حجت الاسلام شرفخانی :

دشمن به دنبال تخریب امامزادگان است / ایجاد 2800 مرکزفرهنگی وقرآنی دربقاع متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب امامزادگان به عنوان پایگا ههای فعال در جنگ نرم است تصریح کرد : تکریم وبزرگداشت امامزادگان به منزله تکریم اهل بیت و نشانه مودت وارادت ملت ایران نسبت به قرآن و عترت است.
دوشنبه، 18 مرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
دشمن به دنبال تخریب امامزادگان است / ایجاد 2800 مرکزفرهنگی وقرآنی دربقاع متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب امامزادگان به عنوان پایگا ههای فعال در جنگ نرم است تصریح کرد : تکریم وبزرگداشت امامزادگان به منزله تکریم اهل بیت و نشانه مودت وارادت ملت ایران نسبت به قرآن و عترت است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در نشست خبری روز بزرگداشت امامزادگان و تکریم اصحاب رسانه  با تبریک روز ملی امامزادگان و روز  خبرنگار و گرامیداشت یاد خبر نگاران شهید وایثار گر  اظهار داشت:روز خبرنگار  را که روز پیام رسانان صادق ، امانتداری ، ،تعهد،دلسوزی و خدمت صادقانه است به همه خبرنگاران تبریک و تهنیت می گویم.
 
وی گفت:خبرنگاران راویان صدیقی هستند که در مسیر و راه پیامبران گام نهاده اند  و امیدوارم روز 17 مرداد که به نام سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی نامیده می شود با تاسی از الگوی خبرنگاران شهید برای ما الگو  واسوه  باشد.
 
 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف که در آستانه پنجم ذیقعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان سخن می گفت با تبریک ولادت امام هشتم شیعیان و گرامیداشت دهه کرامت با ارائه گزارش عملکرد اقدامات فرهنگی سازمان در سطح کشورخاطرنشان کرد:سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای  تدا بیر مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب   فرهنگی ، سند چشم اندازی را بر مبنای سیاست های فرهنگی نظام جمهوری اسلام طراحی وبه اجرا گذاشته  است.
 
وی ادامه داد:دراین  سند چشم انداز به عنوان سند بالا دستی سازمان اوقاف ،رسالت ها ،اهداف کلان، راهبردها و راهکارهایی بر اساس برنامه های  یکساله و پنجساله طراحی و به استان ها ابلاغ شده است.
 
وی خاطر نشان کرد:در این زمینه دو رویکرد وجود دارد که آماده سازی زیر ساخت های امامزادگان و بقاع متبرکه  ورویکرد فرهنگی و قطب فرهنگی شدن از جمله آنها است.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برنامه های ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه توسعه وعمران امامزادگان با تعریف  پروژه های عمرانی و فرهنگی در بقاع متبرکه تصریح کرد:در سال جاری بر مبنای برنامه ابلاغی با استفاده از ظرفیت های مردمی در یک هزار و 999 امامزاده و بقعه متبرکه برنامه عمرانی  و فعالیت های گسترده ای  جهت توسعه و بهسازی و بازسازی امامزادگان  انجام و درحال انجام است.
 
وی اضافه کرد:همچنین در سه هزار و 59  امامزاده و بقعه متبرکه اقداماتی جهت تعمیر و مرمت بقاع متبرکه  صورت گرفته است و یا در دست اجراست.
 
حجت الاسلام شرفخانی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از اعتبارات مورد نیاز این طرحها  از طریق ظرفیت های مردمی در طرح مودت تامین شده است افزود:جذب مشارکت های مردمی در دو بخش ریالی و خدماتی است و اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیار ریال در سال گذشته و امسال پیش بینی شده است .
 
وی با ابراز تاسف از عدم اختصاص اعتبارات عمرانی برای بقاع متبرکه از سوی دولت تصریح کرد:40 درصد از این اعتبارات از محل نذورتامین می شود.
 
حجت الاسلام شرفخانی  تاکید کرد:تمام عواید بقاع متبرکه اعم از نذور ، هدایا و کمک های مردمی در خود امامزادگان هزینه می شود و هیچ مبلغی به سازمان اوقاف منتقل نمی شود بلکه ساختار مدیریتی به نحوی است که عواید در سامانه  جامع مدیریتی سازمان اوقاف ثبت و هزینه کرد آن مشخص می شود.
 
حجت الاسلام شرفخانی با  اشاره به مدیریت امامزادگان با بیان  اینکه مدیریت امامزادگان به صورت مردمی است افزود:هیئت امنا، امامزادگان را بر اساس احکامی که از سازمان اوقاف وادارات اوقاف دریافت می کنند اداره می کنندو نقش اساسی واصلی را مردم بر عهده دارند.
 
وی افزود : همچنین بخش عمده ای از اعضای هیئت امناء امامزادگان افتخاری هستند و در آستان مقدس امامزادگان بدون دریافت ریالی فعالیت  می کنند.
 
تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در بخش دیگری از این نشست خبری  به راهبرد تبدیل شدن امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و افزود: در این چارچوب در 2800امامزاده مراکز  فرهنگی و قرانی ایجاد  شده است.
 
حجت الاسلام شرفخانی آماده سازی زیر ساخت ها ی فرهنگی، راه اندازی مراکز آموزشی، کتابخانه و امکانات  مجازی را از جمله اقداماتی دانست که در تقویت مراکز فرهنگی و قرانی امامزادگان مورد توجه قرار گرفته است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.