مجموعه مقالات کنگره امامزاده محمد هلال بن علی(ع)به چاپ رسید

مجموعه مقالات نخستین کنگره ملی محمد هلال بن علی(ع)به همت سازمان چاپ و انتشارات وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در دو جلد به چاپ رسید.
يکشنبه، 27 تير 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
مجموعه مقالات کنگره امامزاده محمد هلال بن علی(ع)به چاپ رسید

مجموعه مقالات نخستین کنگره ملی محمد هلال بن علی(ع)به همت سازمان چاپ و انتشارات وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در دو جلد به چاپ رسید.
 
به گزارش راسخون، در مجموعه مقالات برگزیده کنگره که در دو جلد و در شمارگان دو هزار نسخه به چاپ رسیده است مباحث علمی و پژوهشی مرتبط با نخستین کنگره امامزاده محمد هلال بن علی (ع)مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
 
در جلد اول مجموعه مقالات درفصل نخست به نسب شناسی حضرت محمد هلال(ع)پرداخته شده است و موضوعاتی مانند شخصیت شناسی امامزاده به قلم نوروز امینی،بررسی و معرفی نسبی امامزاده به قلم سجاد حبیبی،جستاری در تبار شناسی امامزادگان همنام با امامزاده محمد هلال بن علی(ع)،معرفی نسب و شخصیت امامه بنت ابی العاص به قلم احمد عسکری و سمیه ذوقی،بررسی و تبیین چگونگی نسبت امامزاده با خاندان علوی ،مروری بر زندگی محمد هلال و بررسی علل مهاجرت امامزاده محمد هلال به قلم سید کریم خوش نظر و مهسا شیرخانی زرین مورد بحث وبررسی قرار گرفته  است.
 
در فصل دوم نیز که به آستان مقدس حضرت محمد هلال از منظر معماری ،قدمت بنا و گردشگری نگریسته شده است هفت مقاله علمی پژوهشی به چاپ رسیده است.
 
در این فصل مقالاتی با عنوان چشم اندازی بر چگونگی بناهای آستان مقدس جضرت محمد هلال ابن علی(ع) و سیر تاریخی آن به قلم رضا سعادت نیا و راضیه قناعتی،معرفی ضریح مظهر امامزاده از منظر نقوش و کتیبه های فلزی به قلم اسراء صالحی،تاثیر معماری آستان مقدس محمد هلال بر مخاطبان با تاکید بر تزئینات به قلم زینب السادات حسینی و خورشید مهدوی ،شخصیت شناسی سیمای بنای بقعه متبرکه محمد هلال از طریق قیاس بناهای سنتی و معاصر اران و بیدگل به قلم حبیب اله پورابراهیمی ،نقش بقاع متبرکه در جذب توریسم مذهبی و تاثیر آن بر جامعه میزبان به قلم محمد سبحانی یامچی و تحلیل فرصت های گردشگری مذهبی در جوار استان مقدس جضرت محمد هلال به قلم صدیقه کیانی سلمی و سمیه مختاری تهیه و چاپ شده است.
 
این مجموعه دو جلدی در در 321 صفحه منتشر و در دسترس علاقه مندان است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.