قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه :

اوقاف باید در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشرو باشد

عبد الرضا عابد با بیان اینکه سازمان اوقاف باید پیشرو در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی باشد اظهار کرد : تحقق اقتصاد مقاومتی در ادارات اوقاف کل کشور نیازمند توجه به این رویکرد مهم است.
دوشنبه، 25 مرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
اوقاف باید در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشرو باشد

عبد الرضا عابد با بیان اینکه سازمان اوقاف باید پیشرو در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی باشد اظهار کرد : تحقق اقتصاد مقاومتی در ادارات اوقاف کل کشور نیازمند توجه به این رویکرد مهم است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهندس عبد الر ضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه در نخستین جلسه نظارت ستادی از اداره کل اوقاف  استان همدان اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه یک سازمان انقلابی و تحول‎گراست که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی براساس منویات مقام معظم رهبری فعالیت می‎کند.
 
وی با اشاره به لزوم تحقق فرمان رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی گفت: مسئله اقتصاد مقاومتی و تحقق این امر باعث افتخار و عزت کشور می‏‎شود که باید بر روی این مهم تمرکز ویژه‎ای کرد.
 
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عمل به اقتصاد مقاومتی را ضامن استقلال اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: با این مهم وابستگی کشور به درآمدهای نفتی قطع می‎شود.
 
وی با اشاره به حماسه‎آفرینی‏‎های همدان در هشت سال دفاع مقدس، به تبیین شخصیت  شهید سردار همدانی پرداخت و با بیان اینکه این شهید بزرگوار محور مقاومت در سوریه را تقویت کرد، افزود: سابقه همدان نشان از صبغه دینی و فرهنگی این شهر دارد که باید از این ظرفیت بهترین بهره را برد.
 
عابد توجه فرهنگ قرآنی و الهی وقف را نیز یک ظرفیت عظیم برای تعالی و پیشرفت جامعه عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه‎ریزی ایجاد موقوفات جدید و نو و گسترش آن باید مد نظر جدی قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه نباید به وضعیت موجود در بحث موقوفات قانع بود، افزود: براساس برنامه‎ریزی و سیاست‏‎های ریاست اوقاف کشور، باید این سازمان در تمام ابعاد به یک سازمان تحول‎گرا و چابک تبدیل شود.
 
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه برخورداری از انضباط اداری و مالی و عمل به قوانین و مقررات را یک اصل در این سازمان برشمرد و افزود: طبق بررسی‎های صورت گرفته عملکرد اداره کل اوقاف استان همدان نیز مطلوب بوده است.
 
وی با بیان اینکه باید این شرایط را نسبت به وضعیت فعلی بهبود بخشید، تصریح کرد: باید تلاش‎های زیادی در امر موقوفات صورت پذیرد.
 
عابد با بیان اینکه سازمان اوقاف باید پیشرو در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، اظهار کرد: مدیریت امور اقتصادی موقوفات یک امر مهم در این سازمان بوده که تحقق فریضه اقتصاد مقاومتی در ادارات کل کشور در توجه به این مد نظر است.
 
وی موقوفات جاری را یک امانت الهی عنوان کرد و گفت: لذا کارکنان اوقاف باید با تمام توان به نیات واقفان خیراندیش که در وقف‎نامه‎ها درج شده است عمل کنند.
 
حجت‎الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز با بیان گزارش عملکرد اجرایی این سازمان اظهار کرد: مشکل مطالبات قانونی سازمان اوقاف استان از دستگاه‎های اجرایی با مساعدت و کمک سازمان بازرسی کل استان و دیوان محاسبات در حال پیگیری و رسیدن به وضعیت مطلوب است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.