اخذ سند بعد از نیم قرن برای موقوفات خوانسار

دو موقوفه بزرگ شهرستان خوانسار با پی گیری های مداوم پس از نیم قرن سنددار شدند .
دوشنبه، 1 شهريور 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
اخذ سند بعد از نیم قرن برای موقوفات خوانسار

دو موقوفه بزرگ شهرستان خوانسار با پی گیری های مداوم پس از نیم قرن سنددار شدند .
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت : در راستای حفظ و حراست با رویکرد صیانت از حقوق موقوفات و واقفین نیک اندیش اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در پنج ماه نخست سال جاری موفق شده است تا 17 سند برای موقوفات اخذ و 12 موقوفه را نیز تحدید حدود نماید.
 
وی در ادامه افزود: در همین راستا و با پی گیری های مداوم پرسنل واحد حقوقی و ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار موفق شدند تا پس از 50 سال اسناد موقوفه طوبی سلطان و محمد باقر قودجانی را اخذ کنند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در ادامه بیان کرد: موقوفه طوبی سلطان 673 هزار و 432 متر مربع و موقوفه محمد باقر قودجانی 2 میلیون و 693 هزار و 642 متر مربع مساحت دارند.
 
حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه گفت: موقوفه موری زان نیز با نظریه هیئت نظارت پس از 20 سال سند دار شد که این موقوفه نیز مساحت آن 1712 متر مربع می باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین با تلاش و پی گیری های این اداره وقفیت قبرستان بزرگ خوانسار به نام قبرستان شرقی یا 13 محرم اثبات شد و با حکم دیوان عدالت اداری مالکیت شهرداری خلع و مالکیت موقوفه به رسیمت شناخته شد که این قبرستان محل دفن بسیاری از علما، مجتهدین، ادبا و دانشمندان این شهرستان است و مساحت آن نیز 10 هزار و 500 متر مربع است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در ادامه گفت: 6 دانگ موقوفه حاج صانع نیز به مساحت 3 هزار و 23 متر مربع نیز سند دار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در پایان افزود: مساحت کل موقوفاتی که در سال جدید سند دار شده اند 3 میلیون و 382 هزار و 413 متر مربع می باشند که ارزش آن ها بالغ بر بیش از 80 میلیارد ریال برآورد می شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.