رویکردهای سازمان اوقاف دراجرای اقتصادمقاومتی اعلام شد / مردمی کردن اقتصاد وقف و عدالت محوری

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف ،با تبیین رویکردهای اقتصاد مقاومتی در این سازمان ، مردمی کردن اقتصاد وقف ، عدالت محوری و دانش پایه بودن را برخی از این محورها دانست.
چهارشنبه، 6 مرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
رویکردهای سازمان اوقاف دراجرای اقتصادمقاومتی اعلام شد / مردمی کردن اقتصاد وقف و عدالت محوری

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف ،با تبیین رویکردهای اقتصاد مقاومتی در این سازمان ، مردمی کردن اقتصاد وقف ، عدالت محوری و دانش پایه بودن را برخی از این محورها دانست.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد روح الامینی روز سه شنبه 5 مرداد ماه در نشست مدیران و مسئولان سازمان اوقاف در تهران با تبیین  عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی درسازمان اوقاف اظهار داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی در سازمان اوقاف با تشکیل کارگروه اقتصادی و بررسی عملکردها مورد توجه و در حال پیگیری  است.
 
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی راهی برای جلوگیری از آسیب پذیری و شکنندگی اقتصادی در کشوراست به  تبیین اقدامات برای اجرای اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود:با توجه به ابلاغیه های اقتصاد مقاومتی دردستگاه های دولتی، محور اصلی این ابلاغیه ها توانمند سازی و احیای اقتصاد بومی است ،براین اساس اقتصاد مقاومتی می تواند بر همه مشکلات کشورفایق اید و دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی و شهیدان را استمرار بخشد.
 
روح الامینی افزود:چهار محور اصلی مردمی کردن اقتصاد وقف ، درون زایی و برون پایه بودن ،ارتقاء بهره وری اقتصادی موقوفات و برون گرایی فراملی و دانش بنیان کردن اقتصاد وقف در سازمان اوقاف مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به محورهای مورد تاکید دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد:رویکردهای اقتصاد مقاومتی در سازمان اوقاف و امور خیریه باید بر پایه عدالت محوری باشد.
 
روح الامینی با بیان اینکه بعد از ابلاغیه دولت،"قرارگاه اقتصاد مقاومتی" در سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل شده است تصریح کرد:اقتصاد مقاومتی فقط تکلیفی برای دستگاه هایی که فعالیت اقتصادی دارند نیست بلکه سایردستگاه های دولتی نیز دراجرای آن نقش دارند.
 
روح الامینی با اشاره به لزوم همانند سازی وظایف دستگاه های دولتی برای اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: فرهنگ سازی ،طراحی و اجرای الگوی رسانه ای و تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله وظایفی است که برای دستگاه های دولتی در اقتصاد مقاومتی دیده شده است.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف ارائه طرح اقتصاد مقاومتی بر مبنای برنامه پنجساله و یک ساله  در سازمان اوقاف را در این راستا دانست و گفت:با درنظر گرفتن  بندهای 24گانه اقتصاد مقاومتی باید با تعریف وظایف برای معاونت های سازمان اوقاف نقش موثری در نظر گرفته شود.
 
وی افزود: در این زمینه با تامین شرایط  و منابع مالی ، امکانات،تسهیل و تشویق مشارکت جمعی  برای حضور مردم ، خیرین و اصحاب وقف و بقاع متبرکه ، می توان وقف را به سمت و سوی کاهش مشکلات اقتصادی کشور سوق داد.
 
وی تصریح کرد: باید در سازمان اوقاف از ظرفیت های مردم و ظرفیت های برون سازمانی استفاده بهینه کرد و در این زمینه اطلاع رسانی و شفاف سازی عملکرد سنت مثمر ثمر خواهد بود.
 
روح الامینی توجه به اقتصاد دانش بنیان را در سازمان اوقاف مورد تاکید قرار داد و افزود:برای تحقق این هدف می توان خلاهای حقوقی را برطرف کرد و با سمت و سو دادن به پایان نامه ها از توان علمی دانشگاه ها بهره برداری کرد.
 
روح الامینی ، بروز کردن اجارات موقوفات را مولفه مهمی برای افزایش بهره وری اقتصادی در سازمان اوقاف دانست و افزود:با اصلاح ساختار و بهینه سازی اجارات و جلوگیری از اتلاف انرژی در مرکز و استان ها می توان اقتصاد مقاومتی را اجرایی و در کشورصرفه جویی کرد.
 
وی تلفیق ،تجهیز و مکانیزه کردن اراضی کوچک وقفی در سراسر کشور را از دیگر راهکارهای اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در سازمان اوقاف دانست و گفت:خوشبختانه بیشتر این موارد در برنامه پنجساله سازمان اوقاف در نظر گرفته شده است.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف در پایان ، صرفه جویی در هزینه های ستادی و چابک سازی در سازمان اوقاف را به عنوان مهم ترین محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی در سازمان اوقاف در سال جاری برشمرد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.