کمک 5 میلیارد و 900 میلیون تومانی مازندرانی‌ها به اماکن مذهبی استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت : از ابتدای امسال تاکنون مازندرانی‌ها 5 میلیارد و 900 میلیون تومان به اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان کمک کردند.
پنجشنبه، 4 آذر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
کمک 5 میلیارد و 900 میلیون تومانی مازندرانی‌ها به اماکن مذهبی استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت : از ابتدای امسال تاکنون مازندرانی‌ها 5 میلیارد و 900 میلیون تومان به اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان کمک کردند.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام ستار علیزاده به‌مناسبت گرامی‌داشت دهه وقف در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند به افزایش سطح آگاهی جامعه در خصوص وقف کمک کنند.
 
وی وقف را بهترین راه تکریم کریمانه با افراد آسیب‌پذیر جامعه دانست و افزود: وقف هدیه عزت‌مندی به جامعه بشری است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف در خدمت بشر قرار دارد، تصریح کرد: وقف نام انسان را تا ابد باقی نگه می‌دارد و اثرات آن نصیب همه جامعه می‌شود.
 
این مسئول با بیان اینکه خبرنگاران با ابتکار و نوآوری در ترویج فرهنگ وقف می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه با رویکرد جدید می‌توانند در تبیین اهداف وقف در جامعه اثرگذار باشند.
 
علیزاده با بیان اینکه امسال 3 هزار و 500 سند اجاره جدید با متصرفان موقوفات منعقد شد، تصریح کرد: انعقاد قراردادهای جدید در راستای احیای موقوفات و اجرای امینانه نیت واقف صورت می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه رویکرد بسیجی و انقلابی باید در ترویج فرهنگ وقف حاکم باشد، خاطرنشان کرد: نیازهای روز جامعه باید از سوی اصحاب رسانه به خیران معرفی شود تا شاهد ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز باشیم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر اینکه با شعار همه واقف باشیم باید در هر خانواده یک وقف ایجاد کنیم، تصریح کرد: هنوز نیازهای روز جامعه به‌درستی به جامعه معرفی نشده است و در این راستا نیازمند حمایت خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم.
 
این مسؤول با بیان اینکه 162 پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه در استان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی امام‌زادگان مازندران از 20 تا بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به‌طور میانگین پروژه‌های استان بیش از 60 درصد پیشرفت دارند.
 
علیزاده با بیان اینکه 18 موقوفه جدید در استان کشف شد، ادامه داد: اوقاف با جدیت به‌دنبال احیای حق و حقوق موقوفات است که در این بخش 210 مورد احکام قضایی به نفع اوقاف صادر شد.
 
وی با بیان اینکه 400 هکتار از اراضی موقوفات مازندران احیا شد، تصریح کرد: بزرگترین موقوفه احیا شده استان مرتع معدن پاساکش آمل با 80 هکتار مساحت است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اوقاف از سرمایه‌گذاری در موقوفات استان استقبال می‌کند تا بهره‌وری موقوفات در راستای اجرای نیت واقف افزایش پیدا کند، اظهار کرد: امسال 9 میلیارد تومان فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای موقوفات مازندران ایجاد شد که به‌ دنبال افزایش آن و افزایش سرمایه‌گذاری هستیم.
 
علیزاده از کمک 5 میلیارد و 900 میلیون تومانی مازندرانی‌ها به اماکن مذهبی استان خبر داد و گفت: در اجرای طرح مودت 900 میلیون تومان کمک‌های نقدی و 5 میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی به امام‌زادگان و بقاع متبرکه مازندران کمک شده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.