حجت‌الاسلام شرفخانی :

367 وقف جدید طی دو ماهه اول سال 95 به ثبت رسید / از ثبت وقف برای جهیزیه تا باغ بادام برای ازدواج

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه 367 وقف جدید طی دو ماه اول سال 95 در کشور به ثبت رسید، گفت : این موقوفات جدید با نیات مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، قرآنی و خدماتی توسط واقفان نیک اندیش ثبت شده است.
يکشنبه، 9 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
367 وقف جدید طی دو ماهه اول سال 95 به ثبت رسید / از ثبت وقف برای جهیزیه تا باغ بادام برای ازدواج

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه 367 وقف جدید طی دو ماه اول سال 95 در کشور به ثبت رسید، گفت : این موقوفات جدید با نیات مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، قرآنی و خدماتی توسط واقفان نیک اندیش ثبت شده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در کشور به روش های متعددی برای نهادینه سازی این فرهنگ در کشور در حال انجام است ، اظهارداشت : در پی این اقدامات ثبت وقف جدید در کشور افزایش چشمگیری داشته است و طی دو ماهه فروردین و اردیبهشت ، 367 وقف جدید به ثبت رسیده است که به برخی از موقوفات شاخص اشاره می شود.
 
* وقف های جدید در آذربایجان غربی
 
وی با اشاره به موقوفات جدید ثبت شده در استان آذربایجان غربی ، افزود : واقف خیر اندیش ، شاپور زارعی در اقدامی خداپسندانه  شش دانگ یک باب منزل مسکونی خود را به نیت حسینیه وقف کرد .
 
وی ادامه داد: این  منزل مسکونی  با 160 مترمربع مساحت به صورت مفروش و با کلیه امکانات و ملزومات اولیه وقف حسینیه شد که ارزش ریالی این موقوفه تقریباً یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال برآورد شده است .
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به ثبت دو وقف جدید در شهرستان خوی گفت : یک مورد از این موقوفات، قطعه زمینی به مساحت 400 مترمربع است که در روستای کردنشین شهرستان خوی واقع شده است؛ واقف این قطعه زمین، قهرمان زینالپور، یکی از اهالی روستای کردنشین است
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب که این قطعه زمین ، به ‌نیت ساخت مسجد جامع روستای کردنشین  وقف شده است گفت : ارزش ریالی این موقوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است .
 
وی در خصوص وقف دیگری نیز که در این شهرستان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: این موقوفه شامل یک قطعه زمین به مساحت 200 متر مربع  در روستای کردنشین این شهرستان وقف شده است.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه عادل زینالی واقف خیر اندیش روستای کردنشین این قطعه زمین، را به نیت توسعه مسجد جامع روستای کردنشین وقف نموده است گفت : ارزش ریالی این موقوفه 600 میلیون ریال برآورد شده است .
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت یک وقف جدید در ارومیه خبر داد و گفت : ششدانگ یک باب ساختمان 2 طبقه به مساحت 142 مترمربع در منطقه کشتارگاه ارومیه ، با نیت صرف عوایدحاصل جهت استفاده در حسینیه مسجد فاروق اعظم  وقف شد که ارزش تقریبی این زمین ،  یک میلیارد ریال برآورد شده است .
 
* وقف جدید در ایلام
 

وی با بیان اینکه بانوی ایلامی منزل خود را وقف امور خیریه کرد، گفت : خانم زینب حیدری پناه ساکن شهرک شهید کشوری ایلام، اقدام به وقف منزل مسکونی خود به مساحت 149 متر مربع کرد.
 
حجت الاسلام شرفخانی در ادامه گفت: ارزش این ملک به مبلغ یک میلیارد ریال است که برای امور خیریه وقف شده است.
 
* وقف جدید در تهران
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از وقف یکباب منزل مسکونی جهت احداث خانه عالم مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) در این شهرستان خبر داد
 
وی گفت:  قدمعلی الیکاهی در اقدامی خیرخواهانه یک باب منزل مسکونی خود را جهت ساخت خانه عالم مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س)  در این شهرستان که در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی در برگزاری سوگواری حضرت زهرا(س)، ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر و ایام تبلیغی دیگر مبلغ دعوت می‌شود مورد استفاده قرار گیرد را وقف کرد
 
حجت الاسلام شرفخانی افزود : این ملک  مسکونی به مساحت 200 متر مربع وبه ارزش تقریبی یک میلیارد و چهارصد و بیست میلیون ریال است
 
* وقف باغ بادام در چهارمحال و بختیاری
 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیا اینکه یک زوج در شهرکیانی، باغ بادام خود را وقف کردند ، افزود : زوج فرهنگی واقف خیراندیش شهرکیانی با ارادت قلبی خود به ساحت مقدس اهل بیت(ع) با مراجعه به اداره اوقاف و امورخیریه شهرکرد  باغ بادام خود را وقف کردند تا با این اقدام خیر و خداپسندانه از فیوضات معنوی وقف بهره مند شوند.
 
وی افزود: وقف صورت پذیرفته توسط جناب آقای امرالله آزاد شهرکی و سرکار خانم طاهره نادری ،شامل باغ بادام به مساحت 1000 مترمربع واقع در شهرستان سامان است که با نیت خیرات و مبرات و هزینه ازدواج جوانان بی بضاعت صورت پذیرفته است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: ارزش ریالی وقف صورت پذیرفته بالغ بر  200 میلیون ریال است.
 
وی با اشاره به ثبت وقفی جدید در شهرستان چالشتر این استان افزود : خانم جمیله لطفی پور ششدانگ منزل مسکونی دوطبقه خود به متراژ 300 مترمربع را وقف نیازمندان چالشتری کرد.
 
حجت الاسلام شرفخانی افزود :این وقف که ارزش ریالی آن معادل 3 میلیارد ریال است.
 
*  ثبت موقوفه قرآنی در اردبیل
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به موقوفات جدید ثبت شده در استان اردبیل تصریح کرد : اسماعیلی ، واقف خیراندیش منزل مسکونی به همراه دو باب مغازه خود را با مساحت بیش از سیصد مترمربع وقف کرد.
 
وی ادامه داد: ارزش تقریبی این منزل مسکونی و واحدهای تجاری آن بیش از هشتصد میلیون تومان برآورد شده است.
 
حجت الاسلام شرفخانی گفت: نیت این نیکوکار از این کار خداپسندانه، انجام فعالیتهای قرآنی و ترویج معارف قرآن کریم، نشر معارف اسلامی، مدیریت اموال پس از مرگ و باقی نگه داشتن نام خود در طول تاریخ عنوان شده است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره موقوفه دیگر به ثبت رسیده طی ایام نوروز در استان اردبیل گفت : خانم عالی پور ، بانوی خیر اردبیلی ، منزل مسکونی خود را وقف کمک و مساعدت به مستمندان کرد.
 
وی افزود: مساحت این موقوفه 90 متر مربع است و ارزش تقریبی ملک بیش از یکصد میلیون تومان برآورد شده است.
 
* وقف جدید برای ایتام در البرز
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به موقوفه جدید به ثبت رسیده در استان البرز افزود : 1580 متر مربع زمین به ارزش 5 میلیارد ریال در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با نیت کمک به ایتام و مباحث قرآنی طی ایام نوروز وقف شد.
 
* موقوفات جدید در کرمان
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به موقوفات جدید در کرمان ، گفت : توسط بانوی خیر 75 ساله قطعه زمین کشاورزی در روستای باب طاهونه از توابع دهستان گروه شهر راین وقف شد.
 
وی افزود: "سیده هوا بیگم سادات حسینی" والده معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان  در اقدامی خداپسندانه قطعه زمین خود را بمساحت 131 متر مربع جهت امورات عام المنفعه مسجد جامعه روستای مذکور وقف کرد.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه توسط خیر نیکوکار قطعه زمینی جهت توسعه مسجد روستای باب طاهونه (درب آسیاب) وقف شد، افزود: توسط واقف گرانقدر "سید هدایت سادات حسینی" 231 متر مربع زمین جهت افزایش و توسعه فضای مسجد جامع روستای مذکور وقف شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: در راستای تکمیل مورد  وقف صورت گرفته چندی پیش نیز توسط بانوی واقف "سیده هوا بیگم سادات حسینی" قطعه زمینی جهت امور عام المنفعه مسجد مذکور وقف شد.
 
وی اظهار کرد: توسط خیر نیکوکار " محمد رضا جعفری نژآد " قطعه زمینی جهت کلیه امور فرهنگی ،مدیریتی و عمرانی امامزاده سید سلیمان(ع) وقف شد.
 
حجت الاسلام شرفخانی افزود: زمین مذکور 300 متر مربع مساحت دارد  و واقف تولیت امور آن را به هیئت امناء امامزاده جهت استفاده قرار داده است.
 
* وقف جدید برای امامزاده در لرستان

 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت اولین وقف سال 95 استان لرستان در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: واقف خیر اندیش همايون شجاعي ١٠٠ متر زمین را وقف محوطه امامزاده عبدالباقي(ع) كل گچي کرد.
 
وی ارزش این وقف را حدود ٧٠ میلیون ريال دانست و گفت: با توجه به نیاز ضروری مردم جهت استفاده از محوطه امامزاده عبدالباقي ،زمین این واقف خیر اندیش بسیاری از مشکلات محوطه امامزاده عبدالباقي (ع) را حل خواهد کرد.
 
* وقف درختان پسته برای ازدواج جوانان
 
حجت الاسلام شرفخانی از ثبت7 وقف جدید همزمان با نیمه شعبان در داورزن خبرداد و گفت: همزمان با شب میلاد یگانه منجی عالم بشریت امام مهدی (عج) 7 وقف جدید توسط واقفان و خیران روستای چشام داورزن ایجاد شد.
 
 وی افزود: با توجه به تغيير کشت در منطقه و اقبال کشاورزان به کاشت درخت پسته، طرح وقف براي درختان پسته در روستای چشام داورزن اجرا شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این موقوفات شامل 50 اصله درخت پسته و اراضی مربوطه است،گفت: نیات این موقوفات شامل وقف برای ایتام، تهیه جهیزیه برای نیازمندان، درمان بیماران، هزینه های عمرانی و فرهنگی امامزاده سید علی(ع) روستای چشام، برگزاری جشن در اعیاد شعبانیه، گسترش و ترویج قرآن و سیره نبوی و عزاداری محرم است.
 
 وی با بیان اینکه این 50 اصله درخت در مساحتی بالغ بر 250 متر مربع کاشته شده، تصریح کرد: ارزش این موقوفات 230 میلیون ریال برآورد شده است.
 
 حجت الاسلام شرفخانی به ثبت وقف جدید در قوچان اشاره و تصریح کرد : نیکوکار خیر اندیش سکینه مقدسی یک واحد مسکونی به مساحت 250 متر مربع را جهت صرف در امور قرآنی این شهرستان وقف کرد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ارزش این موقوفه را یک میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد.
 
وی با اشاره به ثبت وقف جدید در شهرستان جغتای گفت : نیکوکار خیراندیش سید اسدالله راهنمای راد، فرهنگی بازنشسته مقدار یک ساعت آب به انضمام 1800متر مربع زمین از چاه عمیق ازقندی به ارزش 100میلیون ریال واقع در روستای راه چمن را وقف امور جاری هیئت ابوالفضلی این روستا کرد.
 
 حجت الاسلام شرفخانی از ثبت بزرگترین وقف جغتای در سال 95 خبرداد و افزود : نیکوکار خیراندیش حسین علی محمدی خواه، فرهنگی بازنشسته 2 هکتار باغ پسته شامل 1400 درخت پسته 4 ساله که به سیستم آبیاری قطره ای مجهز می باشد را به انضمام 2 ساعت آب چاه عمیق به ارزش 6 میلیارد ریال وقف حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در وقف نامه نیت های نشر معارف دینی ، حفظ و ترویج قرآن کریم، برگزاری مراسمات مذهبی و امورات مربوط به طلاب و حوزه علمیه شهرستان جغتای آمده است.
 
*  وقف جدید برای ساخت مدرسه قرآنی در خراسان شمالی
 
وی از وقف 750 متر مربع زمین تجاری مسکونی در شهر بجنورد  با نیت ساخت مدرسه قرآنی و آموزش و تفسیر قرآن کریم خبر داد و افزود: واقف خیر اندیش آقای محسن آل شیخ ساکن شهر بجنورد  750 متر مربع زمین تجاری مسکونی واقع در شهر بجنورد ،به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان را وقف نمودند .
 
*  وقف جدید در زنجان
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به موقوفات ثبت شده در استان زنجان گفت : یک قطعه زمین 238 متر مربعی با ارزش ریالی 300 میلیون ریال با نیت ساخت و توسعه مسجد توسط واقف خیراندیش عوضعلی گچ‌لو به ثبت رسید.
 
* وقف آب سردکن در سیستان و بلوچستان
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت 6 وقف جدید در سیستان و بلوچستان خبرداد و گفت : یک قطعه زمین با 180 متر مربع و با ارزش بیش از 500 میلیون ریال توسط رییس دادگستری شهرستان هیرمند برای حوزه علمیه و یک آبسردکن برای بقعه سید باقر شهرستان زابل از سوی خانواده شهید سید علی موسوی وقف گردید.
 
وی گفت: 1500متر مربع زمین در روستای کهنوک لدی از توابع شهرستان دلگان از سوی آقای شنبه بامری برای مسجد امیرالمؤمنین(ع) و 360 متر مربع زمین در روستای چهل کنار از توابع فنوج شهرستان نیک شهر توسط حاج امان الله کرنگشیر برای مسجد نبی اکرم(ص) وقف شد.
 
حجت الاسلام شرفخانی از وقف 480 متر مربع زمین برای احداث مسجد توسط ابراهیم دادی در روستای علی حسن و 200 متر مربع زمین برای احداث خانه عالم در روستای زمان خان توسط آقای جمعه هرمزی میران در شهرستان زهک خبر داد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در مجموع ارزش تقریب این موقوفات بالغ بر 450 میلیون ریال می‏باشد.
 
* وقف های جدید با نیت حسینیه در فارس
 
حجت الاسلام شرفخانی از ثبت وقف های جدید در استان فارس خبرداد و گفت : محمد علی رضا پور و فاطمه کارمکار روحانی 3 قطعه زمین جمعأ به مساحت 470 متر مربع را وقف کردند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این وقف به ارزش یک و نیم میلیارد ریال بوده است ، افزود: این واقفان نیک اندیش سه قطعه زمین خود را با نیت احداث حسینیه به نام زید ابن علی بن الحسین(ع) وقف کردند.
 
* وقف با نیت توسعه مسجد در گیلان
 
وی با اشاره به اینکه ثبت وقف جدید در سال 95 در استان گیلان توسط آقای عین اله محرر ، واقف خیراندیش لنگرودی به ثبت رسید، گفت : این واقف خیراندیش با وقف یک قطعه زمین مزروعی به مساحت 3000 مترمربع و با نیت برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) و نشر معارف اسلامی در آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) پیل محله شهرستان لنگرود وقف کرد.
 
حجت الاسلام شرفخانی همچنین افزود : ارزش تقریبی این وقف چیزی حدود پانصد میلیون ریال معادل پنجاه میلیون تومان است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه دومین وقف نوروزی در سال 95 توسط یک واقف خیراندیش لنگرودی به ثبت رسید ، افزود : این واقف خیراندیش با وقف یک قطعه زمین مزروعی به مساحت 200 مترمربع و به نیت توسعه مسجد جامع روستای کهلبون شهرستان لنگرود وقف کرد .
 
وی همچنین افزود : ارزش تقریبی این وقف چیزی حدود شصت میلیون ریال معادل شش میلیون تومان دانست .
 
* وقف برای امامزاده در مازندران
 
حجت الاسلام شرفخانی گفت : حجت الاسلام سید مهدی پایدار در اقدامی خدا پسندانه، زمینی به مساحت 275 متر مربع را وقف کرد .
 
وی افزود: این واقف خیراندیش این قطعه زمین را برای افزودن به بنای مسجد امام رضا(ع) روستای کوهستان بهشهر وقف کرده است که ارزش این موقوفه 300 میلیون ریال است.
 
* ثبت موقوفات جدید در یزد
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به موقوفات جدید به ثبت رسیده در استان یزد افزود: خبر افزود: به  یُمن سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) سومین وقف ارزشمند سال جدید در شهرستان توسط واقف خیر اندیش "شاه بی بی خان زاده" به ثبت رسید.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این واقف خیر اندیش یک باب منزل مسکونی به مساحت 354 متر مربع به ارزش 2 میلیارد ریال را وقف کرد تا درآمد آن صرف هزینه های مسجد صاحب الزمان (عج) مهر آباد شهرستان ابرکوه شود.
 
* وقف های جدید در اصفهان
 
وی با اشاره به وقف های جدید ثبت شده در اصفهان اظهار داشت: یک واقف نیک اندیش همزمان با ماه شعبان یک وقف جدید را در شهرستان فریدن به ثبت رساند.
 
حجت الاسلام شرفخانی در ادامه تصریح کرد: جعفر آقا مرتضی بوئینی یک وقف جدید را برای تامین هزینه های امامزاده احمد(ع) بوئین و میاندشت به ثبت رساند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: این وقف شامل یک باب مغازه در بوئین و یاندشت می باشد که ارزش آن نیز بالغ بر 210 میلیون ریال می باشد.
 
حجت الاسلام شرفخانی اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه یک آقا و یک خانم به جمع واقفین نیک اندیش اصفهانی پیوستند.
 
* وقف 2 دانگ رستوران برای اهل بیت (ع) در اصفهان
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه تصریح کرد: براتعلی عامری در اقدامی نیک اندیشانه 2 دانگ از 6 دانگ رستوران شباهنگ که در خیابان آتشگاه نبش خیابان لوله واقع شده است را وقف کرد.
 
وی افزود: این وقف 20 میلیارد ریال ارزش دارد که واقف نیک اندیش آن عواید حاصل از این موقوفه را در راستای برگزاری مراسم مذهبی، ذکر مصائب اهل بیت(ع) و اعیاد مذهبی وقف کرده است.
 
حجت الاسلام شرفخانی بیان کرد: همچنین بتول ناهید دیگر واقف نیک اندیش اصفهانی نیز در اقدامی خیرخواهانه و انسان دوستانه 6 دانگ از یک باب مغازه در چهارباغ عباسی واقع در پاساژ شکری را وقف کرد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: این موقوفه بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال ارزش دارد و طبق وقف نامه ای که واقف نیک اندیش آن تنظیم کرده است عواید حاصل از موقوفه در راستای کمک به افراد مستمند و معلول هزینه می شود.
 
وی از ثبت یک وقف جدید برای تهیه جهیزیه در اصفهان ، گفت : همزمان با ماه شعبان یک وقف جدید برای کمک به افراد مستعد جهت تهیه جهیزیه در اصفهان به ثبت رسید.
 
حجت الاسلام شرفخانی در ادامه تصریح کرد: یک زن و شوهر اصفهانی در اقدامی نیک اندیشانه برای کمک به دختران مستعد جهت تامین هزینه های جهزیه و همچنین برپایی روضه خوانی حضرت زهرا(س) یک وقف جدید را در اصفهان به ثبت رساندند.
 
وی در ادامه افزود: محمد جعفری و ژاله فردوسی این واقفین نیک اندیش یک واحد آپارتمان مسکونی را که در خیابان حکیم نظامی، خیابان قزلباش اصفهان واقع شده است را وقف کرده اند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: مساحت این منزل مسکونی 218 متر مربع می باشد و ارزش آن نیز 6 میلیارد ریال برآورد شده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.