برپایی 18 موکب ازسوی ادارات اوقاف کشوربرا ی ارائه خدمات به زائران حسینی / ارائه خدمات تاسه روزبعدازاربعین

همزمان با حضور میلیونی زایران وعاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در کنگره عظیم اربعین ادارات اوقاف وامورخیریه سراسر کشور به ویژه استانهای مرزی با برباپی موکب به ارایه خدمات به زائران وارادتمندان حسینی می پردازند.
يکشنبه، 23 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
برپایی 18 موکب ازسوی ادارات اوقاف کشوربرا ی ارائه خدمات به زائران حسینی / ارائه خدمات تاسه روزبعدازاربعین

همزمان با حضور میلیونی زایران وعاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در کنگره عظیم اربعین ادارات اوقاف وامورخیریه سراسر کشور به ویژه استانهای مرزی با برباپی موکب به ارایه خدمات به زائران وارادتمندان حسینی می پردازند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، به منظور اجرای نیات واقفان خیر اندیش و ارائه تسهیلات لازم به زائران وعاشقان سید وسالار شهیدان  تمهیدات لازم برای برپایی 18 موکب در نقاط مختلف مرزی و مسیرهای عبور زائران فراهم شده است که تا سه روز بعد از اربعین نیز برپا خواهد بود.
 
  موکب فاطمه الزهرا(س) به 350 هزار زائر اربعین خدمات رسانی می کند
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از خدمات‌دهی موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر به عنوان بزرگترین موکب غرب کشور به 350 هزار نفر خبر داد.
 
حجت‌الاسلام حسین قبادی در حاشیه افتتاح موکب فاطمه الزهرا(س) در جمع خبرنگاران با اشاره به اربعین سید و سالار شهیدان از برپایی بزرگترین موکب غرب کشور در شهرستان ملایر به منظور خدمات‎دهی به زوار حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‎(ع) خبر داد.
 
وی افزود: این موکب بزرگترین موکب غرب کشور با عنوان موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) در مساحت 30 هزار متر در بهشت هاجر ملایر برپا شده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: این موکب با همکاری اداره اوقاف، دستگاه‌ها و نهادهای خدماتی، هلال احمر، بهداشت و درمان و مشارکت‌های مردمی برپا شده است.
 
وی اسکان موقت، پذیرایی، اطعام زوار، غذای گرم و میان وعده، دارو و درمان، خدمات مکانیکی و... را از مهمترین خدمات این موکب به زوار حرم امام حسین(ع) برشمرد و تصریح کرد: طبق برنامه‎ریزی‌های انجام گرفته مبلغ 300 میلیون تومان هزینه در راستای خدمات‎دهی به زوار در این موکب هزینه می‌شود.
 
قبادی گفت: از این میزان هزینه 150 میلیون تومان از مشارکت‌ها و نذور مردمی و مابقی نیز از کمک‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در راستای نیت واقف است.
 
وی با اشاره به مسیر ملایر به عنوان یکی از مسیرهای اصلی عبور زوار حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) تصریح کرد: طبق پیش‎بینی‌های صورت گرفته این موکب به حدود 350 هزار نفر از زوار در مسیر رفت و برگشت خدمات‎دهی خواهد داشت.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر یادآور شد: تعداد یکصد هزار نفر نیز از زوار حرم امام حسین(ع) از طریق این موکب اطعام می‌شوند.
 
وی به محل‌های اسکان زائرین در ملایر اشاره کرد و گفت: از دیگر خدمات این موکب تعیین چهار مکان و نقطه نزدیک به موکب شامل مسجد امام جعفر صادق(ع) خیابان اراک، امامزاده عبدالله ملایر، حسینیه سیدالشهدا(ع) در خیابان شهید رجایی و مدرسه سیف‎الدوله در خیابان دکتر اقبال  برای اسکان  موقت زائرین است.
 
قبادی با اشاره به اینکه در راستای نیت واقف تعداد یک هزار و 500 دست لباس گرم نیز از سوی اداره اوقاف و امور خیریه خریداری شده گفت: این تعداد البسه به زائرینی که مستعد کمک هستند از طریق این موکب به زوار اهدا می‌شود.
 
وی یادآور شد: در سال گذشته نیز مبلغ 100 میلیون تومان از محل اجرای نیت واقف البسه و کفش خریداری و بین زائرین نیازمند اربعین در مسیر مرز مهران توزیع شد.
 
رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر در قسمت دیگری از سخنان خود به بازدید نماینده مردم ملایر از قسمت‌های مختلف اداره اوقاف ملایر اشاره کرد و گفت: در این دیدار رئیس اداره از طریق سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور گزارش کاملی را از وضعیت موقوفات و بقاع شهرستان را به آقای کاظمی نماینده ملایر ارائه دادند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این بازدید نماینده مردم ملایر خدمات سازمان اوقاف به ویژه شفاف‎سازی در امور اجرایی را در بین دستگاه‌های اجرایی بی‎بدیل دانسته و از خدمات رئیس اوقاف ملایر در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش و تعامل سازنده با سایر دستگاه‌های اجرایی تقدیر کرد.
 
با همکاری اوقاف استان یزد موکب الحسین در مرز شلمچه راه اندازی شد
 
با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد موکب الحسین (ع) در مرز شلمچه در استان خوزستان جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی برپا شده است.
 
 حجت الاسلام حسین زارع زاده در حاشیه سفر به اهواز  و نشست با مسئولین اوقاف خوزستان گفت: این موکب با مشارکت خیران و ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان های خوزستان ، یزد ، کهگیلویه و بویراحمد ، مازندران و هرمزگان برپا شده و از هم اکنون تا پنج روز پس از روز اربعین حسینی به صورت شبانه روزی به زائران که از این نقطه مرزی به نجف اشرف و کربلای معلا تردد می کنند خدمت رسانی می کند ..
 
بخشی از فضای این موکب به محل استراحت و نمازخانه زائران اختصاص یافته و علاوه بر پذیرایی با چای، خرما و آب معدنی ، توزیع غذای گرم بین زائران نیز انجام می شود.
 
9 موکب در کرمانشاه برپا می شود
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: به منظور خدمت رسانی به زوار اربعین 9موکب در استان بر پا می شود.
 
حجت الاسلام آیت الله عباسیان با اشاره به برپایی 9موکب اربعینی اظهار داشت: از سال گذشته تصمیم بر آن شد که از محل نیات واقفین و از طرف موقوفه حاج محمد تقی اصفهانی موکبهایی برای ایام اربعین در کرمانشاه برپا شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در همین راستا از ادارات استان از جمله هلال احمر، راهداری، اداره آب، بنیاد مسکن، اورژانس، پلیس راهور، انتظامی و شهرداری و ... نیز تجهیزاتی دریافت شده است.
 
حجت الاسلام عباسیان بیان کرد: علاوه بر برپایی موکبها در حوالی کارخانه سیمان غرب قبل از چالابه، ماهیدشت، سرمست، در یک و سه کیلومتری کنگاور و مسجد امام خمینی(ره) این شهرستان و در امامزادگان احمد(ع) سنقر، باقر(ع) بیستون و امامزاده حسن(ع) اسلام آباد غرب موکبهایی برپا می شود.
 
وی با اشاره به امادگی تمامی بقاع متبرکه در مسیر تردد زوار برای ارائه خدمات افزود: تا انتهای هفته جاری تمامی موکبها در استان برپا شده که تا چند روز پس از اربعین نسبت به ارائه خدمات اقدام می کنند.
 
حجت الاسلام عباسیان از اعزام سه هزار مبلغ در موکبها خبر داد و گفت: این مبلغین در راستای اقامه عزاداری و پاسخگویی به شبهات و سخنرانی ارائه خدمات می کنند.
 
وی افزود: در مجموع پنج استان در کشور عراق موکب بر پا می کنند و 21استان نیز در مرز مهران مستقر می شوند همچنین تعدادی از استانها نیز در مرزهای شلمچه و چزابه خدمت رسانی می کنند.
 
حجت الاسلام عباسیان وظیفه برپایی موکب در داخل کرمانشاه تنها بر عهده این استان نهاده شده گفت: آماده ارائه خدمات به 300 هزار زائر اربعینی هستیم.
 
موکب حضرت علی اصغر (ع)در نقطه صفر مرزی برپا شد.
 
حجت الاسلام عباس زاده با اعلام این خبر گفت: موکب شماره 11 حضرت علی اصغر (ع) اداره کل اوقاف وامور خیریه بامسئولیت استان لرستان وباهمکاری ادارات کل اوقاف همدان وخراسان شمالی در نقطه صفر مرز مهران میدان اربعین برپا شده است .
 
 عباس زاده افزود: این موکب آمادگی پذیرایی از زوار محترم را دارد ومحموله های ارسالی استانهای مذکور شامل، 40هزار بطری آب معدنی، 15تن سیب زمینی،15  تن میوه،150  هزارعددکیک،30 هزار حلوا گردویی، 30 هزاربسته سمنو، 40 هزار قرص نان، نیم تن پنیر،10  کیلو چای،400  کیلوقند وسایر اقلام موردنیاز 8 تخته چادر جهت اسکان، آشپز باتجهیزات کامل روز جمعه 21 آبان به موکب اوقاف در مهران ارسال خواهد شد.
 
کامیون‌های مواد غذایی به منظور تامین نیازهای موکب اوقاف استان مرکزی اعزام شد
 
تعداد 2 کامیون حامل مواد غذایی و 5 نفر آشپز به موکب "سیدالشهدا" اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی واقع در مسجد براثا شهر کاظمین اعزام شدند.
 
حجت الاسلام امراله ورمزیار رئیس ستاد اربعین حسینی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به ارسال مواد غذایی به منظور تامین نیازهای غذایی موکب سید  الشهدا واقع در مسجد براثا اظهار داشت: به منظور خدمت رسانی به زائران کربلای معلی ۳تن برنج، ۳تن فتیر، یک تن سیب زمینی، یک تن حبوبات، چای، پنیر، آب آشامیدنی، پتو در نظر گرفته شده است و همچنین در این موکب برای 2 هزار و 500 نفر اسکان درنظر گرفته شده است.
 
وی مسجد «براثا» واقع در کاظمین را محل استقرار موکب اوقاف استان دانست و تصریح کرد: این مسجد مکانی است که حضرت علی(ع) در هنگام بازگشت از جنگ نهروان در آن نماز خواندند و یک عالم مسیحی نیز در این مسجد مسلمان شده و در همین جنگ نیز به شهادت رسید.
 
رئیس ستاد اربعین حسینی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعدا 5 نفر آشپز و 2 کامیون حامل مواد غذایی به شهر کاظمین اعزام شدند.
 
میزبانی از 21 هزار زائر پاکستانی از ابتدای محرم امسال در زاهدان
 
از ابتدای محرم امسال تا کنون از 21 هزار زائرپاکستانی عازم مشهد مقدس، قم و عتبات عالیات در زاهدان استقبال و میزبانی شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان سیستان وبلوچستان همزمان با شروع حرکت مردمی پیاده روی اربعین امام حسین (ع) و حضور گسترده عاشقان و دلشیفتگان حسینی در این پویش عظیم دینی از آماده‌سازی ظرفیت موقوفات شهرستان زاهدان و راه اندازی موکب با نام امام خامنه ای (مدظله العالی) برای میزبانی و استقبال از زائرین پاکستانی در شرق کشور خبر داد.
 
تدینی گفت: موقوفه زائر سرای امام رضا (ع) در شهرستان زاهدان با نیت میزبانی و اسکان زائرین حرم مطهر ائمه(ع) و عتبات عالیات با تلاش شبانه روزی و همکاری ستاد اربعین استان، ظرفیت استقبال و میزبانی از مسافران کربلا را در اربعین امسال پیدا کرده است و با مشارکت نهادهای انقلابی، اداری و حضور گسترده نیروهای مردمی و افتخاری از ابتدای سال با برنامه‌ریزی دقیق شرایط متفاوتی را فراهم نموده است.
 
مدیرکل اوقاف وامور خیریه سیستان وبلوچستان اظهار کرد: در دهه اول محرم با ورود بیش از 16000 زائر پاکستانی به کشور ایران به مقصد مشهد مقدس، قم و عتبات عالیات، موقوفه زائر سرای امام رضا (ع) تنها مأمن و ملجأ این مسافران بوده تا خستگی سفر را بزدایند و با تجدید قوا به مقاصد زیارتی خود عزیمت نمایند.
 
وی افزود: محرم و صفر امسال با حضور آستان قدس رضوی، سپاه، بسیج مردمی، دانشگاه علوم پزشکی و سربازان گمنام امام زمان (عج) و جمعی دیگر از ارگان‌های دولتی و غیر دولتی نظیر شهرداری دوشادوش اوقاف استان، فضای بسیار مطلوبی برای استقبال از مسلمانان پاکستانی در بدو ورود به ایران اسلامی مهیا شده است و بخش اعظمی از این خدمات به زائرین در قالب موکب امام خمینی (ره) در نقطه صفر مرزی و موکب امام خامنه ای (مدظله العالی) در موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) شهرستان زاهدان ارائه می شود.
 
تدینی ادامه داد: برقراری ارتباط با زائرین پاکستانی از طریق خدام افتخاری پاکستانی مسلط به زبان فارسی انجام می شود و حتی چندین طلبه روحانی از قم برای پاسخگویی به سوالات و برپایی نماز جماعت و برگزاری مراسمات فرهنگی و عزاداری اعزام و در زائر سرای امام رضا(ع) مستقر شده‌اند.
 
مدیرکل اوقاف استان تصریح کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون بالغ بر 5000 نفر در موقوفه زائر سرای امام رضا (ع) مورد استقبال، اسکان و پذیرایی قرار گرفته اند و خوشبختانه شوق زاید الوصف این عزیزان حاکی از چشیدن حلاوت ورود به ایران اسلامی و ثبت خاطره ماندگار در اذهان زائرین پاکستانی در مسیرزیارت کربلا می باشد.
 
اطعام 5 هزارنفر از زائرین در موکب شهرستان  فارس
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اطعام روزانه بیش از 5 هزار نفر در موکب امامزاده حسن (ع) در شهرستان رستم خبر داد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی اظهار داشت: موکب امامزاده حسن(ع) شهرستان رستم در مرز شلمچه روزانه بیش از 5 هزار نفر را اطعام می‌کند.
 
وی افزود: از آنجا که در مسیر بین راهپیمایی اربعین از فارس و شیراز تا خوزستان و شهرهای اهواز و خرمشهر ایستگاه و موکبی برپا نبود، در امامزاده حسن (ع) منطقه کوپن در شهرستان رستم یک موکب صلواتی برپا شد تا خدمات لازم به زائران ارائه شود.
 
موسوی ادامه داد: خروجی خیلی از استان‌ها به سمت مرز مانند کرمان و هرمزگان و همین‌طور شهرهای آباده، لار و استهبان با فواصل زیاد هفت‌ تا هشت‌ ساعته از استان فارس در شهرستان رستم است و نیاز بود خدمات خوبی برای کاهش خستگی مسافران با ایجاد فضای استراحت و پذیرایی در این نقطه ارائه شود.
 
مدیرکل اوقاف فارس تصریح کرد: در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین با توجه به سیاست‌های سازمان سال گذشته یک موکب در مرز شلمچه و یک موکب در چزابه مستقر شد اما امسال فارس و بوشهر مأموریت پیدا کردند در مرز شلمچه موکب شماره دو اوقاف را برپا کنند که در 10 روز قبل از اربعین و پنج روز بعد از اربعین از زائران پذیرایی می‌کند.
 
وی خاطر نشان کرد: هر واقف در هر زمانی وقف کرده پیشگیری و حل مشکلات و نیازمندان آن زمان مردم را مدنظر داشته و امروز بحث بهداشت و درمان از مباحث مهم مورد نیاز جامعه است و به آن جهت که سرطان هزینه‌های سنگینی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند می‌طلبد واقفان و خیران در ساخت‌وساز بیمارستان فوق تخصصی سرطان جنوب که به نام مقدس حضرت اباعبدالله مزین است و کرمان، هرمزگان، بوشهر کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس را پوشش می‌دهد کمک کنند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.