موقوفات قرآنی در جامعه گسترش پیدا کنند

رئیس موسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله با اشاره به اینکه بسیاری از موقوفات با نیت تکریم شعائر اهل بیت(ع) هستند، گفت : باید به بحث نذورات و موقوفات قرآنی هم توجه داشت و این نوع موقوفات در جامعه گسترش پیدا کنند.
يکشنبه، 16 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
موقوفات قرآنی در جامعه گسترش پیدا کنند

رئیس موسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله با اشاره به اینکه بسیاری از موقوفات با نیت تکریم شعائر اهل بیت(ع) هستند، گفت : باید به بحث نذورات و موقوفات قرآنی هم توجه داشت و این نوع موقوفات در جامعه گسترش پیدا کنند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین منصور برزگر، مدیر مؤسسه موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله(ع) در ششمین همایش مدیران شعب و مراکز آموزشی این مؤسسه که در شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیاری از موقوفات با نیت تکریم شعائر اهل بیت(ع) هستند، گفت: باید توجه داشته باشیم که در قرآن کریم آیات فراوانی این کتاب آسمانی و لزوم توجه به آن بیان شده است چرا که قرآن نور و برکت است و باعث می‌شود که جامعه هم به لحاظ مادی و هم معنوی سالم باشد بنابراین باید به بحث نذورات و موقوفات قرآنی هم توجه داشت و این نوع موقوفات در جامعه گسترش پیدا کنند.
 
برزگر از اجرای طرح «یاوران قرآن» در این مؤسسه خبر داد و گفت: به‌منظور حمایت از فعالیت‌های قرآنی مؤسسه این طرح برای جذب خیران در شعب مکتب‌القرآن اجرا می‌شود که در آن هر کسی می‌تواند به اندازه وسع و توانایی خود ماهیانه مبلغی را به فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه کمک کند.
 
فعالیت ۲۴۰۰ مؤسسه قرآنی در کشور 
 
وی به فعالیت‌های این موقوفه قرآنی اشاره کرد و گفت: مؤسسه مکتب‌القرآن ثارالله(ع) قریب ۲۵ سال پیش فعالیت خود را از لامرد آغاز کرد و امروز بعد از گذشت این همه سال بحمد الهی دارای ۳۶۰ شعبه در نقاط مختلف کشور و به عنوان یکی از مؤسسات بزرگ کشور مطرح است. رئیس موقوفه قرآنی ثارالله با بیان اینکه هم‌اکنون قریب ۲ هزار و ۴۰۰ مؤسسه قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند که عضو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت هستند، افزود: فعالیت و افزایش این مؤسسات همگی به برکت نظام جمهوری اسلامی است البته هنوز جای کار فراوانی وجود دارد چرا که کار فرهنگی همانند چاهی است که هر چقدر آب هم داخل آن ریخته شود، پر نمی‌شود.
 
برزگر در ادامه به فعالیت‌های این مؤسسه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مؤسسه مکتب‌القرآن تربیت حافظان قرآن کریم است که بدین منظور دوره‌های آموزشی و طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند.
 
مهم‌ترین بخش حفظ قرآن، عمل به آموزه‌های این کتاب آسمانی است
 
دبیر منطقه جنوب اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با تأکید بر اینکه تنها حافظ قرآن بودن کافی نیست و نباید تنها به مسئله حفظ توجه کنند، گفت: مهم‌ترین بخش حفظ قرآن، عمل به این کتاب آسمانی و حامل قرآن بودن است چرا که غایت تمام فعالیت‌های قرآنی عمل به آموزه‌های آیات وحی که درس زندگی هستند، است.
 
برزگر با تصریح اینکه حافظان قرآن باید در منطقه خوب مؤثر واقع شوند، گفت: گاهی اوقات ما حافظ کل قرآن می‌شویم اما همسایه ما حتی بلد نیست از روی قرآن بخواند لذا خوب است که حافظان جهت ترویج فعالیت‌های قرآنی تبلیغات چهره به چهره داشته باشند. 
 
تمام مدیران کشور باید از میان حافظان عامل به قرآن کریم انتخاب شوند

 
وی با بیان اینکه در یک نظام اسلامی باید ارکان مختلف آن قرآنی باشند، گفت:‌ در نظام اسلامی تمام مدیران کشور باید از میان حافظان عامل به قرآن کریم انتخاب شوند یعنی حافظ قرآنی که ابتدا در تهذیب نفس خود کوشاست و سپس در جهت خدمت به مردم تلاش می‌کند.
 
برزگر ادامه داد: یک مدیر قرآنی باید اقشار مختلف مردم را بینند و با ایثار و از جان‌گذشتگی به مردم خدمت کنند لذا ما باید تلاشمان را جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی و تربیت حافظان بیشتر کنیم تا بتوانیم این مسائل را به جامعه منتقل کنیم.
 
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن در ادامه با تصریح اینکه مؤسسه مکتب‌القرآن در نقاط محروم کشور مشغول به فعالیت است، گفت: در این نقاط مسلماً کمبود فضا و امکانات برای آموزش قرآن وجود دارد اما متأسفانه خیران به فعالیت‌های قرآنی کمتر ورود پیدا کرده‌اند.
 
لزوم توجه به تثبیت حفظ قرآن کودکان بعد از اتمام دوره‌های آموزشی
 
عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از مدیران مراکز و شعب مؤسسه خواست تا تنها به راه‌اندازی مهدهای قرآنی اکتفا نکنند، گفت: باید به مرحله تثبیت حفظ و روخوانی کودکان نیز بعد از اتمام دوره‌های مهد توجه داشت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح ملی «پنجره‌ای رو به آسمان» در این مؤسسه اشاره کرد و گفت: پیش از این طرح به نام «پنجره‌های به آسمان در محضر قرآن با مکتب‌القرآن» در مؤسسه اجرا می‌شد اما امسال این طرح را به‌صورت ملی برگزار می‌کنیم.
 
برزگر با بیان اینکه طرح مذکور به منظور تربیت حافظان ۵ جزء قرآن کریم طی ایام تابستان است،‌ گفت: کلاس‌های این طرح از ۲۰ تیرماه سال جاری در نقاط مختلف کشور آغاز خواهند شد.
 
مدیر مؤسسه موقوفه قرآنی مکتب‌القرآن ثارالله(ع) با تصریح اینکه برای این طرح، بسته‌های تشویقی نیز قرار داده‌ایم، گفت: علاوه بر پذیرایی، برگزاری اردوهای هفتگی و همچنین اعزام ممتازان هر کلاس به مشهد مقدس از جمله بسته‌های تشویقی در این طرح است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.