وقف جدید همزمان با ایام نوروزدرآذربایجان‌غربی به ثبت رسید / لزوم افزایش وقف‌های نوین و منطبق با نیازهای روز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از ثبت ۹ وقف جدید همزمان با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در این استان خبر داد.
پنجشنبه، 17 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
وقف جدید همزمان با ایام نوروزدرآذربایجان‌غربی به ثبت رسید / لزوم افزایش وقف‌های نوین و منطبق با نیازهای روز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از ثبت ۹ وقف جدید همزمان با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در این استان خبر داد.

به گزارش راسخون، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح نوروزی آرامش‌بهاری گفت: این طرح که همزمان با سراسر کشور از ۲۵  اسفندماه سال گذشته آغاز وتا 13 فروردین  در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار شد.

وی افزود: ۱۴ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص آذربایجان‌غربی در شهرستان‌های ارومیه،خوی، میاندوآب، سلماس، نقده و چایپاره میزبان زائران نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری بود.

حجت الاسلام جوانبخت به ویژه برنامه‌های اجرایی در طرح آرامش بهاری اشاره و خاطرنشان کرد: مراسم لحظه تحویل سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه، گفتمان دینی، غرفه حجاب و عفاف، غرفه نقاشی بکش و قرآن بخوان برای کودکان و همچنین عکس یادگاری خانوادگی در جوار امامزادگان برنامه‌های اجرا شده در قالب طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی برپایی خیمه‌های معرفت را از دیگر برنامه‌های مهم طرح آرامش بهاری خواند و افزود: در این راستا ۲۲ نفر از روحانیون اعزامی در کنار برپایی نماز‌های جماعت؛ پاسخگوی احکام شرعی، شبهات دینی و همچنین ارائه مشاور خانوادگی به زائران نوروزی بودند که با استقبال گرم زائران نوروزی همراه بود.

وی با اشاره به برپایی غرفه «همه واقف باشیم» با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، تصریح کرد: با توجه به لزوم افزایش وقف‌های نوین و منطبق با نیازهای روز، مشاوره وقف بیش از پیش مورد توجه اداره کل اوقاف است و در همین راستا از فرصت طرح آرامش بهاری برای مشاوره وقف بهره‌گیری شد.

حجت الاسلام جوانبخت تصریح کرد: مشاوره وقف با حضور  کارشناسان حقوقی و  وقفی در راستای تبیین آثار وقف در جامعه و همچنین تأکید بر  ثبت  موقوفات منفعتی انجام می‌شد که در نتیجه آن شاهد ثبت ۹ وقف جدید در مدت زمان اجرای طرح آرامش بهاری بودیم که شهرستان شوط با ثبت ۵ موقوفه جدید رتبه اول را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: وقف زمین برای احداث حسینیه و آشپزخانه برای حسینیه، وقف زمین برای احداث مسجد و وقف زمین زراعی برای تأمین هزینه‌های مسجد، وقف زمین و همچنین واحد مسکونی برای خانه عالم از جمله نیت واقفین است.

وی اظهار کرد: موقوفات جدید در شهرستانهای شوط، سلماس، نقده، پلدشت و سردشت به ثبت رسیده است.

گفتنی است، سال گذشته ۲۳۰ موقوفه جدید  در شهرستانهای مختلف آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده بود که بیشتر آنها انتفاعی و وقف زمین برای احداث مسجد بود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.