کاربردها و قابلیت های پورت های USB-C

در این مطلب قصد داریم به معرفی کاربردها و قابلیت های پورت های USB نوع C تعبیه شده در مک بوک های جدید اپل بپردازیم.
يکشنبه، 9 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمود عالی نژادیان
موارد بیشتر برای شما
 کاربردها و قابلیت های پورت های USB-C

در این مطلب قصد داریم به معرفی کاربردها و قابلیت های پورت های USB نوع C تعبیه شده در مک بوک های جدید اپل بپردازیم.

 

به گزارش راسخون به نقل از کلیک ، اپل به تازگی از مک بوک جدید خود یعنی MacBook Pro با صفحه نمایش های ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی رونمایی کرده است. این مک بوک جدید همانند مک بوک ۱۲ اینچی که سال گذشته عرضه شد، کاملا با پورت USB نوع C سازگار است.

 

اپل پورت USB نوع C را در قالب یک پورت تاندربولت ۳ عرضه کرده است که به معنای این است که هر وسیله ای که به این پورت متصل شود، پورت تاندر بولت بسته به نوع آن، به عنوان یک پورت USB نوع C عمل می کند. همانطور که همه می دانیم پورت USB-C یک پورت چند منظوره است و برای موارد مختلفی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

در ادامه شما را بیشتر را با پورت های USB-C که در مک بوک های جدید اپل به کار گرفته شده اند، آشنا خواهیم کرد.

 

سازگاری با وسایل مجهز به پورت USB نوع A (قابلیت سازگاری عقب رو)

مک بوک های اپل سال ها با پورت USB نوع A عرضه شدند و موس ها و پرینترها به وسیله این پورت به مک بوک ها متصل می شدند. خبر خوب این است که امکان استفاده از این وسایل در مک بوک های مجهز به USB-C نیز وجود دارد؛ اما به دلیل اینکه اندازه پورت USB-C بسیار کوچک تر از USB-A است، کاربران باید برای اتصال وسایل دارای پورت USB-A به USB-C از مبدل استفاده کنند.

 

قابلیت استفاده از تمام پورت ها به عنوان پورت تاندربولت ۳ و پورت USB-C

نکته جالب در مورد پورت های مک بوک های جدید این است که می توان از آن ها هم به عنوان پورت تاندربولت ۳ استفاده کرد و هم به عنوان USB-C. پورت تاندربولت ۳ امکان اتصال مک بوک ها را به ۲ نمایشگر ۴K به صورت همزمان فراهم می کند. این پورت امکان انتقال سریع تر داده ها بین مک بوک و هارد ها را نیز فراهم می کند. یکی از ویژگی های بسیار خوب پورت تاندربولت ۳، امکان اتصال چندین وسیله خارجی و نمایشگر به مک بوک با استفاده از یک پورت است. در مک بوک های جدید اپل، تمام قابلیت های پورت تاندربولت ۳ در پورت های USB-C گنجانده شده است.

 

قابلیت وارد کردن پورت از هر دو سمت

همانطور که می دانید پورت USB-A را تنها می توان از یک سمت وارد کرد و ممکن است گاهی اوقات فراموش کنید که آن را باید از کدام سمت (بالا یا پایین) وارد کنید. گاهی اوقات ممکن است پورت های USB وسایل در قسمت هایی تعبیه شده باشند که دسترسی به آن ها آسان نباشد و یا ممکن است نور کافی در قسمت هایی که پورت USB قرار دارد، وجود نداشته باشد و نتوانید تشخیص دهید پورت را از کدام سمت باید وارد کنید. وارد کردن پورت USB-A در تمام این موارد کار نسبتا دشواری است؛ اما در مورد USB-C چنین مشکلی وجود ندارد؛ زیرا این پورت دو طرفه است و از هر دو طرف می توان آن را وارد کرد.

 

قابلیت انتقال بسیار سریع

چنانچه وسایل شما مجهز به پورت تاندربولت ۳ نیست، هیچ مشکلی وجود ندارد. سرعت انتقال پورت USB-C، پنج گیگابیت در ثانیه است. در صورتی که هر دو وسیله مورد استفاده برای انتقال فایل ها، مجهز به این پورت باشند، انتقال فایل ها با سرعت بسیار بالایی صورت می گیرد.

 

قابلیت های زیاد

از پورت USB-C در موارد زیادی می توان استفاده کرد. شما می توانید از این پورت برای اتصال مک بوک به نمایشگرها، شارژ آن و همچنین انتقال اطلاعات به آن استفاده کنید. برای اتصال وسایل فاقد پورت USB-C به وسایل مجهز به این پورت، می توانید از مبدل ها و دانگل های مختلف استفاده کنید. با توجه به راحتی استفاده از این پورت، قدرت انتقال بالای آن و دوطرفه بودن آن، قطعا تمام وسایل به تدریج به این پورت مجهز خواهند شد و مهم تر اینکه این پورت در آینده می تواند جایگزین بسیاری از پورت های مورد استفاده در حال حاضر شود.

 

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.