حضور چهره های هنری، فرهنگی و ورزشی در محل برگزاری مسابقات قرآن

جمعی از چهره های برجسته هنری، فرهنگی و ورزشی کشورمان همزمان با نخستین روز برگزاری سی وسومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران حضور یافتند.
جمعه، 24 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حضور چهره های هنری، فرهنگی و ورزشی در محل برگزاری مسابقات قرآن

جمعی از چهره های برجسته هنری، فرهنگی و ورزشی کشورمان همزمان با نخستین روز برگزاری سی وسومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران حضور یافتند.

 

به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی وسومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، نخستین روز بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام دیروز، پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و با رقابت قاریان و حافظان جهان اسلام آغاز شد.

 

حضور چهره های برجسته سینما و تلویزیون در اولین ساعات برگزاری نخستین روز مسابقات یکی از نکات قابل توجه بود که چهره هایی همچون مجید مجیدی کارگران فیلم سینمایی محمدرسول الله، جمال شورجه کارگردان سینما، داریوش ارجمند هنرمند برجسته کشورمان، دکتر محمدصادقی بازیگر و مدرس دانشگاه در محل برگزار ی مسابقات بین الملللی قرآن حضور یافتند و از نزدیک رقابت ها و قرائت های این دوره از مسابقات را دنبال کردند.

 

همچنین حسین رضا زاده قهرمان وزنه برداری جهان و پدر شهید احمدی روشن از شهدای هسته ای کشورمان نیز عصر دیروز، در مصلی تهران حضور یافتند.

 

رضا زاده: ایران پیشقدم برپایی رویدادهای قرآنی جهان اسلام/ تقدیر از حضور باشکوه مردم در مسابقات

ملی پوش سابق تیم ملی وزنه برداری ایران ضمن قدردانی از حضور چشم گیر مردم در محل برگزاری این دوره از مسابقات بین المللی قرآن، گفت: حضور چشم گیر متسابقان کشورهای مختلف در این دوره از مسابقات بین المللی نقش بسیارموثری در ایجاد وحدت بین کشورهای اسلامی خواهد داشت.

حسین رضا زاده ضمن حضور در محل برگزاری مسابقات سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان این مطلب افزود: این دوره مسابقات در حالی برگزار می شود که شاهد حضور بیش از 70 کشور در بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام هستیم.

وی ضمن تقدیر از حضور چشم گیر مردم در محل برگزاری این دوره از مسابقات، ادامه داد: از لحظه ورودم به سالن محل برگزاری مسابقات شاهد حضور خوب اساتید و نخبگان در روزهای آغازین این رویداد قرآنی هستم.

ملی پوش سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با تاکید بر اینکه این رویداد بزرگ قرآنی بیش از سه دهه در حال برگزاری است، گفت: ایران همواره ثابت کرده پیشقدم برپایی این گونه مراسم بوده است. حضور چشم گیر متسابقان کشورهای مختلف در این دوره از مسابقات بین المللی نقش بسیارمثمرثمری در ایجاد وحدت بین کشورهای اسلامی خواهد داشت.

 

داریوش ارجمند: غرب می خواهد قرآن را از مسلمانان بگیرد/ در شرایط حساس امروز باید هوشیار بود

بازیگر نقش مالک اشتر با تاکید بر اینکه دشمنان و اختلاف افکنان درصدد از میان برداشتن قرآن کریم برای دست یابی به اهداف خود هستند، گفت: در این دوران که شاهد اغتشاش، تفرقه، فرقه بازی و دشمنی در بین کشورهای مختلف هستیم ما تنها یک راه نجات داریم و آن هم آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقو» است.

داریوش ارجمند بازیگر نام آشنای کشورمان در گفت وگو با ستاد خبری سی وسومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با تاکید بر اینکه قرآن از دیرباز به خاطر زبان واحد عامل وحدت بوده است، گفت: در این دوران که شاهد اغتشاش، تفرقه، فرقه بازی و دشمنی در بین کشورهای مختلف هستیم ما تنها یک راه نجات داریم و آن هم آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقو» است.

وی با بیان اینکه حبل متین خداوند قرآن کریم است، ادامه داد: اگر مسلمانان جهان تحت لوای این کتاب آسمانی قرار بگیرند در این صورت این گونه اختلافات و تفرقه افکنی ها نیز کمتر خواهد شد.

بازیگر نقش مالک اشتر با تاکید بر اینکه معاندان و تفرقه افکنان درصدد از میان برداشتن قرآن کریم برای دست یابی به اهداف خود هستند، تصریح کرد: از گذشته یک ضرب المثلی در بین فرنگیان وجود داشته که اگر می خواهید مسلمانان را به زانو درآورید قرآن را از آن ها بگیرید بنابراین باید در برابر اختلاف افکنی های قدرت های بزرگ هوشیارتر باشیم.

بازیگر مسافر ری افزود: هر آیه قرآن ما را برای بیست سال تجهیز و آماده می کند و انرژی به افراد می دهد. ما همواره دو شیوه ارتباط با خداوند داریم. اگر بخواهیم با خداوند صحبت کنیم نماز می خوانیم ولی اگر دوست داشته باشیم خداوند با ما صحبت کند باید قرآن بخوانیم.

 

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.