار دانش‌آموز جایزه اعطا کرده است.
 
مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز خاطرنشان کرد: این بنیاد فرهنگی علاوه بر فعالیت‌های علمی و فرهنگی خویش در طول سال‌های گذشته به سازمان‌های بهزیستی و سیل‌زدگان استان‌های مختلف یاری رسانده است.
 
این مسئول افزود: در این همایش از 100 دانش‌آموز ممتاز در مقاطع مختلف تجلیل می‌شود که این افراد اعم از سه نفر از مقطع پیش‌دانشگاهی، 12 نفر کاردانش، 13 نفر از مقطع دبیرستان و 41 نفر از مقطع راهنمایی و هفت نفر از هنرستان تجلیل به عمل آمد.
 
بزرگی خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه بنیاد فرهنگی البرز این بنیاد هیچ‌گونه دخل و تصرف و هیچ نوع سلیقه‌ای در خصوص انتخاب افراد برای تجلیل نداشته و انتخاب افرادی که مورد تجلیل قرار می‌گیرند صرفا مطابق با معیار و ملاک‌های آموزش و پرورش استان‌ها است.
 
وی افزود: در این همایش علمی آموزش عالی، علمی، فناوری و نخبگان طبق ضوابط مورد تجلیل قرار می گیرند .
 
مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز خاطرنشان کرد: در همایش امروز 40 نفر از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی به میزان نیم سکه بهار آزادی به همراه یک سری جزوات کنکور و شش نفر از مقطع نیز از مقطع دبیرستان و پیش‌دانشگاهی شش عدد سکه تمام بهار آزادی اهدا می شود.
 
این مسئول تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری این همایش ترویج فرهنگ وقف بین تجار و سرمایه‌داران کشور بوده که اموال خویش را برای رضای خدا وقف کرده و بندگان خداوند را از این اموال بهره‌مند سازند.
 
بزرگی بر ضرورت وقف علمی در کشور تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که این تاسیس بنیادهای همچون بنیاد فرهنگی البرز رواج پیدا کند.
 
در پایان این همایش معصومه موسوی از شهرستان میاندوآب یک دستگاه پژو پارس را برای وقف برای حوزه‌های علمیه استان اهدا کرد وقف در جامعه اسلامی از جایگاه والایی برخوردار بوده و در واقع فلسفه وجودی وقف در اسلام، راهکاری برای رفع محرومیت‌های مادی و معنوی جامعه اسلامی است.
 
تاریخچه وقف در کشور به بیش از یک هزار و 100 سال پیش برمی‌گردد و علی‌رغم اینکه وقف در کشور از دیرباز مورد بی‌‌رحمی برخی از پادشاهان همچون، نادرشاه، رضاشاه و دولت اصلاحات ارزی قرار گرفته شده است ولی این سنت حسنه همچنان در کشور پابرجا بوده و هم‌اکنون بیش از 8 هزار متولی وقف در کشور وجود دارد.
 
از میان واقفان خیراندیش کشور مردی به نام واقف مرحوم حسینعلی البرز که بنیاد فرهنگی البرز را بنا گذاشت،‌ در واقع با این اقدام توانست نخستین بنیاد وقف علمی را در کشور پایه‌گذاری کرد.
 
این بنیاد فرهنگی در تاریخ 24 اسفند 1342 با اختصاص مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد و با هدف اشاعه فرهنگ کشور تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها به شماره 622 ثبت شده است.
 
اساسنامه بنیاد به خاطر تحولاتی که در سیستم آموزشی کشور به عمل می‌آمد برحسب مقتضای زمان بارها مورد بازنگری قرار گرفت. از جمله مهمترین تغییرات می‌توان به جایگزین شدن جایزه حسن تحصیل در اساسنامه سال 1356 به جای وام شرافتی و اشتغال به کار در اساسنامه سال 1342 اشاره کرد.
 
این بنیاد فرهنگی در طول نیم قرن فعالیت خویش همه ساله جوایزی را به دانش‌آموزان ممتاز، نخبگان، دانشجویان، طلاب علوم دینی اعطا کرده و علاوه بر این موارد اقدام به اعطای وام دانشجویی به دانشجویان بی‌بضاعت کرده است.
 
این بنیاد هر سال همایشی را تحت عنوان «تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز» با مشارکت آموزش و پرورش استان‌های کشور برگزار می‌کند و این همایش امسال در آذربایجان غربی با تجلیل از 100 دانش‌آموز ممتاز در سالن آمفی تئاتر شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.