نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

محور حق در دوران غیبت ولی فقیه است / ضرورت الگو سازی زن مسلمان ایرانی بر مبنای قرآن

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : برای سال آینده تبیین و معرفی الگوی زن مسلمان ایرانی را بر اساس آنچه در قرآن کریم و بیانات پیامبر و ائمه اطهار (ع) آمده است در دستور کار همایش بانوان فعال قرآنی قرار گیرد.
دوشنبه، 27 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
محور حق در دوران غیبت ولی فقیه است / ضرورت الگو سازی زن مسلمان ایرانی بر مبنای قرآن

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : برای سال آینده تبیین و معرفی الگوی زن مسلمان ایرانی را بر اساس آنچه در قرآن کریم و بیانات پیامبر و ائمه اطهار (ع) آمده است در دستور کار همایش بانوان فعال قرآنی قرار گیرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در هفتمین همایش بین المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران با اشاره به اینکه خداوند در آیات متعددی از قرآن، این کتاب را موعظه، شفای دردها، هدایت، رحمت، بشارت و نور معرفی کرده است، اظهارداشت : پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) قرآن را نور مبین و آشکار معرفی کرده اند که همگان از آن می توانند استفاده کنند و حلقه یا ترابطی محکم و متقن میان خداوند و بندگان است.
 
وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) قرآن را شفای دردها و بیماری ها بویژه بیماری های روحی، روانی و اخلاقی معرفی کرده است، گفت : امیرالمومنین (ع) نیز فرمودند ؛ بیماری های اخلاقی و رفتاری خود را با قرآن شفا بخشید و در گرفتاری ها و مصائب خود از قرآن کمک بخواهید.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه قرآن بزرگترین نعمت الهی است، افزود : پیامبر (ص)بارها توصیه داشتند که مسلمانان از دو نعمت قرآن و اهل بیت (ع) دوری نکنند و همواره به آنان تمسک جویند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : تمام آنچه از اوصاف قرآن بیان شده که نور و شفاست مشروط به آن است که به تمام آیات آن عمل شود و از سرنوشت آنانی که در قرآن داستان هلاکت آنان بیان شده، پرهیز شود.
 
وی با بیان اینکه یکی از عوامل انحطاط و سقوط جامعه، اختلاف و تفرقه است، تصریح کرد : قرآن می فرماید از نزاع و درگیری با یکدیگر بپرهیزید که قدرت و ابهت شما را از میان می برد و در این راستا شعار امسال مسابقات بین المللی قرآن کریم «یک کتاب، یک امت» انتخاب شده است .
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه یکی از اقدامات دشمنان ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، گفت : در طول تاریخ دشمنان از این حربه استفاده کرده اند و باید مسلمانان آگاه باشند که دشمنان برخی شعارهای تفرقه افکنان را مطرح می کنند بویژه بر روی مباحث شیعه و سنی، در حالی که اینان نه دلسوز شیعیان هستند و نه دلسوز سنیان و هرکسی را با هر اعتقاد و ایمانی نسبت به اسلام می کشند.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه دومین عامل سقوط جامعه را ظلم و تعدی به حقوق یکدیگر برشمرد و افزود : در آیات قرآن داریم که نابودی امت‌های گذشته به دلیل ظلم آنان به دیگران بود و اینکه به راهنمایی‌های پیامبران توجه نداشتند.
 
وی با بیان اینکه عامل سوم انحطاط جامعه جهل و ناآگاهی است گفت: زمانی که حضرت موسی (ع) به نبوت مبعوث شد عده‌ای از وی خواستند خدایانی برای آنان معرفی کند که حضرت موسی آنان را توبیخ کرد و در شرایط کنونی نیز مستکبران و ظالمان عالم به دنبال آن هستند تا مسلمانان و مظلومان آنان را بندگی کنند.
 
حجت‌الاسلام محمدی، عامل بعدی از بین رفتن جوامع را اسراف توصیف کرد و تصریح کرد: خداوند متعال در آیات قرآن می‌فرماید: کسانی را که اهل اسراف بودند نابود کردیم پس هر جامعه‌ای که دچار اسراف شود به نابودی خواهد رسید و مقام معظم رهبری نیز یک سال را به نام اصلاح الگوی مصرف نامگذاری کردند و اواخر سال گذشته نیز فرمودند این نامگذاری و عمل آن تنها برای یک سال نبود در حالی که در این زمینه نیز اقدامات مؤثری صورت نگرفت و یکی از پیشنهادهای امسال ایشان برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز اصلاح الگوی مصرف است.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه رفاه‌طلبی و زیاده‌خواهی را عامل دیگر انحطاط جامعه برشمرد و افزود: قرآن می‌فرماید زمانی که پیامبران مبعوث شدند افرادی که دچار تجمل و رفاه بودند در مقابل آنان ایستادند و به فسق و فجور پرداختند.
 
وی تقلید کورکورانه از برخی آداب و روش‌های دیگران در جامعه را از دیگر عوامل انحطاط دانست و گفت: افراد جامعه زمانی که کار ناشایستی انجام می‌دهند و توبیخ می‌شوند اعلام می‌کنند که اجداد ما نیز اینگونه رفتار کرده‌اند و ما از آنان الگو گرفته‌ایم.
 
حجت‌الاسلام محمدی گناه را عامل دیگر انحطاط و زوال جامعه برشمرد و افزود: کسی که خدا و رسولش را نافرمانی کند به گمراهی آشکار دچار شده است و هر جامعه‌ای که مبتلای به گناه شد طبق آیات شریف قرآن دچار نابودی می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، عوامل موفقیت یک جامعه براساس آیات قرآن را برشمرد و افزود: توجه به تعالیم قرآن و انبیاء (ع) اولین عامل موفقیت است که آنچه خداوند در قرآن دستور داده و ائمه اطهار (ع) دستور داده‌اند را عمل کنیم و در زمان غیبت نیز دستورات ولی فقیه را پیروی کنیم موجب خیر و موفقیت می‌شود.
 
وی ارتقای معرفت و شناخت از احکام الهی را دومین عامل موفقیت دانست و گفت: هر مقدار معرفت و فرهنگ جامعه بالا رود به همان میزان دچار رشد خواهیم شد و مانع بروز بدعت‌ها و خرافات می‌شویم و باید بانوان قرآنی کشور نیز در جلسات مختلف مانع به وجود آمدن این بدعت‌ها شوند.
 
حجت‌الاسلام محمدی، صبر و استقامت را عامل دیگری از موفقیت را براساس آیات قرآن توصیف و تصریح کرد: جامعه‌ای که صبر و استقامت دارد به پیروزی می‌رسد و امت‌های مختلف به جهت آنکه در میانه راه خسته شده‌اند یا از مسیر منحرف شده‌اند دچار شکست و نابودی شده‌اند.
 
رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه، با اشاره به روایاتی از امام حسین (ع) گفت: ایشان فرمودند دلیل حاکمیت دشمنان بر امت اسلامی خروج مردم از محور حق است و در عصر حاضر نیز محور حق قرآن و اهل بیت است و در زمان غیبت ولی فقیه محور حق است که سخنان او برگرفته از قرآن و بیانات اهل بیت است.
 
وی اضافه کرد: دومین دلیل حاکمیت ظالم براساس بیانات امام حسین (ع) راحت‌طلبی است، یعنی آنکه از مرگ و کشته شدن بترسیم و دل به زندگی دنیا ببندیم که موجب حاکمیت ظالمان می‌شود.
 
حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: خدا را شاکریم که به برکت انقلاب اسلامی تلاش‌های امام خمینی (ره)، خون شهیدان، و برکت نعمت امامت و رهبری به تعالیم قرآن عمل می‌کنیم و بانوان این انقلاب همدوش مردان بلکه جدی‌تر در مسیر انقلاب حضور دارند.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در اسفندماه 91 به کنگره 7هزار بانوی شهید گفت: ایشان در این پیام الگوی سومی را برای جامعه زنان مطرح کردند که این الگو نه شبیه زن شرقی که نگاه تحقیرآمیز به آن می‌شود و نه شبیه زن غربی که در جامعه برای بهره‌برداری جنسی به آن نگاه می‌شود بلکه این الگو زن مسلمان ایرانی است که در مسائل سیاسی و اجتماعی حضور جدی دارد و به حجاب و تربیت فرزندان نیز می‌پردازد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای سال آینده الگوی زن مسلمان ایرانی را بر اساس آنچه در قرآن کریم و بیانات پیامبر و ائمه اطهار (ع) آمده است در دستور کار این همایش قرار دهید.
/2759/



اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.