اوقاف همدان ۷ موکب برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی(ع) برپا کرد

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد : همدان با مهیا کردن ۷ موکب در این استان و کشور عراق امکانات لازم را برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی(ع) فراهم کرده است.
دوشنبه، 24 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
اوقاف همدان ۷ موکب برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی(ع) برپا کرد

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد : همدان با مهیا کردن ۷ موکب در این استان و کشور عراق امکانات لازم را برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی(ع) فراهم کرده است.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام‌‌ محمد کاروند، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: استان همدان با مهیا کردن ۷ موکب در استان و کشور عراق آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی را دارد.
 
وی افزود: ۵ موکب در استان همدان جهت ارائه خدمات به زوار اربعین فعال خواهند بود که شامل، موکب مسجد امام خمینی(ره) کبودرآهنگ با مسئولیت حجت‌الاسلام‌ عباسی رئیس ادراه اوقاف این شهرستان یکی از موکب‌های اصلی و مجهز استان در جهت اسکان، پذیرایی و خدمات احکام به زوار است.
 
حجت‌الاسلام‌ کاروند اضافه کرد: مسجد امام خمینی(ره) واقع در گردنه اسدآباد یکی دیگر از موکب های استان است که این موکب نیز تکمیل و مجهز بوده و دو اتاق به عنوان ایستگاه صلواتی جهت پذیرایی از زوار در آن تعبیه شده است و بهترین ایستگاه پذیرایی برای زوار در این موکب قرار دارد، چرا که حدود سه الی چهار هزار غذا در این مکان برای زوار در مسیر رفت و برگشت توزیع خواهد شد. 
 
وی ادامه داد: موکب ورودی ساوه-همدان و شاهزاده محمد شهرستان نهاوند دو موکب دیگر استان برای زوار اربعین است، و موکب بزرگ برپا شده در شهرستان ملایر با مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین قبادی، رئیس اوقاف این شهرستان نیز به عنوان پنجمین موکب استان است.
 
حجت‌الاسلام‌ کاروند بیان کرد: موکب «حضرت فاطمه(س)» یکی دیگر از موکب‌های استان همدان خواهد بود که در کربلا علم خواهد شد و از ۲۱ آبان ماه سال جاری تا ۴ آذر ماه به مدت ۱۴ روز ارائه خدمات خواهد داشت که طی چند روز گذشته ۱۵ ماشین سنگین حامل مواد غذایی به کربلا برده شده‌اند که می‌توان گفت این موکب روزانه آمادگی پخت هزار و ۳۰۰ عذا را دارد. 
 
این مقام مسئول عنوان کرد: حدود ۳۰ هزار عدد آب معدنی و ۵ تن خشکبار نیز در اختیار زوار اربعین قرار خواهد گرفت، یکی دیگر از کارهایی که در موکب حضرت فاطمه(س) در کربلا انجام خواهد شد توزیع لباس در بین زوار و فقرا خواهد بود که به جرئت می‌توان گفت تا به کنون هیچ موکبی موفق به انجام چنین کاری نشده است، همچنین در این موکب ۴ تن از مبلغان حوزه علمیه قم که تسلط کامل به زبان‌های حارجه دارند جهت انجام کارهای فرهنگی و آموزشی حضور خواهند یافت.
 
وی گفت: موکب «حضرت علی اصغر(ع)» در مهران به صورت مشترک با استان لرستان نیز در این مکان برپا خواهد شدکه از ۲۴ آبان ماه این موکب نیز کار خود را آغاز خواهد کرد و به طور کلی می‌توان گفت ۵ موکب در استان فعالیت خود را از ۲۵ آبان، موکب حضرت فاطمه(س) در کربلا ۲۱ آبان و موکب مستقر در مرز مهران نیز کار خود را از ۲۴ آبان ماه آغاز خواهد کرد، همچنین از آنجا که امسال، سازمان اوقاف کشور خود مسئول اعزام مبلغ به مراسم بزرگ اربعین است لذا استان ما نیز میزبان توقف کوتاهی از مبلغین اعزامی به اربعین خواهد بود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.