نقیب : دانشگاه علوم و معارف قرآن برای سال جدید 4700 دانشجو ظرفیت دارد

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف وامور خیریه ازآمادگی پذیرش بیش از 4700 داوطلب برای سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.
پنجشنبه، 21 مرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
نقیب : دانشگاه علوم و معارف قرآن برای سال جدید 4700 دانشجو ظرفیت دارد

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف وامور خیریه ازآمادگی پذیرش بیش از 4700 داوطلب برای سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام دکتر  نقیب ، با تشریح برنامه های آموزشی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید ، به ارائه گزارشی از روند ثبت نام و پذیرش داوطلبان و علاقه مندان تحصیل در رشته های تخصصی قرآن کریم پرداخت.
 
حجت الاسلام نقیب در این خصوص اظهار کرد : امسال با توجه به راه اندازی دوره تحصیلی شبانه در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در کلیه مقاطع تحصیلی ، این دانشگاه برای سال جدید آمادگی خود را برای پذیرش 4816 نفر به وزارت علوم و سازمان سنجش اعلام نموده است.
 
وی افزود : در مقطع کارشناسی پیوسته در مجموع 3355 ظرفیت شامل 1890 نفر برای دوره های روزانه و 1465 نفر برای دوره های شبانه و همچنین 2050 نفر ویژه خواهران و 1305 نفر ویژه برادران درنظر گرفته شده است. همچنین در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز تعداد 75 نفر ظرفیت پذیرش وجود دارد.
 
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف فرآن کریم همچینین بیان کرد : در مقطع کارشناسی ارشد نیز 1370 ظرفیت به وزارت علوم اعلام شده است که شامل 665 نفر برای دوره روزانه ، 665 نفر ویژه دوره شبانه و همچنین 40 نفر نیز مخصوص استعدادهای درخشان است  که در مجموع 690 ظرفیت ویژه خواهران و 640 ظرفیت نیز ویژه برادران است.
 
وی در ادامه در خصوص مقطع دکتری نیز گفت : در این مقطع نیز با احتساب 7 ظرفیت برای دوره روزانه ، 7 ظرفیت برای شبانه و 2 نفر نیز ویژه استعدادهای درخشان مجموعاً شامل 16 ظرفیت است.
 
دکتر نقیب همچنین با بیان اینکه تحصیل در مقطع دکتری تنها در دانشکده تفسیر و معارف قرآن قم امکان پذیر است ، اظهار کرد : در این مقطع برای دانشکده های دیگر نیز از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری درخواست مجوز کرده ایم ، اما تا کنون پاسخی دریافت نشده است. اما با توجه به اینکه پذیرش دکتری در یک دانشکده ، مشکلاتی را نیز برای برخی از علاقه مندان شرکت در این مقطع به وجود آورده است ، در نظر داریم پذیرفتگان این مقطع با توجه به اینکه در دانشکده قم پذیرفته می شوند اما بتوانند در برخی دانشکده های بزرگ دانشگاه مشغول تحصیل شوند.
 
وی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به اینکه هم اکنون در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از 80 عضو هیأت علمی و در مجموع 500 استاد حق التدریسی استفاده می شود ، گفت : در سال تحصیلی پیش رو به دنبال جذب هیأت علمی برای دانشکده های بزرگ نیستیم اما برای دانشکده های نابرخورد همچون زابل ، زاهدان و خرم آباد ، سعی داریم تا حد امکان اعضای هیأت علمی جدیدی جذب نمائیم.
 
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم همچنین در پایان در خصوص تغییر منابع درسی نیز خاطرنشان کرد :  با توجه به ابلاغ قانون تجمیع رشته ها از سوی وزارت علوم ، هنوز دستورالعمل اجرای این قانون از سوی این وزارت ابلاغ نگردیده است و به همین دلیل منابع درسی بدون تغییر همچون سال گذشته ارائه خواهند شد
/2759/   



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.