نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه :

برپایی نظام جمهوری اسلامی مهمترین معروف است / تبیین قبح موقوفه خواری به عنوان یک منکر

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برپایی جمهوری اسلامی بالاترین مصداق امر به معروف در کشور بود، گفت : بالاترین منکر حکومت طاغوت و ظالمان در این کشور بود که ملت با رهبری امام خمینی (ره) با آن مبارزه کردند.
چهارشنبه، 23 تير 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
برپایی نظام جمهوری اسلامی مهمترین معروف است / تبیین قبح موقوفه خواری به عنوان یک منکر

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برپایی جمهوری اسلامی بالاترین مصداق امر به معروف در کشور بود، گفت : بالاترین منکر حکومت طاغوت و ظالمان در این کشور بود که ملت با رهبری امام خمینی (ره) با آن مبارزه کردند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی در اولین نشست تخصصی ائمه جماعات عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی کشور  که به میزبانی این سازمان در تهران بر گزار شد  اظهار داشت : پیامبر اکرم (ص) فرموده اند که آمر به معروف جانشین خدا و رسول اکرم (ص) است و امام علی (ع) نیز اصل و اساس دین اسلام و هدف نهایی آن را امر به معروف و نهی از منکر و اقامه حدود الهی مطرح کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه اخیرا شبهه ای در کشور مطرح می شود که مگر در زمان شاه مردم به نماز، روزه و عزاداری برای امام حسین (ع) نمی پرداختند پس برای چه انقلاب اسلامی به وجود آمد، گفت: در زمان شاه به این موارد پرداخته می شد اما اصل و اساس دین اسلام مبنی بر امر به معروف و نهی از منکر یعنی مبارزه با ظلم و ستم و عدم سلطه کفار در نظر گرفته نمی شد و در آن زمان دشمنان دین در کشور حاکم بودند و مسئولیت های مهم کشور را بر عهده داشتند.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امام سجاد (ع) می فرمایند هر کس امر به معروف و نهی از منکر را که دو خصلت خداوند است به پا دارد خداوند آن را عزیز می کند و هر کس آن را نادیده بگیرد خداوند خوار و ذلیلش می کند، گفت: ملت ایران این خصلت خداوند را برپا کرد و در مقابل استکبار جهانی نیز ایستاده است و مورد عزت خداوند قرار گرفته است.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری رمز و راز و اساس این انقلاب از ابتدا تاکنون را عمل کردن بر اساس سیره انقلابی و جهادی مطرح کرده است، گفت: ایشان فرمودند در هر زمینه ای اگر با آمریکا و دیگر دشمنان از قبیل رژیم صهیونیستی روشن سخن بگوییم، موفق بوده ایم و هر کجا غیر از این عمل کنیم، شکست خواهیم خورد.
 
وی با بیان اینکه برپایی جمهوری اسلامی بالاترین مصداق عمل به معروف در این کشور است، تصریح کرد: بالاترین منکر حکومت طاغوت و ستمگران در این کشور بود که ملت با رهبری امام خمینی (ره) با آن مبارزه کردند و هم اکنون نیز با تدابیر مقام معظم رهبری در برابر حاکمیت آمریکا و دیگر دشمنان در این کشور ایستاده اند.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه سازمان اوقاف دارای یک میلیون و 400 هزار رقبه اعم از مسجد، حسینیه و خانه مسکونی در این کشور است، افزود: باید اهمیت پرداخت حق و حقوق موقوفات و قبح موقوفه خواری به عنوان یک منکر  برای مستاجران موقوفات  بیان شود.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با ارایه پیشنهادهایی  به شورای امر به معروف و نهی از منکر گفت: احیای این فریضه الهی نیازمند ضمانت اجرایی است و باید دستگاه ها و نهادهای مختلف نیز از آن حمایت کنند و ستاد مرکزی هم برای هر دستگاه ارزیابی ای از عملکردهایشان داشته باشد.
 
وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید از دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور آغاز کرد و در این زمینه باید ابعاد معروف و منکر هر دستگاه و همچنین میزان تطبیق سیاست های آن دستگاه با تدابیر مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی شناسایی شود و میزان انحراف آنها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر تذکر داده شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.