اکبری : وقف به عنوان یک فضیلت و صدقه برای جامعه است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت : وقف به عنوان یک فضیلت و صدقه برای جامعه است چه در احکام اسلامی و چه در ادبیات ما جایگاه خاص خود را دارد.
سه‌شنبه، 22 تير 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
اکبری : وقف به عنوان یک فضیلت و صدقه برای جامعه است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت : وقف به عنوان یک فضیلت و صدقه برای جامعه است چه در احکام اسلامی و چه در ادبیات ما جایگاه خاص خود را دارد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان تهران، علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : در برهه ای از زمان در کشور نیازمند آب انبار،کاروان سرا و پل بودیم اما امروزه نیازهای کشور به مدرسه، جاده، کار آفرینی، آموزش، بیمارستان و ... تغییر کرده است که دلیل آن نیز وضعیت اقتصادی مردم است و باید با احصا و کارشناسی های لازم نیازهای امروز جامعه را برای وقف در اختیار خیران قرار دهیم.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : وقف یک فضیلت و صدقه برای جامعه است و چه در احکام اسلامی و چه در ادبیات این کشور جایگاه خاص خودش را دارد.
 
اکبری در پاسخ به سوالی در رابطه با این که وقف را به عنوان یک صدقه جاریه و یک کار خیر خواهانه در کشور چقدر ضروری می دانید، بیان کرد : لزوم توجه به سنت حسنه وقف و نهادینه کردن آن در شرایط کنونی بسیار زیاد و اساسی است و حتی باید به آن در قوانین بودجه و سایر قوانین دیگر کشور نیز توجه شود.
 
وی اضافه کرد : یک نیت خیر خواهانه، یک تعامل هم زیستی نوین، یک اندیشه اجتماعی و فکر زندگی گروهی است، نگاه کنید که وقتی انسان یک درختی را به صورت مداوم هرس می کند، این درخت باعث شادابی، رشد و توسعه دیگران می شود.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : اگر سنت حسنه وقف را بصورت یک فرهنگ نمادین بتوانیم در جامعه جاری کنیم حتی در بخش فقر زدایی، عدالت و کمک به دیگران می تواند آثارش را نشان دهد.
 
وی اضافه کرد : هر اقدامی که در این زمینه صورت گیرد، باید تشویق شود و استقبال کنیم، به دلیل این که یک ارزش است و همین کار های کوچک، به کاری بزرگ و عام المنفعه تبدیل می شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.