حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی :

دشمن برای کم رنگ و کم محتوا جلوه دادن مسابقات قران تلاش می کند

عضو هیات امناء دانشگاه امام صادق (ع) گفت : تلاش جدی مسئولان و دست اندرکاران مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در این برهه از زمان می تواند بسیاری از نقشه های شوم دشمنان امت های اسلامی را نقش بر آب کند.
دوشنبه، 3 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
دشمن برای کم رنگ و کم محتوا جلوه دادن مسابقات قران تلاش می کند

عضو هیات امناء دانشگاه امام صادق (ع) گفت : تلاش جدی مسئولان و دست اندرکاران مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در این برهه از زمان می تواند بسیاری از نقشه های شوم دشمنان امت های اسلامی را نقش بر آب کند.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی افزود : شرکت کنندگان خارجی در مسابقات قرآن با حضور در دانشگاه ها و حوزه های علمیه می توانند از نزدیک با پیشرفت علمی و دینی ما آشنا شوند، حتی اعیاد نیمه شعبان را در قم و مشهد ببینند که چگونه چندین میلیون جمعیت مخلص در حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه سلام الله علیها عاشقانه گرد می آیند و شعائر و تظاهرات عظیم فکری، معنوی و تربیتی اسلامی و عشق و محبت به رسول الله(ص) واهل بیت مطهرش را به نمایش می گذارند. در ادامه گفتگوی ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را با حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی میرلوحی عضو هیات امناء دانشگاه امام صادق (ع) ورییس هیات مدیره مجتمع آموزشی امام صادق (ع) را در اینجا می خوانید.
 
*به عنوان اولین سوال اهمیت مسابقات بین المللی قرآن که هم اکنون در جمهوری اسلامی ایران و در مصلای تهران برگزار می شود را در چه می دانید؟
 

درابتدا جا دارد که ماه شعبان المعظم ماه متعلق به رسول الله و موالید مبارک این ماه را و همچنین ولادت بقیه الله الاعظم آخرین ذخیره الهی حضرت ولی عصر (عج) مهدی آل محمد را به امت  اسلام تبریک بگویم. همچنین سلامت وسعادت ملت های مسلمان ووحدت و صمیمیت بین آنها و نابودی همه دشمنان خصوصا آمریکا، انگلیس و اسرائیل خبیث و آل سعود مزدور و نوکر صهیونیسم را از خداوند متعال مسئلت دارم. شکی نیست که قرآن مجید بزرگترین سرمایه امت اسلام و ماحصل بعثت رسول الله و 23سال نبوت و رسالت حضرت ختمی مرتبت و یکی از بزرگترین دستا وردهای تجلی اعظم الهی و مبعث شریف نبوی(ص) "کلام الله مجید" یعنی قرآن کریم است. و یکی از دو امانتی که رسول الله دائما امت اسلام را خصوصا دراواخر عمرشان به آن سفارش می کردند یکی قرآن و دیگری اهل بیت علیهم السلام بود. رسول اعظم کرارا در حدیث ثقلین فرمودند: "انی تارک فیکم ثقلین کتاب الله وعترتی اهل بیتی"
 
دو امانت گرانبها و دو ودیعه ارزشمند که کتاب الله واهل بیت هستند را به یادگار برای شما می گذارم.
 
که یکی از دو ثقل مهمی که جوهره امت اسلام را تشکیل می دهد قرآن مجید است. تمام فرمایشات پیغمبر اکرم و ائمه طاهرین و حجت های خداوند به معنای تفسیر و تاویل و توضیح و تبیین قرآن مجید است، خداوند متعال در دو آیه قرآن مجید نقش پیامبر اکرم را به عنوان مُبیّن قرآن نام نهاده است (لتبین للناس ما نُزِّل الیهم) (ما تورا فرستادیم تا آن قرآن کریمی که بر مردم نازل کردیم را تبیین کنید)

*ما بعنوان ملت مسلمان چه وظیفه ای در قبال این یادگار با ارزش که پیامبر (ص) به آن توصیه زیادی کرده است داریم؟
 
اولین وظیفه ما که خود پیامبر اکرم (ص) شخصا انجام می دادند تلاوت قرآن است. درآیات متعدد وقتی می گوید ما پیغمبر را فرستادیم (یتلوعلیهم آیاته و یزکیهم ویعلمهم  الکتاب و الحکمه) در سوره آل عمران و سوره جمعه و در سوردیگر قرآن به این وظایف رسول الله (ص) اشاره شده است.
 
به عنوان مثال در سوره آل عمران آمده است:" لقد مَنَّ الله علی المومنین"، خدا برمومنین منت گذاشته  و بزرگترین نعمت عُظما را به آنها داده است." اذ بعث منهم رسولاً من انفسهم"، از جنس خودشان و از میان خود آنها رسولی فرستاده که چند کار انجام می دهد." یتلوا علیهم آیاته" آیات الهی که به قلب نازنین پیامبر نازل شده برای مردم تلاوت کند.
 
"نزل به روح الامین علی قلبک لتکون من المنذرین"- قرآن مردم را تزکیه نفس می کند و سپس " یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه"- یکی از وظایف پیغمبر خدا تلاوت قرآن، تبیین و تاویل آن بوده است ما در واقع وظیفه ای مهمتر ازقرائت، حفظ، تدبّر در مفاهیم و اجرای قرآن نداریم. پیامبر(ص) و ائمه اطهارعلیهم السلام سعی می کردند درهر سه شبانه روز یک ختم قرآن انجام دهند در واقع یک مومن و یک مسلمان باید خیلی بیشتر به قرآن توجه کند- در تلاوت و قرائت، حفظ، تدبر و تحقیق و تحریر کتاب الهی باید تلاش کرد.
 
قرآن یکی ازبرکاتی است که مخصوصا اگر در کودکی و جوانی شروع و با تلاوت و حفظ آن با گوشت و پوست و خون آدمی مخلوط می شود چون اولین آیات قرآن مجید درایام مبعث خاتم انبیا حضرت محمد (ص) نازل شده است در واقع شب تجلی اعظم الهی است.
 
مسابقات قرآن کریم اکنون سی و سه سال است در جمهوری اسلامی ایران، ام القرای اسلامی، دولتی که براساس قرآن و اهل بیت پیامبر تاسیس شده است با حضور خوب و پرشور کشورهای جهان، هم در حفظ و هم در قرائت این رویداد بزرگ برگزارمی شود.

امپراطوری رسانه ای صهیونیستی اجازه نمی دهد واقعیت های اسلام ناب محمدی به دنیا معرفی شود
 
*اهمیت مسابقات قرآنی در این برهه زمانی چیست؟
 
با توجه به اتفاقات اخیردر منطقه و بخصوص در غرب آسیا و خاورمیانه، حوادثی در حال رخ دادن است که حق و باطل چهره واقعی خود را نشان می دهد و منافقین امت اسلام که دهها سال کلاه سر امت اسلامی گذاشته اند به اسم خادم الحرمین شریفین و کلید دار کعبه نوکری خود را به آمریکا و صهیونیست ها و هم پیمانان آنها اثبات کرده اند. آنها در ظاهر خود را رهبر جهان اسلام و امام المسلمین نشان می دهند. هر چند حوادث و اتفاقات ناگوار در جهان اسلام هزینه های سنگین مادی و معنوی در بر داشته، و کشته شدن و خرابی درعراق،شام، یمین و لبنان،بحرین،فلسطین و منطقه به دنبال داشته است ولی نتیجه آن و خواست خدای متعال این بود که باطن کثیفشان آشکار شود-نوکران  اسرائیل جنایتکار و آمریکا نشان دادند با میلیاردها دلارنفتی ومیلیاردها دلاری که از درآمد حج و کارهای دیگر به جیب می زنند برای کشتن مسلمانان و نابود کردن ملت های اسلامی ازهر وسیله ای برای دشمنی با اسلام ناب محمدی خودداری نخواهند کرد. و حتی از کوچکترین بهانه و دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران دریغ نمی کنند.
 
همزمان با برگزاری این رویداد جهانی و مسابقات دوره سی و سوم در کشورمان، برنامه مشابه در مالزی و عربستان برگزار می کنند و مانع حضور قاریان برجسته به خصوص از مصرو دیگر کشورهای اسلامی می شوند و با کشتار و تهدید و انواع خباثت های شیطانی سعی در کم جلوه دادن این رویداد بزرگ جهانی را دارند. اینها با انجام این ترفندها دشمنی خود را با قرآن نشان می دهند همانطور که دشمنی خود را با رسول الله و اهل بیت، اثبات کرده اند. ما درعین حال که نسبت به جسارتشان به قرآن ناراحتیم، اما خوشحالیم که باطن پلید یهودی، صهیونیستی، تکفیری، داعشی، وهابی و غیرانسانی خودشان برهمگان برملا شده است.همانطور که با گردن زدن بی گناهانی مثل شیخ باقرنمر، سربریدن شیعیان مظلوم و کودکان بی گناه شیرخواردر عراق و شام و بمباران خانه ها و بیمارستان ها و مساجد در یمن و هزاران جنایت دیگر در صحرای منا و جاهای مختلف اوج خباثت و دشمنی خود را با قرآن مجید نشان دادند و اینها همه صحنه های امتحان و ابتلا و آزمایش برای دولت ها و ملت های اسلامی است.

*برای تاثیر گذاری و بهتر برگزار کردن مسابقات بین المللی در ابعاد مختلف باید چکار کرد؟
 
با توجه به اینکه دشمن در نظر دارد که این رویداد بزرگ و مهم قرآنی را کم رنگ و کم محتوا جلوه بدهد ما وظیفه داریم با برنامه ریزی دقیق و با تلاش مخلصانه و تجلیل از قاریان و حافظان و تلاشگران عرصه قرآنی همت کنیم. همچنین کسانی که مسئولیت دارند و دست اندر کار هستند با خود سازی خود و ایجاد شایستگی میزبانی، درشکوهمند برگزار کردن این مسابقات جهانی تلاش نمایند. ان شاا... که همه بتوانند در خدمت قرآن مجید باشند و با توجه به اینکه ماه شعبان ماه ورود به ضیافت الرحمن (شهر الاعظم) است  توفیق مهمانی به همه مسلمانان امسال مرحمت شود.

*برای انتقال مفاهیم و اندیشه های مرحوم امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به مهمانان خارجی شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران باید چه کار کرد؟

با توجه به امپراطوری خبری که در دنیا حاکم است و عمدتا رسانه های قوی که در اختیار آمریکا و اروپا هستند صهیونیستی اند و حتی برخی رسانه ها که به ظاهر عربی و عبری و سعودی است دست یهودی هاست و این خود باعث می شود دشمن خونی ما اجازه ندهد که واقعیت های اسلام ناب محمدی و جمهوری اسلامی در دنیا معرفی شود و برایشان سخت است که افکار و اندیشه های امام (ره) و مقام معظم رهبری مطرح شود. خیلی از دشمنان خباثت کینه توزانه نسبت به پوشش اخباررهبری و جمهوری اسلامی دارند با اینکه مدعی آزادی فکر و جریان اطلاعات هستند.
 
 با این حال بهترین راه برای آشنایی مهمانان خارجی مسابقات قرآن این است که در محافل علمی و دانشگاهی مثل دانشگاه امام صادق(ع) و حوزه های علمیه با حضور اساتید و دانشگاهها از نزدیک واقعیت ها را ببینند، بخصوص برای کسانی که دشمن سعی کرده مسمومیت فکری کند و شستشوی مغزی دهد، دیدن فعالیت های مختلف علمی، آموزشی، دینی و مذهبی و بازدید از حوزه های علمیه و مشاهده این روزها در اعیاد نیمه شعبان در قم و مشهد و حضور میلیونی جمعیت مخلص و مومن در حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه سلام الله علیها و این شعائر و تظاهرات عظیم فکری و معنوی و تربیتی در شهرهای مختلف به خصوص زیارتی بسیار تاثیر گذار است.

*آیا دانشگاه امام صادق(ع) که مهمانان خارجی زیادی را در طول سال پذیرایی می کند برنامه خاصی برای آشنایی آنها با انقلاب و مفاهیم واندیشه های اسلامی و دینی دارید؟
 
بله، در طول این سی و چند سالی که در دانشگاه امام صادق (ع) حضور داشته ام مهمانان مهم و زیادی از کشورهای اسلامی و جهان اسلام چند ساعت به دانشگاه می آیند و سعی میکنیم بنشینیم ومسائل گوناگون نسبت به اسلام و اهل بیت و انقلاب اسلامی را بیان کنیم.
 
یادم نمی رود چند سال پیش،  بعد از سقوط صدام یک هیات سی و چند نفره از اساتید تکریت عراق از طرفداران صدام به ایران آمدند و ازما پرسیدند که اینها رابه دانشگاه امام صادق (ع) بیاوریم یا نه؟ گفتیم بگویید بیایند تا از نزدیک واقعیت ها را ببینند. وقتی آمدند  در همان ابتدا با کینه و نگاه غضب آلود برخورد کردند اما چند ساعت که در دانشگاه گشتند و قسمت های مختلف علمی و آموزشی و پرورشی را دیدند و از نزدیک برخورد گرم و با محبت دانشجویان و اساتید را مشاهده کردند تحت تاثیر قرار گرفتند و حتی بعضی از اساتید  آنها شعر خواندند و  اعتراف کردند که در بدو ورود با بغض و کینه آمدیم و آلان با محبت و صمیمیت داریم می رویم. در واقع بردن مهمانان در دانشگاه ها و محافل و بخصوص حرم های اهل بیت که نور الهی در آنجا هست  حتما تاثیر گذار خواهد بود و این موجبات را فراهم می کند که در مقابل توطئه ها و سختی های ظالمانه بیمه شویم.

*سخن پایانی
 
امیدواریم این حبل المتین ( قرآن کریم) بتواند مشعل هدایت  وستون خیمه وحدت و صمیمیت بین امت اسلام باشد و این مادبه الهی و کتاب هدایت ربانی که باعث اجتماع صدها قاری و حافظ و شخصیت های قرآنی  در این مراسم معنوی در جمهوری اسلامی ایران شده است، محبت و اخوت را بین مسلمین و ملت های اسلامی افزون کند و آنانکه با سوء استفاده ازقرآن و نام مبارک رسول اعظم(ص) چهره اسلام و پیامبر رحمت را تشویه نموده و با تکفیر وتفجیر و کشتار و توحش و نسل کشی در عراق و شام و یمن و بحرین و ... ظلم مضاعفی به قرآن و صاحب آن رسول الله می کنند بیش از بیش رسوا و مفتضح شوند و حقیقت تابناک اسم ناب محمدی (ص) بر سرای جهان پرتو افکن گردد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.