«لطیفی» زندگی «کربلایی کاظم ساروقی» رامی‌سازد / ماجرای بی‌سوادی که یک‌شبه درامام زاده 72تن حافظ قرآن ‌شد

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از ساخت فیلم سینمایی «کربلایی کاظم ساروقی» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن در حاشیه نشست خبری طرح 1450 از تولید فیلم و سریال در این شبکه خبر داد و گفت: در دوره مدیریتی پیش از من بحث فیلم و سریال از شبکه قرآن حذف شد اما با تلاشی که در این زمینه انجام شده قرار است بحث فیلم و سریال در شبکه رونق بگیرد و حتی طرح‌های مختلفی برای تولید فیلم و سریال به دست ما رسیده است. وی افزود: برای تولید فیلم و سریال در شبکه نیاز است در ساختار شبکه قرآن و معارف سیما تجدید نظر شود و باید بخش فیلم و سریال به جدول پخش افزوده شود. محمدزاده از ساخت فیلم «کربلایی کاظم ساروقی» در شبکه قرآن خبر داد و گفت: فیلمنامه‌ای توسط آقای محمدحسین لطیفی به دست ما رسیده که درباره زندگینامه کربلایی کاظم ساروقی است. این فرد کسی بوده که به اذن الهی و با وجود بی‌سوادی یک شبه حافظ کل قرآن شده است از این رو ساخت این فیلم به عنوان اولین پروژه در دستور کار شبکه قرآن قرار دارد. کربلایی کاظم در سال 1300 هجری قمری در روستای ساروق اراک بدنیا آمد و در همان روستا هم زندگی می‌کرد. سواد خواندن و نوشتن نداشت که داستان حافظ قرآن شدن او در دوران جوانیش اتفاق افتاد. و با عنایت الهی و حضور در امامزادگان ۷۲تن ساروق یکباره حافظ قرآن شده‌است. روستای ساروق آرامگاه مردان و زنانی از تبار پاک ائمه است که به صورت دسته جمعی از کربلا به مقصد توس برای زیارت علی بن موسی الرضا (ع) عازم بودند و به دست مزدوران مامون در همین محل به شهادت رسیدند. روستای ساروق دارای سابقه تاریخی بسیار طولانی است و بیش از 850 سال قدمت دارد و از چهار محله به نام های قلعه بالا، ساروق، گرگان علیا و گرگان سفلی است. امامزاده 72تن مربوط به 587 هجری قمری در محله مرکزی و قدیمی آن واقع شده است. بنای امامزادگان 72 تن که دارای 3 گنبد است مربوط به سده ششم هجری است که در سال 1316 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. مرحوم کربلایی کاظم ساروقی در روز عاشورای سال 1378 هجری قمری در قم وفات کرد. /2759/
چهارشنبه، 17 شهريور 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
«لطیفی» زندگی «کربلایی کاظم ساروقی» رامی‌سازد / ماجرای بی‌سوادی که یک‌شبه درامام زاده 72تن حافظ قرآن ‌شد

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از ساخت فیلم سینمایی «کربلایی کاظم ساروقی» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن در حاشیه نشست خبری طرح 1450  از تولید فیلم و سریال در این شبکه خبر داد و گفت: در دوره مدیریتی پیش از من بحث فیلم و سریال از شبکه قرآن حذف شد اما با تلاشی که در این زمینه انجام شده قرار است بحث فیلم و سریال در شبکه رونق بگیرد و حتی طرح‌های مختلفی برای تولید فیلم و سریال به دست ما رسیده است.
 
وی افزود: برای تولید فیلم و سریال در شبکه نیاز است در ساختار شبکه قرآن و معارف سیما تجدید نظر شود و باید بخش فیلم و سریال به جدول پخش افزوده شود.
 
محمدزاده از ساخت فیلم «کربلایی کاظم ساروقی» در شبکه قرآن خبر داد و گفت: فیلمنامه‌ای توسط آقای محمدحسین لطیفی به دست ما رسیده که درباره زندگینامه کربلایی کاظم ساروقی است. این فرد کسی بوده که به اذن الهی و با وجود بی‌سوادی یک شبه حافظ کل  قرآن شده است از این رو ساخت این فیلم به عنوان اولین پروژه در دستور کار شبکه قرآن قرار دارد.
 
کربلایی کاظم در سال 1300 هجری قمری در روستای ساروق اراک بدنیا آمد و در همان روستا هم زندگی می‌کرد. سواد خواندن و نوشتن نداشت که داستان حافظ قرآن شدن او در دوران جوانیش اتفاق افتاد. و با عنایت الهی و حضور در امامزادگان ۷۲تن ساروق یکباره حافظ قرآن شده‌است.
 
روستای ساروق آرامگاه مردان و زنانی از تبار پاک ائمه است که  به صورت دسته جمعی از کربلا به مقصد توس برای زیارت علی بن موسی الرضا (ع) عازم بودند و به دست مزدوران مامون در همین محل به شهادت رسیدند. روستای ساروق دارای سابقه تاریخی بسیار طولانی است و بیش از 850 سال قدمت دارد و از چهار محله به نام های قلعه بالا، ساروق، گرگان علیا و گرگان سفلی است. امامزاده 72تن مربوط به 587 هجری قمری در محله مرکزی و قدیمی آن واقع شده است.
 
بنای امامزادگان 72 تن که دارای 3 گنبد است مربوط به سده ششم هجری است که در سال 1316 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
مرحوم کربلایی کاظم ساروقی در روز عاشورای سال 1378 هجری قمری در قم وفات کرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.